نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • تبعیض و بی عدالتی IR ۰۷:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    12 0
    بازنشستگان شرکتها در تنگنا < .... > اما پرسنل شاغل همان شرکتها در حال گرفتن حقوفق و وامهای نجومی .... چرا این قدر تبعیض و بی عدالتی .... چرا ؟!! چرا ؟؟!! به خدا خسته شدیم و تحت فشار مالی هستیم ....
    • ضعف مجلس است!! IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
      2 0
      مجلس در ارایه یک نظام پرداخت هماهنگ برای کشور عاجز بوده است !!
  • صداقت -> اعتماد IR ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    10 0
    رئیس مجلس گفت: به بازنشستگان این اطمینان را می‌دهم که اراده دولت و مجلس بر اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان است. دولت مجوز قانونی دارد و تامین اعتبار هم صورت گرفته است.
    • منتظری IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
      1 0
      سردار منتظریم ....
  • شرکتهای تودرتو IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    9 0
    ایجاد شرکتهای تودرتو یا صوری در درون شرکتهای دولتی و خصوصی ، مهمترین بستر فساد و هدایت مزورانه نقدینگی کشور هستند !! >>>>>> تکرار میکنم درون شرکتهای ثروتمند دولتی و خصوصی. >>>> بورسی یا غیر بورسی >>>>>> نباید دولت و مجلس به این راحتی اجازه تاسیس شرکتهای جدید درون شرکتهای دیگر را بدهند . >>>>. اینها فقط با هدف دور زدن قوانین و ایجاد سهامداران ویژه تشکیل میشوند !! >>>>> >>>>>>، حیات خلوتهای تاریک و شرکتهای تودرتو ؛ عامل مهم کسری بودجه و تورم هستند .::::: این فساد یعنی شرکتهای تودرتو در اکثر بانکها و شرکتهای بزرگ وجود دارد : شرکت نفت - صندوق بازنشستگی نفت با دهها شرکت تودرتو فولاد مبارکه :::: ایمیدرو :::: شدکت ملی مس :::: پتروشیمیها :::: ذوب آهن :::: مپنا :::: ایرانخودرو - سایپا - گروه بهمن. :::: پالایشگاهها :::: و .... :::: ضمنا تاسیس یا توسعه باشگاه ورزشی فوتبال , راهکار دیگری برای سواستفاده های کلان است !!
  • بازگشت از بیراهه !! IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    5 0
    با وجود افزایش صادرات و بهبود فروش نفت ، چرا تورم و اختلاف طبقاتی در این حد است ؟!! ...... شرایط نشان میدهد تفکرات و تصمیمات اقتصادی ( در مجلس و دولت ) در مسیری اشتباه پیش رفته و میرود ! ...... جامعه به شدت تحت فشار است ! ........ مسنولان برای تورم بالای ۴۰ یا ۳۰ درصد باید از مردم عذر خواهی کنند ؟! ...... تفکرات اقتصادی دچار ایراد اساسی میباشد ! .... پای زندگی میلیونها نفر در میان است . ..... اشتباهات اساسی در تفکرات و تصمیمات اقتصادی وجود دارد .... صداقت و بازنگری کامل ، لازم است !! .... تداوم تورم بالای ۳۰ درصد ، مساله ساده ای نیست !! .... بازنگری کامل نیاز دارد !! .... منتظر عذرخواهی مسنولان هستیم و سپس اعلام نتایج بازنگری تفکرات و تصمیمات برای کاهش تورم و کاهش اختلاف طبقاتی موجود !! ..... همه مسنولان دولتی و مجلسی از جمله کمیسیون اقتصادی ، کمیسیون تلفیق و سایر نمایندگان و رییس مجلس نیز به نوعی مخاطب این یادداشت میباشند . و بهتر است مردم و رسانه ها نیز روی این موارد کلیدی و برنامه کاندیداها برای حل مشکلات اصلی کشور تمرکز نمایند .
  • بازگشت از بیراهه !! IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    5 0
    کاهش ارزش پول ملی ناشی از حراج صنایع و معادن دولتی است !! ... خصوصی سازی در اقتصاد نفتی = خودکشی !!
  • بازنشسته IR ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    4 0
    این همه تبعیض بین بازنشستگان یعنی ناکارامدی قوانین و عدم تلاش یا دلسوزی نمایندگان ... از ظلم خسته ایم
  • ادغام =کاهش هزینه IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    4 0
    ادغام سریع صندوق‌های بازنشستگی بسیار ضروریست !! ><><><><> در حال حاضر ۱۸ صندوق بازنشستگی در کشور وجود دارد که با داشتن دهها هلدینگ دیگر در دل خود ، دارای چند صد عضو هیات مدیره و دهها برج و ساختمان هستند .:::: همراه با یک رشد سرطانی و قارچی مداوم !! ::::: ادغام صندوق‌های بازنشستگی ، بهترین و تنها راهکار برای :: کاهش فساد و هزینه هایآنها است :::: ادغام باعث کاهش هزینه ها و فساد صندوقهای بازنشستگی:::: کاهش هزینه های نجومی دولت در این رابطه :::: افزایش رضایت بازنشستگان:::: ساختمانهای مازاد بسیار برای فروش :::: مدیریت آسانتر و کارامدتر صندوقها :::: هماهنگی بیشتر در صنایع بزرگ کشور :::: ایجاد صرفه جویی کلان در مقیاس بزرگتر تولید ::::: و . . .
  • علل کمبود ارز IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    4 0
    حکایت تورم سازی شرکتهای ثروتمند که در حال استفاده از منابع و رانت انرژی ارزان هستند ، موضوعی است که همه مردم ، رسانه ها و تصمیم سازان دلسوز باید آن را درک کرده و با آن مقابله کنند . :::: مثال : 
فولاد مبارکه اصفهان - افتخار ملی - موتور تورم ملی !! :::: فولاد مبارکه در سالهای اخیر با استفاده از برق و گاز و مواد معدنی ارزان و حاشیه سود نجومی (بالای 60 درصد) ، سودهای کلان کسب کرده و به همین علت ، اقدام به خرید ارزان بسیاری از املاک کشور ، معادن بزرگ و سهام شرکتهای ارزشمند در استانهای مختلف نموده است . از جمله : خرید سهام شرکت توسعه معادن و فلزات ، معادن خواف ، چادرملو ، گل گهر ، فجر ، فولاد هرمزگان ، ورق چهارمحال بختیاری و ... ::::در هیچ کجای دنیا شرکت فولادی مانند مبارکه ، حاشیه سود 60 درصدی نداشته و عموما حاشیه سود آنها زیر 20 درصد است . :::: سود سالانه خالص فولاد بالای صد همت است . یعنی بالای صد هزار میلیارد تومان سود خالص پس از همه ریخت و پاشها ، حقوق و وام نجومی ، خرید برخی مسنولین ، ساخت و هدیه مسکن به مدیران و کارکنان و .... :: متاسفانه کارخانه های فولاد مانند بسیاری شرکتهای دیگر ، از محل انرژی و منابع ارزان ، سود نجومی کسب کرده و از سوی دیگر فقر و تورم به جامعه تزریق میکنند . ::::: خرید و اشغال زمینها ، ویلا ها ، برجها و ساختمانهای متعدد در تهران و دیگر شهرها توسط این شرکتها ، از عوامل تورم شدید و نابسامانی در بخش مسکن است :::: برجها و ساختمانهای متعدد تحت عناوین و کاربری : اداری ، مسکونی ، خوابگاه ، مامورسرا ، زایرسرا و . . . :::: شرکت نفت ، پالایشگاهها و پتروشیمیها نیز همین وضعیت را دارند . :::::عمق فاجعه را درک میکنید ؟ !
 ::::: این فرایند ویرانگر باید متوقف و معکوس گردد .
:: جالب است که این شرکتها ، سالهاست با استفاده از یک حفره وحشتناک قانونی یعنی ( فاجعه ) معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از محل سود انباشته ، بخش زیادی از سود خود را نیز از مالیات معاف مینمایند ! :: این صنایع و معادن بی نظیر از بودجه کل کشور و در واقع از جیب همه ایرانیان ، بوجود آمده اند و تکرار هم نخواهند شد. :: درامدهای کلان آنها باید در خدمت کل اقتصاد و همه جامعه باشد ! :: نه در خدمت گروهی خاص یا سهامداران ویژه آنها :: حداقل ، قیمت نهاده های آنها باید واقعی گردد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس