عملیات بی‌سابقه حزب‌الله، تل‌آویو را شوکه کرد

توجه به تحولات فلسطین به ویژه عملیات خونین اردوگاه النصیرات و آزادی چهار اسیر صهیونیست در کنار تحولات جبهه شمالی سرخط روزنامه‌های مطرح جهان عرب به شمار می‌رود.

به گزارش مشرق، تحولات مربوط به فلسطین و میادین نبرد در جبهه‌های مختلف به ویژه عملیات خونین اردوگاه النصیرات و پیام‌های مهم این عملیات از یک سو و رونمایی از توانمندی جدید حزب الله لبنان در مقابل جنگنده‌های اف ۱۶ رژیم صهیونیستی مورد توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب قرار گرفت.

عملیات بی‌سابقه حزب‌الله، تل‌آویو را شوکه کرد

روزنامه القدس العربی در خصوص عملیات خونین اردوگاه النصیرات نوشت: این عملیات چند پیام دارد؛ نخست آنکه بعد از گذشت ۲۴۷ روز از آغاز حمله به غزه و شکست‌های پی در پی تل آویو صورت گرفت. هنوز ۱۰۰ اسیر صهیونیست در غزه حضور دارند. دوم آنکه آمریکایی‌ها خیلی زود اعلام کردند در این عملیات شرکت کردند؛ یعنی صهیونیست‌ها که خود را قدرتمندترین نیروهای منطقه می‌دانند نتوانستند به تنهایی این عملیات را انجام دهند. سوم آنکه آزادسازی این چهار اسیر صهیونیست باعث کشته شدن اسرای دیگر شد. این بدان معنی است که صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها از حضور این اسرا در همان منطقه اطلاع نداشتند و مزدورانی برای اطلاع دادن به دشمنان در میان فلسطینی‌ها وجود ندارند. چهارم آنکه تحلیلگران صهیونیست و آمریکایی آشکارا اعلام کرده‌اند آزادسازی این اسرا به هیچ عنوان به معنی پیروزی در جنگ نیست زیرا هیچ انسان عاقلی سه اسیر را نمی‌کشد تا چهار اسیر دیگر را آزاد کند!

عملیات بی‌سابقه حزب‌الله، تل‌آویو را شوکه کرد

روزنامه رأی الیوم در خصوص حزب الله لبنان نوشت: برای دومین بار طی سه روز حزب الله لبنان از سامانه موشکی پدافند هوایی علیه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی استفاده می‌کند. نیروهای لبنانی موفق شدند در این عملیات جنگنده‌های اف ۱۶ را مجبور به فرار کنند. این تحول بی سابقه در توان نظامی حزب الله لبنان مقابل جنگنده‌های اف ۱۶ رژیم صهیونیستی باعث می‌شود روند نبرد در میادین جنگ تغییر کرده و سقف چالش‌های پیش روی تل آویو در زمینه درگیری‌های هوایی افزایش یابد. این در حالی است که جنگنده‌های اف ۱۶ یک ویژگی برای ارتش رژیم صهیونیستی و به اصطلاح برتری این رژیم به شمار می‌آمد زیرا این جنگنده‌ها تکنولوژی‌های فرار از رادار پیشرفته دارند. این بدان معنی است که حزب الله لبنان تکنولوژی پیشرفته‌تری دارد که توانسته جنگنده‌های مذکور را مجبور به فرار از منطقه کند.

اما سؤال اینجاست؛ چرا حزب الله در شرایط کنونی از این قدرت خود پرده برداری کرد؟ مقاومت لبنان ابتدا باید چشمان جاسوسی رژیم صهیونیستی را در مرزها کور و توان جاسوسی این رژیم را از طریق هدف قرار دادن بالون‌ها و دوربین‌ها تضعیف می‌کرد.

عملیات بی‌سابقه حزب‌الله، تل‌آویو را شوکه کرد

روزنامه لبنانی الاخبار در خصوص تحولات فلسطین نوشت: رژیم صهیونیستی بعد از عملیات طوفان الاقصی ضربه ای را متحمل شده که نمی‌تواند آن را ترمیم کند. از بین رفتن امنیت در اراضی اشغالی به دنبال اجرای طوفان الاقصی مقابل پایداری افسانه‌ای ملت فلسطین، مشارکت محور مقاومت در حمایت از فلسطینی‌ها، مشکلات اقتصادی در سایه تشدید درگیری‌ها برای تل آویو، مشکلات جمعیت شناختی در سایه افزایش مهاجرت معکوس صهیونیست‌ها، خدشه دار شدن وجهه ارتش بی اخلاق و وحشی رژیم صهیونیستی در جهان و در نهایت تیره شدن رابطه میان تل آویو و واشنگتن از مهم‌ترین نتایج این عملیات به شمار می‌رود.

عملیات بی‌سابقه حزب‌الله، تل‌آویو را شوکه کرد

روزنامه سوری الثوره نیز در این خصوص نوشت: هیچ روزی از زمان آغاز جنگ علیه نوار غزه تاکنون بدون رسوا شدن نفاق کشورهای غربی و آمریکا در قبال مسائل انسانی و حقوق و اخلاقی نگذشته است. آمریکا، انگلیس و تعداد زیادی از کشورهای غربی در قتل عام فلسطینی‌ها از طریق حمایت‌های اطلاعاتی، لجستیکی و نظامی از رژیم صهیونیستی شریک هستند. نه سفرهای پی در پی مقامات آمریکایی به منطقه، نه دروغ‌های بایدن و مشارکت نیروهای آمریکایی و انگلیسی نمی‌توانند تمام اسرای صهیونیست را آزاد کنند. تنها راه حل این مسأله توافق با فلسطینی‌ها است.

عملیات بی‌سابقه حزب‌الله، تل‌آویو را شوکه کرد

روزنامه یمنی المسیره در خصوص حزب الله نوشت: در سایه تشدید تنش‌های مرزی میان لبنان و رژیم صهیونیستی، حزب الله تلاش می‌کند توازن قدرت را در منطقه به وجود آورد و از طریق مشغول کردن دشمن صهیونیستی در جبهه شمالی مانع گسترش دایره قتل عام فلسطینی‌ها شود. حزب الله لبنان در حملات خود علیه رژیم صهیونیستی از سلاح‌های پیشرفته‌تر استفاده می‌کند و نگاه‌ها را به سمت ساقط کردن پهپادهای پیشرفته تل آویو جلب کرده است. علاوه بر این به سمت جنگنده‌های رژیم صهیونیستی که حریم هوایی لبنان را نقض کردند موشک شلیک می‌کند.

عملیات بی‌سابقه حزب‌الله، تل‌آویو را شوکه کرد

روزنامه المراقب العراقی در گزارشی نوشت: این روزها دهمین سالروز سقوط موصل دومین استان بزرگ عراق به دست تشکیلات تروریستی داعش را پشت سر می‌گذاریم. سقوط مشکوک و عجیبی که با تبانی برخی چهره‌های سیاسی در داخل عراق برای انتقام گرفتن از دولت بغداد همراه شد. این در حالی است که آمریکایی‌ها از پیش برای تضعیف نهاد نظامی عراق از طریق درگیری‌های طایفه‌ای و مذهبی تلاش کرده بودند. این کشور تعدادی از عناصر داعش را وارد عراق کرد و این عناصر خیلی زود در میان برخی افراد که توسط آنها شستشوی مغزی شده بودند جا باز کردند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
    1 11
    با همین توهمات غزه رو انداختید جلو و نابودش کردید . تا نسل عربها رو برندارید دست بردار نیستید انگار .
    • فرهاد IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
      5 0
      غزه و فلسطین رو با اوکراین که فدای غرب شد اشتب گرفتی چی می زنی خدایی ؟ و به زودی زلنسکی یعنی همون اربابت به زباله دان تاریخ خواهد پیوست و تو همچنان در حال واق واق خواهی بود ان شاءالله
    • IR ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
      2 0
      لیبی ، سودان، عراق ، نیجریه و سایر کشورهایی که دارای ذخایر نفتی، گازی و اورانیوم هست رو به اتیش کشیدیدو کشور سودان رو تجزیه کردید که اورانیوم و نفتش رو برای اسرائیل بردارید و غارت کنیدیا قذافی با اون همه خدماتی که به غرب کرد رو کشتید تا بی حکومتی پدر اون کشور رو دربیاره یعنی اونجا الان گل و بلبله ؟حالا اومدید برای غزه دلسوزی دروغین میکنید که نسل عربها رو داریم منقرض میکنیم؟ ؟ اون موقعی که صهیونیستها داشتند قبل انقلاب که اصلا ج ا نبود ، مقصر تشکیل اسرائیل کی بوده بنظر شما صهیونیستهای داخلی داغ تر ازخود صهیونیستا ، نه غزه نه لبنان رو سر دادید که بگید نتانیابو ما با توایم اصلا خود توئیم ، شاید بشه گفت بدترین صهیونیست های سرزمین های اشغالی یکی همین لهستانی ها هستند و دومین اونا صهیون های ایرانی
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
    3 0
    فراری دادن اف شانزده با آن ویژگی تن زلنسکی و رئیس ناتو را هم لرزاند انشاءالله سقوطش همراه با برادران کوچک و بزرگتر یعنی پانزده و سی و پنج رقم بخورد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس