به گزارش مشرق، احمدحسین شریفی، مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم در کانال خود در ایتا مطلبی با عنوان رئیس جمهور؛ عالی‌ترین مقام رسمی کشور پس از مقام رهبری منتشر کرد:

هر چند رئیس جمهور به عنوان رئیس «قوه مجریه» شناخته می‌شود؛ اما باید دانست که توانمندی‌ اجرایی صرفاً یکی از شؤون رئیس‌جمهور است؛ زیرا طبق اصل ۱۱۳ قانون اساسی «پس از مقام رهبری رئیس جمهور عالیترین مقام رسمی کشور است»
او نماینده رسمی و بین‌المللی انقلاب اسلامی و تمدن در حال ظهور اسلام با محوریت انقلاب اسلامی است؛ پس باید فهم تمدنی، گفتمان تمدنی و بلکه برنامه تمدنی داشته باشد؛ او را نباید فقط از دریچه تجربه‌های عمرانی و تأمین زیرساخت‌های اقتصادی کشور ملاحظه کرد.

چنین شخصی نه تنها باید از متانت در گفتار و رفتار برخوردار باشد، که لازم است
از استقامت فکری و عملی بر مواضع بنیادین انقلاب اسلامی هم برخوردار باشد.

او باید بر همه مسائل کلان کشور اشراف داشته باشد.

رئیس جمهور تراز انقلاب اسلامی باید مبانی فکری امامین انقلاب را در همه حوزه‌های زیست اجتماعی و حکمرانی اسلامی مسلط و معتقد باشد.

به تعبیر دیگر، صرفاً اقدامات اجرایی و مدیریت پروژه‌های کلان اجرایی برای چنین مسؤولیتی کافی نیست.

منظومه فکری و اندیشه‌ای شخص رئیس جمهور دقیقاً باید مطابق و منطبق بر منظومه فکری امامین انقلاب باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۴
    0 0
    مردم را فقیر و بدبخت نکند، فقط همین، بقیه چیزها مهم نیست
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۴
    3 0
    وزرا هم در سطحی پایین تر باید بر این منظومه فکری انقلابی باشند نه اینکه در مقابل دشمنان قسم خورده تا بناگوش بخندند
  • حمید IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۴
    2 0
    فرمایشات جناب احمد حسین شریفی اعتقاد کامل دارم لذا فکر می کنم رئیس جمهور اگر سوابق اجرای پروژه های کلان نداشته باشد ، می تواند این ضعف را با انتخاب مدیران قوی و با تجربه برطرف کند ولی اگر در درک خود نسبت به اوضاع کنونی جهان و همچنین واقعیت های انقلاب اسلامی دارای ضعف باشد ، قطعا نمی تواند رئیس جمهور مطلوبی برای نظام اسلامی و آینده ایران عزیز باشد . در حالی که در انتخاب بین جناب زاکانی و جلیلی مردد هستم اما این مطلب مرا به این واقعیت سوق می دهد که جناب جلیلی می تواند تأمین کننده آن قابلیت هایی باشد که یک رئیس جمهور در این برهه از زمان باید داشته باشد و ان شا الله با انتخای مدیران کارآمد همچون جناب زاکانی، قاضی زاده و ... یک دولت قوی ، کاردان، فعال و محقق کننده آرمان ها و اهداف جمهوری اسلامی ایران باشد . این نظر بنده است و البته برای نظرات دیگر هموطنان عزیز احترام قائلم و مشتاق شنیدن ( خواندن ) آن ها هستم .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس