به گزازش مشرق، محمد ایمانی در کانال تلگرامی خود نوشت:

آقای مسعود پزشکیان دو دهه قبل، وزیر بهداشت در دولت اصلاحات بوده و پس از آن، از کارهای اجرایی دور بوده است. او اصلاح طلب حزبی نیست، و دار و دسته جداگانه ای برای خود ندارد.

در این شرایط، برخی افراطیون مدعی اصلاحات بر آن شده اند که او را بکوبند و از نو -آن گونه که می خواهند و برای رادیکالیسم و گلادیاتور بازی خود نیاز دارند- بسازند!

صلاحیت آقای پزشکیان در کنار پنج نامزد دیگر، در حالی تایید شد که نامزدهای بسیاری از طیف های کوناگون تایید نشدند. صلاحیت وی در انتخابات اسفند ماه گذشته مجلس، از سوی هیئت های اجرایی تایید نشده بود، اما در شورای نگهبان تایید شد.

او ۸ فروردین ۱۴۰۳، درباره ماجرای تایید صلاحیتش گفته بود: "بنده از جاهای مختلف این را شنیدم. رهبری فرموده بودند چرا این کار را کردید؟ شورای نگهبان هم اعلام کرد که ما هیچ وقت رد نکردیم و همیشه تایید کردیم، بلکه هیئت اجرایی رد کرده بود".

پزشکیان همچنین دی ماه پارسال خبر داده بود: "اگر دخالت رهبری نبود، امکان رد صلاحیت من در انتخابات مجلس وجود داشت. از زمانی که خود را شناختیم، سعی کردیم برای انقلاب و نظام کار کنیم. از جاهای مختلف شنیدم که مقام معظم رهبری، اسم مرا آوردند و سوال کردند که به چه دلیل در هیئت اجرایی اینطور شده، و مرا مدیون خودشان کردند".

آقای پزشکیان (مانند نامزد های دیگر)، در طول سال های اخیر، مواضع خود را داشته است که ممکن است از نگاه تحلیلگران مختلف، منطقی و کارشناسی به نظر برسد یا نرسد؛ از جمله:

پزشکیان، آن گونه که هست؛ آن که افراطیون می خواهند

اینکه دختری را به خاطر حجاب بگیرند و بعد جنازه اش را تحویل خانواده اش بدهند، غیر قابل قبول است.

مشکل من حجاب نیست، مشکل من بی‌عدالتی و ظلم و عدم‌حق است. ⁩کسی که زندگی‌اش نمی‌چرخد دین را نمی‌تواند نگه دارد.

با مکانیزم پرداختی که ما در مملکت درست کردیم و قوانینی که گذاشتیم، روند مهاجرت برخی پزشکان روز به روز بدتر می‌شود. حق ویزیت مطب، یک و نیم دلار است این در حالی است در خارج باید یک دلار بدهید که دستشویی بروید.

قبل از برجام هر روز بابت تحریم ها هزار میلیارد تومان ضرر می‌کردیم... در زمانی که بنده نیز به عنوان عضو اکیپ مجلس در مورد برجام انتخاب شدم، با مطالعه آن به معنای واقعی، به دلیل تخصصی بودن بحث، زیاد متوجه قضایا نشدم چرا که در موضوعات غیرتخصصی همواره سعی‌ می‌کنم ورود پیدا نکرده و اصراری نداشته باشم.

بنده فوق تخصص جراحی قلب هستم و ۱۷ سال در دانشگاه در این حوزه درس خوانده و صاحب تجربه شدم، اما هیچ وقت به خود اجازه نمی‌دهم در حوزه‌های دیگر پزشکی ورود پیدا کنم؛ در حالی که عده‌ای در آن مقطع احساس می‌کردند با خواندن دو کتاب می‌توانند کارشناس برجام باشند.

همین غیرتخصصی عمل کردن ما کشور را به این شرایط عجیب و غریب رسانده است. طوری که هیچ‌کس نیز نمی‌خواهد اشتباه خود و ورود غیرکارشناسی‌اش را در چنین موضوعاتی بپذیرد.

بنده، چندان از اقتصاد سر در نمی‌آورم.

در مواردی به خصوصی‌سازی، معتقد نیستم؛ مثلا اعتقاد دارم که حوزه بهداشت و درمان، غیرقابل واگذاری است، اما در بقیه حوزه‌ها، بازار آزاد را قبول دارم! اصلی‌ترین چالش اقتصادی کشور، اجرا نشدن صحیح خصوصی‌سازی است؛ اگر یارانه‌ها حذف شود و بازار، آزاد شود و سوبسیدها فقط به دهک‌های پایین تعلق گیرد، مشکلات اقتصادی حل خواهد شد.

آقای پزشکیان دیشب در اولین برنامه تلویزیونی، ضمن ارائه دیدگاه های خود گفت:

ما قرار نیست برنامۀ جدید بنویسیم و سیاست جدیدی اجرا کنیم. قدم اول ما این است که مسیری که دولت پیش گرفته را ادامه دهیم

هر دولتی که بخواهد بیاید، باید برنامۀ هفتم توسعه را اجرا کند. قطعا اولویت ما رفتن به سمت سیاست‌های کلی و مسیری است که ما را به اهداف برساند.

معطل ماندن برنامه‌های ما -یا به چشم‌اندازی که رهبر انقلاب مشخص کردند و قرار بوده اول (منطقه) شویم و فقر را از بین ببریم و نرسیدیم- نشان می‌دهد ما در اجرا نتوانستیم سیاست‌ها و اهداف را پیاده کنیم.

قدم اول ما این است که مسیری که دولت پیش گرفته را ادامه دهیم. اگر در ارزیابی‌ها ببینیم برنامه یا نیروها نواقصی دارند، اصلاحاتی باید در مسیر شکل بگیرد. مشکل این است که هر کسی که می آید، مسیر را عوض می کند.

برخلاف اروپا ما از مالیات فرار می‌کنیم، باید دارایی مردم مشخص شود. اگر داده ها شفاف شود فساد کاهش پیدا می کند. در داخل کشور FATAF را حداقل اجرا کنیم، قانون هم دارد.

اما این سخنان به مذاق برخی افراطیون مدعیان همراهی خوش نیامد. چنان که نوشتند:

برنامه زنده تلویزیونی دکتر مسعود پزشکیان⁩ پایین‌تر از حد انتظار گروه های هوادار اصلاح‌طلبان بود. او اگر در برنامه های بعدی با همین دست فرمان حرکت کند، توانایی برانگیختن سازمان رأی اصلاح‌طلبان را نخواهد داشت.

اولین نطق پزشکیان در شبکه های رسانه ای بازخورد منفی داشت.

آقای پزشکیان مسیر را اشتباه شروع کردید. آنها که قرار است برای شما پای صنذوق بیایند، خواهان تغییر اساسی هستند.

تا اومدیم ببینیم این موج چیه که میگن پزشکیان راه انداخته یا میتونه راه بندازه، با مصاحبه تلیزیونی بی رمقش کرد.

چرا رُک از FATF دفاع نکرد؟

"احمد_ز" یکی از همین افراطیون هم گفته: "باید بررسی بشود چرا پزشکیان تایید صلاحیت شده است؟"!

افراطیون، همان هایی هستند که به تناوب، دور کسانی مانند مرحوم هاشمی، خاتمی، کروبی، عارف، روحانی، همتی و... جمع شده و تا عرش بالا برده، و ضمنا به وقتش هم که توقعات شان به قدر کافی برآورده نشده، پنجه بر صورت همین شخصیت ها کشیده و از بدترین توهین و تخریب دریغ نکرده اند.

آنها بارها، هاشمی را "انحصار طلب، پدرخوانده، وعالیجناب سرخپوش قتل های زنجیره ای"، خاتمی را "اردک فلج، جزو بدترین ها در مجمع روحانیون، شاه سلطان حسین بی عرضه"، "کروبی را "یک دنده، مرتجع و ساده لوح" و "عارف را "اصلاح طلب قلّابی و برانگیخته نهاد های امنیتی" خوانده اند

منافقین جدید، ادامه منافقینی هستند که حضرت امام (ره) درباره شان فرمود: "خدا می داند که من مکرر به این (بنی صدر) گفتم که آقا اینها تو را تباه می کنند، این گرگ هایی که دور تو جمع شده ‏اند و به هیچ چیز عقیده ندارند، تو را از بین می برند، گوش نکرد، هی قسم خورد که اینها فداکار هستند".

آقای پزشکیان که به درستی خود را خدمتگزار نظام و انقلاب می داند و در تشییع شهید رئیسی از ارادت خود به آن شهید گفت، قطعا آن قدر تجربه و تدبیر دارد که به بدخواهان کشور و ملت پهلو ندهد و فاصله گذاری منطقی داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 9
  • غیر قابل انتشار: 0
  • FR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
    0 1
    راستش تعجب کرده بودم که چطور من که از اصلاخاتچی ها متنفرم چرا حس زیاد بدی نسبت به کاندیدای انها اقای پزشکیان ندارم حالا فهمیدم که خوشبختانه اصلاحطلبهای ساختاری خوب جوری در تله افتادند !
    • IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
      9 1
      اگر بار دیگر اصلاح طلبان تهوع آور موفق به عوام فریبی و غصب آراء قشر بی تفاوت جامعه شوند دود آن که همانا رکود اقتصادی، توقف مسکن سازی، جهش قیمت مسکن و اجاره بها، تعطیلی کارخانجات و صنایع و کارگاه ها، بیکاری فلج کننده، آقازادگی و اختلاس در سطوح مدیریتی، معطل کردن کشور به امید لبخند کدخدا و ..... به چشم همه خواهد رفت !!!
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
    37 2
    اعضا ستادش چی حرفهاش در فتنه نحسا کومله چی نظرش درباره اف ای تی اف چی حمایت از سیاست خارجی ظریف چی و..
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
    33 5
    پزشکیان خودش میگه از اقتصاد سر در نمیارم ! حالا چطور می خواهد رئیس جمهور بشود جای سوال است ؟!
    • IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
      5 7
      برای همین مشاور و وزیر اقتصاد انتخاب میکنن . رئیس جمهور که خودش به شخصه کل نهادها رو اداره نمیکنه !!!!!!!!! سواد نداری؟
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
    5 0
    توهم توهم
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
    5 3
    تجزیه طلب قوم گراست
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
    3 4
    رای ناراضیان میره تو کیسه پزشکیان! تا دیر نشده در پی مستندات تازه ای باشید.
    • IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
      4 4
      مگه نمیگفتین ناراضی ها کلا 300 هزار نفرن ؟؟؟ پس چرا میترسی ؟؟؟
  • IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
    8 1
    خودشوتوآب نمک نگه میداره برای همچین موقعیتا.شماچراگولشوخوردی؟وقتی درباره ماجرای مهسا،ماجرایی که کاملابرنامه ریزی شده برای اغتشاشات درایران کلیدخورد،اینقدرتعمدی باهیجان حرف میزنه که ی عده روهیجان زده بکنه برای ریختن توخیابون.
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
    2 1
    با این حرفها که کار درست نمیشه اقعا طرف را کنترل کنید بالاخره هر کس رگ خوابی دارد ...باید رگ خواب را پیدا کنید و مراقبت کنید ...ارام ...
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
    5 1
    به این ترتیب ایشان یا باید تسلیم این جماعت شود یا در غیر اینصورت اگر رئیس جمهور شود باید انرژیش رادر کل چهارسال به جدال با این جماعت بپردازد و حاشیه کشور را رها نمیکند در حالیکه سن ایشان هم بالاست بهتر است به نفع یکی از رقبا کناره گیری کند .
  • IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
    8 3
    این نجاست رو تطهیر نگنید. پزشکیان از جمله لیدرهای شورش فواحش بوده و هست و حالا توسط فقهای شورای نگهبان دارای التزام عملی به اسلام تشخیص داده شده!!! کدام اسلام؟ اسلامی که مرده است، سر تسلیم بر شیطان سپرده است.
  • حسن IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
    2 0
    ایشان از خود برنامه و نواوری ندارد و به برنامه های دولت های قبلی ارجاع می دهند وادامه دهنده مسیر دولت قبل است
  • IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
    1 8
    مسئله انتخاب بین بد و بدتر است .. همه میدونن زاکانی و قاضی زاده در حد رئیس جمهوری نیستن ... جلیلی هم در دوره های قبلی یکی دو میلیون رای به زور داشت و مردم نمیخوانش ... پس مجبورن بین قالیباف و پزشکیان بیان پزشکیان که سالم تره و دنبال قدرت نیست انتخاب کنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس