برنامه «گفت‌وگوی ویژه خبری» با حضور قاضی‌زاده هاشمی آغاز شد

برنامه دولت خانواده در راستای تحقق سازی دستورهای برنامه هفتم خواهد بود. هر دولتی که روی کار می‌آید موظف است این برنامه را در دستور کار قرار دهد.

به گزارش مشرق، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در برنامه «گفت‌وگوی ویژه خبری» گفت: من به خاطر حضورم در مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی در تصویب برنامه پنجم ششم و هفتم بودم.

وی افزود: اجرای برنامه همیشه دچار مشکل و میزان عملکرد آنها زیر ۵۰ درصد بوده است. برنامه هفتم هنوز تصویب نهایی نشده و در مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

وی ادامه داد: برنامه دولت خانواده در راستای تحقق سازی دستورهای برنامه هفتم خواهد بود. هر دولتی که روی کار می‌آید موظف است این برنامه را در دستور کار قرار دهد.


وی گفت: بسیاری از اصلاحات دارای اولویت، زیر ساخت‌هایش در برنامه هفتم پیش بینی شده است. اما عملاً با توجه به اینکه آغاز دولت جدید با شروع این برنامه است، یک سال دولت در عملکرد خود جلو بیفتد. البته این برنامه نیز به یک سری اصلاحات دارد. مثلاً کیفیت اینترنت و صندوق‌های بازنشستگی هدف گذاری دقیق نداشته است. با لایحه‌ای دوفوریتی دولت آینده باید این امر را اصلاح کند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم با بیان این‌که «برنامه هفتم هنوز هم تصویب نهایی نشده است و دولت با برخی بندهای اضافه‌شده مخالفت کرد.» افزود: شهید رئیسی معتقد بود بار مالی این موارد، تحقق برنامه را با مشکل مواجه می‌کند. چرا که برخی از هدف گذاری‌ها در برنامه‌های توسعه با ظرفیت کشور هم‌خوانی ندارد. برنامه‌های توسعه هدف گذاری درستی نداشتند.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌های توسعه پیوستگی بودجه‌ای نیز نداشت. برای اجرای برنامه هفتم باید همانند کاری که در بنیاد شهید انجام دادیم، عمل کنیم. یعنی پیوست برنامه اجرایی به برنامه توسعه و اختصاص بودجه برای این امر است.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌های توسعه پیوستگی بودجه‌ای نیز نداشت. برای اجرای برنامه هفتم باید همانند کاری که در بنیاد شهید انجام دادیم، عمل کنیم. یعنی پیوست برنامه اجرایی به برنامه توسعه و اختصاص بودجه برای این امر است.

وی هم‌چنین با بیان این‌که «متاسفانه به علت تورم و مشکلات دیگر، امکان استفاده از منابع بخش خصوصی در بخش‌های زیر ساختی کشور وجود نداشته است و به استفاده از کالاهای ترکی و چینی برای رشد منابع داخل، اولویت داده شده است» در عین حال اظهار کرد: سرمایه‌گذاری خارجی نیز در کشور با مشکلات زیادی همراه بوده است و دولت‌ها در کسب سرمایه‌گذاری خارجی موفق نبوده‌اند.

منابع دولت باید برای سرمایه‌گذاری خارجی و خصوصی جذابیت داشته باشد و محیط کسب و کار برای مردم و بخش خصوصی بهبود بخشیده شود.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: لازم نیست خودرو را خودمان تولید کنیم. بلکه می‌توان مشارکتی با کشورهای دیگر این موضوع را انجام داد. در این صورت رشد اقتصادی منطقه نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

وی افزود: ممکن است وقتی از نرخ تورم تک رقمی صحبت می‌کنیم چون هفت سال پی در پی تورم ۳۰ درصد وجود داشت، یک مقدار باورش سخت باشد، اما من در همین جا خدمت مردم عزیزمان عرض می‌کنم که این انجام شدنی و قطعی است.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: جمع کارشناسان حوزه اقتصادی داخل و خارج از کشور با یک سلسله برنامه انضباط بخشی کاملاً به صورت روشن این موضوع تورم تک رقمی را تضمین می‌کنند و قابل انجام خواهد بود.

دولت خانواده تعهد می‌دهد که نرخ تورم را حتماً تک رقمی کند

قاضی زاده خاطر نشان کرد: دولت خانواده تعهد می‌دهد که نرخ تورم را حتماً تک رقمی کند منتهی باید یک کار سختی را انجام بدهیم که آن انضباط بخشی عملیاتی مالی دولت است «چون دخلت نیست خرج آهسته تر کن» دولت باید بتواند مسائل مالی را متناسب با در آمد ها انجام دهد و همچنین تسهیلات دهی بانک‌ها را با منابع در آمد ها متناسب‌تر کند و جلوی تسهیلات دهی بانک‌ها و اشخاص خاص باید گرفته بشود.

وی افزود: اگر زنجیره‌های گسترده صنعتی تجاری در منطقه ایجاد شود هم توسعه بازار دارد هم رقابت و هم نرخ سرمایه گذاری منطقه‌ای را افزایش می‌دهد و باید کاری کنیم مردم لذت رشد اقتصادی را بچشند و نحوه توزیع ثروت باید بگونه ای باشد که مجموعه رفاه عمومی افزایش یابد.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: در حوزه مسکن، دولت شهید رئیسی عزیز کار بسیار خوبی را آغاز کرد و مسیری که برادر عزیزمان رستم قاسمی آغاز کرد، آقای بذرپاش ادامه دهنده آن هستند. همان مسیری که طی شده را با هماهنگی همه دستگاه‌ها و بسیج امکانات ادامه خواهیم داد.

باید اثر قیمت زمین در نرخ مسکن را کاهش دهیم

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: باید اثر قیمت زمین در نرخ مسکن را کاهش دهیم. میزان زمین توزیع شده در دولت سیزدهم در تاریخ پس از انقلاب بی نظیر بوده است. فقط در حوزه ایثارگران ۲۰ هزار قطعه زمین توزیع کردیم که با ۱۰ سال قبل قابل مقایسه نیست.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: باید زمین رایگان به افراد فاقد مسکن اختصاص پیدا کند و یا قیمتی نازل در حد آماده‌سازی زمین باشد. با در نظر گرفتن تسهیلات برای شهرداری‌ها باید هزینه تولید مسکن را کاهش داد؛ با ارزان کردن زنجیره تولید مسکن، می‌توان تا ۴۰ درصد هزینه ساخت را کاهش داد.

قاضی زاده افزود: مدل حکمرانی کشور باید هوشمند شود و شکل هرمی به خود بگیرد. یعنی تمام اختیارات راس هرم به کف هرم در بستری هوشمند منتقل شود.

دیوان‌سالاری موجب فساد بی‌نهایت می‌شود

کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری تاکید کرد: دیوان‌سالاری موجب فساد بی‌نهایت می‌شود، جمعیت ساحلی کشور باید سه برابر شود.

وی افزود: در دولت شهید رئیسی ۲۷ شهر ساحلی تصویب شد. مردم بلوچستان بزرگترین سرمایه شهرهای ساحلی جنوب شرقی کشور هستند. باید یک تشکیلات توسعه‌گر داشته باشیم و اراضی کشور در ساحل‌ها آزادسازی شود.

قاضی زاده هاشمی گفت: غیر از یارانه‌ای که به مردم می‌دهیم باید دارایی‌های آنان را به خودشان برگردانیم. شرکت‌های بزرگی مثل شرکت ملی گاز و شرکت‌های پالایشگاهی باید حق مردم را به آنان بدهد.

وی افزود: محیط فعالیت کسب و کار را باید برای بخش خصوصی و بخش مردمی مساعدتر کنیم. باید بسته‌های جذاب سرمایه‌گذاری و برد برد به ویژه برای کشورهای همسایه به صورت تولید مشترک طراحی کنیم چون برای ما عمق استراتژیک ایجاد و یک پیوند اقتصادی در بازار ۷۰۰ میلیون نفری منطقه ایجاد می‌کند.

قاضی‌زاده هاشمی تاکید کرد: لازم نیست خودرو را به صورت انفرادی توسط کشور خودمان تولید کنیم چرا که در بسیاری از کشورها خودرو به صورت مشترک تولید می‌شود. البته این مورد در بسیاری از صنایع مانند هواپیماسازی و تجهیزات پزشکی نیز به چشم می‌خورد.

وی افزود: این کارها به صورت زنجیره مشترک انجام می‌شود زنجیره‌های گسترده صنعتی و تجاری باید در منطقه ایجاد شود که فوایدی همچون توسعه بازار، افزایش رقابت و افزایش نرخ سرمایه‌گذاری در منطقه را به دنبال دارد.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ادامه داد: هنگامی که این سرمایه‌گذاری اتفاق افتاد باید کاری کنیم تا خانواده‌های ایرانی لذت این رشد را بچشند و این رشد اقتصادی اتفاق افتاده فقط منحصر به یک طبقه ممتاز و خاص نباشد. البته توزیع ثروت نیز باید به گونه‌ای باشد که مجموع رفاه عمومی در کشور افزایش پیدا کند. چرا که برنامه هفتم توسعه نیز مبتنی بر عدالت طراحی و تدوین شده است.

اظهارات امیرحسین قاضی ‌زاده در برنامه گفت و گوی ویژه خبری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس