درگیری شدید در کرانه باختری بعد از یورش اشغالگران

نظامیان صهیونیست با یورش وحشیانه به مناطق مختلف کرانه باختری و انجام عملیات‌های خرابکارانه، چند فلسطینی را زخمی و بازداشت کردند.

به گزارش مشرق، در حالی که همزمان با جنگ نسل کشی رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه نوار غزه، حملات وحشیانه این رژیم به مناطق مختلف کرانه باختری نیز با شدت ادامه داردف نیروهای اشغالگر صبح امروز پنجشنبه به شهرهای جنین، طولکرم و مناطق نزدیک به نابلس در کرانه باختری یورش برده و بعد از انجام عملیات‌های خرابکارانه اقدام به بازداشت فلسطینی‌ها کردند.

منابع محلی فلسطین گزارش دادند که درگیری‌های شدیدی میان رزمندگان فلسطینی و نیروهای اشغالگر هنگام یورش این نظامیان به جنین صورت گرفت.

بر اساس این گزارش‌ها، رزمندگان مقاومت فلسطین، نظامیان صهیونیست را با یک بمب دست ساز در خیابان مهیوب جنین هدف قرار دادند.

منابع محلی گزارش دادند که نیروهای اشغالگر به منازل مسکونی پزشکان در محله الجابریات در شهر جنین یورش برده و یک موتور سیکلت را در این محله منفجر کردند. همچنین یک بولدوزر ارتش رژیم صهیونیستی اقدام به تخریب زیرساخت‌ها و اموال فلسطینی‌ها در خیابان الناصره در شهر جنین کرد.

منابع فلسطینی اعلام کردند که نظامیان رژیم اشغالگر، یک جوان فلسطینی که مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود را بازداشت و از رسیدن پرسنل آمبولانس به او در محله الجابریات در شهر جنین جلوگیری کردند. اشغالگران همچنین مادر مصطفی المصری، رزمنده جوان فلسطینی را در منطقه برقین در جنین بازداشت کردند.

نظامیان رژیم اشغالگر به خدمه آمبولانس که در تلاش برای رسیدن به این مجروح فلسطینی بودند حمله کردند.

یورش اشغالگران به نابلس

نظامیان صهیونیست در حملات امروز خود به کرانه باختری به روستای عوریف و شهر تل در جنوب غربی نابلس و روستای روجیب در شرق نابلس یورش بردند و یک جوان فلسطینی را بازداشت کردند.

این در حالی است که شب گذشته ده‌ها فلسطینی بر اثر شلیک بمب‌های گازی ارتش اشغالگر در جریان درگیری نظامیان صهیونیست با شهروندان فلسطینی در شهر بیتا در شمال کرانه باختری دچار خفگی شدند.

منابع محلی فلسطین در این زمینه اعلام کردند: نیروهای اشغالگر در میان شلیک شدید گلوله‌های واقعی از بمب‌های صوتی و گازی برای حمله به شهروندان و منازل آنها در شهر بیتا استفاده کردند و درگیری شدیدی میان نظامیان صهیونیست با جوانان فلسطینی در گرفت.

زخمی شدن چند فلسطینی در قدس اشغالی

پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد که یک فلسطینی در قدس به ضرب گلوله اسرائیلی‌ها به شدت مجروح شده است. چند نفر دیگر هم زخمی شدند اما حال یکی از آنها به شدت وخیم است.

اشغالگران همچنین به اردوگاه شعفاط و شهر عناتا در قدس اشغالی یورش برده و یکی از منازل مسکونی را در این شهر مورد حمله قرار داده و اقدام به خرابکاری در آن کردند.

منابع محلی گزارش دادند که نیروهای نظامی رژیم اشغالگر صهیونیستی از شهرک نشینانی که به سمت «سنان برکات» جوان فلسطینی و بازرگانان فلسطینی در شهر قدیمی قدس شلیک کرده بودند حمایت کرده و در نیمه شب، به دور از چشم دوربین‌ها سلاح‌های خود را به این شهرک نشینان دادند.

باشگاه اسرای فلسطینی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی از زمان آغاز جنگ غزه ۹۱۷۰ فلسطینی را از کرانه باختری و همچنین قدس اشغالی بازداشت کرده است.

این درحالی است که دیروز وزارت بهداشت فلسطین از شهادت ۱۲ فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان رژیم اشغالگر در کرانه باختری در کمتر از ۴۸ ساعت خبر داد.

اشغالگران صهیونیست هم‌زمان با جنگ نسل‌کشی که علیه غزه به‌راه انداخته‌اند، به‌شکل شبانه‌روزی حملات وحشیانه‌ای به مناطق مختلف کرانه باختری انجام می‌دهند و روزی نیست که خبری از درگیری رزمندگان فلسطینی با نیروهای دشمن در مناطق مختلف کرانه باختری و شهادت جوانان فلسطینی مخابره نشود.

طبق آمار وزارت بهداشت فلسطین از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ همزمان با حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون ۵۴۳ فلسطینی در کرانه باختری به شهادت رسیده و ۵۲۰۰ نفر هم زخمی شده‌اند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس