کد خبر 1614146
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۹
جواب ظریف به زاکانی؛ باید عذرخواهی کنید

دفتر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه پیشین به ادعاهای علیرضا زاکانی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ در برنامه میزگرد سیاسی پاسخ داد.

به گزارش مشرق، دفتر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه اسبق در جوابیه‌ای نسبت به سخنان علیرضا زاکانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری در برنامه میزگرد سیاسی پاسخ داد.

متن کامل جوابیه دفتر ظریف به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

پاسخ دفتر دکتر ظریف به بیانات آقای زاکانی در برنامه میزگرد سیاسی

در برنامه «میز گرد سیاسی» صدا و سیما مورخ ۲۶/۳/۱۴۰۳، آقای علیرضا زاکانی، نامزد چهاردهمین دوره اتنخابات ریاست‌جمهوری، مطالب سراپا کذبی را در برابر چشم میلیون‌ها بیننده بیان کردند، که نه تنها با توصیه اکید مقام معظم رهبری مبنی بر رعایت «اخلاق» در رقابت‌های انتخاباتی منافات دارد، بلکه جفایی نابخشودنی به تاریخ کشور و وهن و اهانتی آشکار به ساختار جمهوری اسلامی ایران در حوزه سیاست خارجی است.

آقای علیرضا زاکانی در برنامه مذکور چند ادعای عجیب مطرح کردند که برای روشن شدن افکار عمومی ضروری است، به آن‌ها پاسخ داده شود:

۱- آقای زاکانی مدعی شده‌اند، حلقه‌ای سه نفره متشکل از آقایان روحانی، ظریف و لاریجانی سند برجام را مخفی نگه داشته و حتی در اختیار سایر اعضای «کمیته ویژه هسته‌ای»، از جمله دبیر وقت شورای عالی امنیت ملی (آقای شمخانی) و مشاور ویژه مقام معظم رهبری (آقای دکتر ولایتی) قرار نداده و «در نهایت محرمانگی کار را پیش بردند».

اعضای نامبرده کمیته، این ادعای سخیف ایشان را صریحاً تکذیب کرده‌اند. آقای زاکانی فراموش کرده‌اند که متن کامل برجام، و ترجمه فارسی آن، بلافاصله پس از انعقاد برجام، در وبگاه رسمی وزارت امور خارجه بارگذاری شد و در اختیار رسانه‌های کشور نیز قرار گرفت. کم‌ترین نتیجه ادعای وهن‌آمیز آقای زاکانی که سه نفر از کارگزاران نظام جمهوری اسلامی بتوانند یک توافق ۱۵۵ صفحه‌ای را – که مورد تایید یک قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز قرار گرفته و در اختیار همه جهانیان قرار دارد – از دیده سایر مقامات نظام پنهان نگاه دارند و «در نهایت محرمانگی کار را پیش ببرند»، بدان معنی است که در موضوعی چنین مهم، تمامی ساختارهای حکومتی و نظارتی کشور همگی در طول بیش از دو سال مذاکره خدای نکرده یا خواب بوده‌اند یا ناتوان. سلب اعتماد عمومی به ساختارهای هوشیار و نهادینه جمهوری اسلامی در زمانی که همه دلسوزان کشور در پی افزایش میزان مشارکت مردم در انتخابات هستند، با چه هدفی صورت می‌گیرد؟

۲- آقای زاکانی در برنامه مذکور ادعا کردند که مذاکرات و برجام حاصل اراده نظام نیست بلکه «حاصل یک رویکرد و تفکری است که خودباوری نسبت به آن ظرفیت‌های داخلی ندارد و خود را در راستای نظم موجود تعریف می‌کند.»

در پاسخ به آقای زاکانی باید گفت که همگان می‌دانند مذاکرات هسته‌ای از زمان دولت آقای احمدی نژاد، از طریق مذاکرات محرمانه مستقیم با آمریکا در عمان آغاز گردید. چگونگی تصمیم‌گیری در این خصوص در سطوح عالی نظام در جلد اول کتاب «راز سر به مهر» در اختیار همگان است.

در دولت جناب آقای دکتر روحانی، این مذاکرات با رویکرد کلیدی «نرمش قهرمانانه» شتاب بیشتری گرفت و مذاکره کنندگان بارها در برابر هجمه‌های ناجوانمردانه آقای زاکانی و همفکران ایشان مورد حمایت صریح مقام معظم رهبری قرار گرفتند. به عنوان نمونه، مقام معظم رهبری در دیدار دانش‌آموزان و دانشجویان در تاریخ دوازدهم آبان ۱۳۹۲ فرمودند:

«هیچ‌کس نباید این مجموعه مذاکره‌کنندگان ما را با مجموعه شامل آمریکا - همان شش دولت، به‌اصطلاح پنج به علاوه یک - سازش‌کار بداند؛ این غلط است؛ این‌ها مأموران دولت جمهوری اسلامی ایران هستند، این‌ها بچه‌های خودمان هستند، بچه‌های انقلابند؛ یک مأموریتی را دارند انجام می‌دهند. کار سختی هم هست [که]بر عهده‌ی اینهاست؛ دارند با تلاش فراوان آن کاری را که بر عهده‌ی آنهاست انجام می‌دهند».

یادآوری می‌شود، در طول مذاکرات، جلسات منظمی به ریاست آقای دکتر روحانی و با شرکت آقایان دکتر لاریجانی، دکتر ولایتی، دریابان شمخانی و با حضور مذاکره‌کنندگان ارشد تشکیل و جزئیات مذاکرات مورد بحث و بررسی قرار می‌گرفت.

از همه مهمتر، از ابتدای مذاکرات برجام، علاوه بر گزارش‌های دقیق کتبی که بخشی از آن‌ها در بیش از ۳۰۰۰ صفحه کتاب «راز سر به مهر» برای اولین بار در تاریخ ایران در معرض قضاوت، تحلیل و تحقیق مردم دلاور ایران قرار گرفته است، جلسات مرتب سران در محضر مقام معظم رهبری تشکیل می‌شد و آخرین تحولات به استحضار می‌رسید و جمع بندی جلسات، دستورکار مذاکره کنندگان بود.

چگونه آقای زاکانی ادعا می‌کنند برجام اراده نظام نبوده است، وقتی که این توافق در مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان و شورای عالی امنیت ملی تصویب شده و مصوبه شورای عالی مورد تایید مقام معظم رهبری قرار گرفته است؟ خود ایشان در صحبت هایشان اذعان می‌کنند که در کمیسیون ویژه مجلس به ریاست ایشان تک تک حرف‌ها شنیده و به رای و نظر گذاشته شده است.

سخنان دبیر شورای عالی امنیت ملی در مورد نظر نظام، در جلسه مجلس شورای اسلامی در روز تصویب برجام در مجلس و در جلسه خصوصی روز قبل از آن، معروف خاص و عام است و عجیب است که حافظه ملت و همکاران خود را این قدر کوتاه تصور کرده‌اند؛ بنابراین تنها در صورتی می‌توانند بگویند برجام اراده نظام نبوده که خود و اقلیت همفکرانشان را معادل نظام بدانند.

در مورد داستانی هم که ایشان از دیدار خود با مقام معظم رهبری نقل می‌کنند، آن گونه که ایشان نقل داستان می‌کنند، اتفاقا انکار ادعای خود ایشان است.

۳- آقای زاکانی مدعی شدند که مذاکره‌کنندگان وقت و وزیر امور خارجه پیشین در برابر پرسش‌های ایشان در «کمیسیون ویژه برجام» اعتراف می‌کردند که «ما برجام را نخوانده‌ایم.»

کمیسیون مزبور، به ریاست آقای زاکانی، چهل روز تمام جلسات متعددی برگزار کرد که ده‌ها ساعت آن با سوال و جواب از مذاکره‌کنندگان وزارت امور خارجه، شخص وزیر و معاونین ایشان و مقامات سازمان انرژی اتمی سپری شد. شایسته است آقای زاکانی مشخص کنند دقیقاً در کدام‌یک از این جلسات – که هم صورت‌جلسه شده، هم از رسانه ملی پخش شده و هم ویدئوهای آن هم‌اکنون در سایت‌های متعدد اینترنت موجود است – کدام‌یک از مذاکره‌کنندگان اظهار داشته که «برجام را نخوانده» است؟ از ایشان درخواست می‌شود نوار تمامی اظهارات وزیر امور خارجه و معاونین ایشان در آن جلسات را به صورت کامل در اختیار صدا و سیما جهت پخش مجدد قرار دهند.

نگاهی به اعترافات مذاکره‌کنندگان دیگر کشورها در کنار اسناد منتشره در کتاب «راز سر به مهر» نشان می‌دهد که اتهام نخواندن برجام دروغی جفاکارانه است. فراتر از آن، کتمان نقش وزیر امور خارجه در نگارش برجام نمایانگر مطالعه نکردن اسناد و اظهارنظر بر اساس شایعات و فضاسازی‌ها و در جهت برسازی ذلت برای ملت قهرمان ایران است.

در مورد حضور آمانو مدیرکل وقت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در کمیسیون مزبور نیز آقای زاکانی روایتی را تعریف می‌کنند که باعث انبساط خاطر شد. تقاضا می‌شود نوار کامل آن جلسه را نیز جهت مشاهده توسط ملت شریف ایران در اختیار صدا و سیما قرار دهند.

از آقای زاکانی که خود را در معرض انتخاب توسط مردم بزرگ ایران قرار داده اند انتظار می‌رود بابت نشر این اکاذیب و تشویش اذهان عمومی در آستانه انتخابات، عذرخواهی کنند، تا نیاز به طرح شکایت و پیگیری از طریق مراجع قانونی نباشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 97
  • در انتظار بررسی: 91
  • غیر قابل انتشار: 11
  • محمد IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    88 48
    باشه زاکانی اشتباه کرد ولی چرا هر وقت به مشکل میخورید پای رهبرو پیش میکشید ایا رهبری از اول موافق برجام بود ایا نگفتن اگر اونا بزن زیر برجام ما اتیشش میزنیم که اونم شما بازم صبر التماسانه پیش گرفتید ایا رهبر از روز اول نگفتند به آمریکا و غرب اعتمادی نیست و.... اینم برای اقای ظریف مگه خودت نگفتی درست نخوندی متن برجام اصلا اعترافات خودت هم یادت نیست اصلا این برجام چه چیزی برای ایران داشت جز بسته شدن راکتور و معطل ماندن کشور
    • فاطمه IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
      43 11
      رهبر عزیز اصلا مقل این وطن فروشا نیست.اگرم توی نظامی چیزی شدیم چون با نظارت رهبری بوده نه اینا
    • IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
      2 1
      در زمان برجام اون را فتح الفتوح و حاصل دیپلماسی دولت روحانی میدانستن و به یکدیگر لقب امیرکبیر میدادن حالا که برجام شون شکست خورده و گندش در اومده میگن تصمیم نظام بود !
    • IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
      1 1
      "پس از انعقاد برجام، متن در سایت قرار داده شده. " آقای ظریف مذاکرات مجلس برای بررسی توافق پیش از امضا و انعقاد بوده نه بعد از انعقاد آن !
    • IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
      11 3
      درسته. رهبرمون در پایان هم گفتن که برجام خسارت محض بود. در ضمن من یادمه که در مقاطعی مذاکرات و فکت شیت ها و برجام محرمانه بودن. خیلی دیر برجام بیش از 100 صفحه ای رومنتشر کردن. که تازه بعدا ظریف گفت که فکرکرده که suspend به معنی lift هست. یعنی مذاکره و برجامی که برای لغوتحریم ها بود با یک اشتباه ظریف به نفع آمریکایی ها و به ضرر ملت ایران شد
    • اشکان IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
      9 2
      امضای کری تضمین است.
    • طاهری IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
      7 1
      خودش میگه نسخه پس از انعقاد قرارداد در اختیار ... قرار گرفت !!!
    • BE ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
      10 2
      میرزا آقا خان نوری باز یک چیزی گفت به دل نگیرد !!
    • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
      2 0
      ظریف باز هم داره واقعیت را پنهان میکنه - 1- آیا ظریف فایل عذر خواهی از مردم بابت نخواندن برجام و درج فریبکارانه suspend بجای end که چند ماه قبل در کلاب هاوس منتشر شد را خودش انکار می کند ؟ 2- آیا ظریف خبر جلسه محرمانه اش با جان کری که در روزنامه آمریکایی The washington free beacon افشا و منتشر شده در تاریخ May 26 2020 افشا و منتشر شده که به نوعی درخواست کمک از دوستان آمریکایی اش برای برخورد با مخالفانش بوده را انکار می کند؟
    • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
      3 0
      آقای ظریف پاسخ دهید که ذینفع ترور سردار سلیمانی کی بوده
    • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
      3 0
      رئیس دولت پزشکیان ظریف است - آقای پزشکیان اشتباه کرده ظریف را وزیر خارجه معرفی کرده - حتی الان هم ظریف باز هم داره واقعیت را پنهان میکنه - 1- آیا ظریف فایل عذر خواهی از مردم بابت نخواندن برجام و درج فریبکارانه suspend بجای end که چند ماه قبل در کلاب هاوس منتشر شد را خودش انکار می کند ؟ 2- آیا ظریف خبر جلسه محرمانه اش با جان کری که در روزنامه آمریکایی The washington free beacon افشا و منتشر شده در تاریخ May 26 2020 افشا و منتشر شده که به نوعی درخواست کمک از دوستان آمریکایی اش برای برخورد با مخالفانش بوده را انکار می کند؟
    • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
      2 0
      ایشون پاسخ دهند که آیا نقشی در ترور سردار سلیمانی داشته اند؟ مذاکرات محرمانه اش با جان کری در مورد مخالفانش چه بوده؟
    • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
      2 0
      آیا ظریف خبر جلسه محرمانه اش با جان کری که در روزنامه آمریکایی The washington free beacon افشا و منتشر شده در تاریخ May 26 2020 افشا و منتشر شده که به نوعی درخواست کمک از دوستان آمریکایی اش برای برخورد / حذف مخالفانش بوده را انکار می کند؟
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    84 68
    صداقت زاکانی و کذاب بودن ظریف و اصحابش برای مردم سالهاست ثابت شده
    • IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
      31 36
      متن برجام عینا در سایت وزارت خارجه هست حالا چطور زاکانی میگه متن برجام مخفی بوده
    • DE ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
      55 29
      چقدر ظریف چرت گفته، بجای رو کردن سند همش دری وری تحویل داده، آقای ظریف شما فکت شیت ایرانی که قرار بود منتشر کنی چی شد؟ وقتی طرف بجای محاکمه استاد دانشگاه می شه نتیجه اش هم همین می شه.
    • IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
      10 2
      به مخاطبی که می فرمایند متن برجام در سایت آمده. بله آمده، اما بعد از تصویب نه در حین طرح و مذاکره! باید در حین طرح و مذاکره، متن برجام به اشخاص دیگری غیر از آن حلقه 3نفره ارائه و نظر افراد دیگر نیز دخیل می شد؛ نه اینکه بعد از اینکه تصویب شد و خیالشان راحت شد که حالا دیگر کسی نمی تواند تغییری در آن ایجاد کند، آنرا در سایت قرار دهند و بگویند بله ما حتی آن را در سایت هم گذاشته ایم!!! آنوقت که دیگر کار از کار گذشته بود!
    • IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
      4 8
      پزشکیان پس بروز است آنهم با رای بالا البته آقای زاکانی بفکر پست پس از ز شهرداری است
    • IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
      0 0
      ظریف باز هم داره واقعیت را پنهان میکنه - 1- آیا ظریف فایل عذر خواهی از مردم بابت نخواندن برجام و درج فریبکارانه suspend بجای end که چند ماه قبل در کلاب هاوس منتشر شد را خودش انکار می کند ؟ 2- آیا ظریف خبر جلسه محرمانه اش با جان کری که در روزنامه آمریکایی The washington free beacon افشا و منتشر شده در تاریخ May 26 2020 افشا و منتشر شده که به نوعی درخواست کمک از دوستان آمریکایی اش برای برخورد با مخالفانش بوده را انکار می کند؟ آیا ترور سردار سلیمانی و اخراج امیر عبدالهیان مرتبط با ارتباط ظریف با آمریکایی ها بوده است؟
  • IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    71 31
    همه میدانند ظریف تو حسن روحانی خائن به این مردم و کشور هستید لعنت خدا بر خائنین.
  • IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    59 21
    جناب ظريف اين واقعيت است توودولت کلی د بدنبال بثمر رساندن برجام بد فرجام بود آقای زاکانی حقيقت گفته
  • نام اشنا IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    60 13
    جناب دکتر جواد ظریف : فقط یک سئوال از شما داریم که تا به حال پاسخی برای ان از سوی شما نشنیدیم. شما که معتقد بودید که امضای جان کری وزیر وقت امور خارجه امریکا برای شما تضمین است ایا امضای شما هم برای او و دولتش تضمین بود؟ اگر چنین بود پس چرا مکانیسم ماشه را در برجام به نفع امریکا جاسازی کردند تا مبادا ایران زیر تعهداتش بزند. اصولا جان کری و دولتش پشیزی برای شما و امضای شما ارزش و اهمیت قائل نبودند و شما و روسای شما که تصور میکردید حسن نیت, حسن نیت میاورد سخت در اشتباه بودید.
    • IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
      3 7
      اتفاقا ظریف درست گفته بود جان کری وزیر دولت اوباما بود و تا زمانی که حضور داشت برجام بود با تغییر دولت امریکا و روی کار امدن دولت ترامپ امریکا از برجام خارج شد
  • IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    14 41
    از دولت قبل ومردم نترسیده از خدا که باید میترسید این حرفا رو نمیزد واقعا اگه رای بیاره فردا هم بدون سند حرفایی میگه که مملکت بره روو هوا
  • IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    30 12
    "آقای زاکانی فراموش کرده‌اند که متن کامل برجام، و ترجمه فارسی آن، بلافاصله پس از انعقاد برجام، در وبگاه رسمی وزارت امور خارجه بارگذاری شد و در اختیار رسانه‌های کشور نیز قرار گرفت. " پس از انعقاد برجام! زحمت کشیدید! صحبت مربوط به قبل از انعقاد است که باید مزایا و معایب سنجیده می شد نه بعد از انعقاد قرارداد!
  • IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    5 25
    آقای ضد فساد ج بده ...
    • IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
      4 1
      ظریف باز هم داره واقعیت را پنهان میکنه - 1- آیا ظریف فایل عذر خواهی از مردم بابت نخواندن برجام و درج فریبکارانه suspend بجای end که چند ماه قبل در کلاب هاوس منتشر شد را خودش انکار می کند ؟ 2- آیا ظریف خبر جلسه محرمانه اش با جان کری که در روزنامه آمریکایی The washington free beacon افشا و منتشر شده در تاریخ May 26 2020 افشا و منتشر شده که به نوعی درخواست کمک از دوستان آمریکایی اش برای برخورد با مخالفانش بوده را انکار می کند؟ برجام حدود 16 پیوست مخفیانه دارد که 4 عدد آن توسط موگرینی در گزارش به رئیس اتحادیه اروپا ضمیمه و افشاشد. 12 ضمیمه محرمانه دیگر برجام که ظریف تابحال مخفی نگهداشته چیست؟ چرا بمردم ارائه نداده؟
  • IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    39 12
    مستر ظریف شما و اون پرزیدنتتون باید محاکمه بشین... لذا از قوه قضائيه عزیز پس از عرض سلام و خسته نباشید خواستاریم روحانی جهانگیری ظریف ربیعی همتی و... . را به دلیل ناکارآمدی و ترک فعل های فراوان و ایستادن مردم در صف روغن برنج مرغ و... . در زمان مسئولیت متهمان محاکمه کند . علی برکة الله ۱۴۰۳/۰۳/۲۷ میلیون ها ایرانی ✍️
    • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
      1 1
      ظریف باز هم داره واقعیت را پنهان میکنه - 1- آیا ظریف فایل عذر خواهی از مردم بابت نخواندن برجام و درج فریبکارانه suspend بجای end که چند ماه قبل در کلاب هاوس منتشر شد را خودش انکار می کند ؟ 2- آیا ظریف خبر جلسه محرمانه اش با جان کری که در روزنامه آمریکایی The washington free beacon افشا و منتشر شده در تاریخ May 26 2020 افشا و منتشر شده که به نوعی درخواست کمک از دوستان آمریکایی اش برای برخورد با مخالفانش بوده را انکار می کند؟
  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    37 5
    ظریف جون زاکانی بعد از انعقاد برجام رو نگفت! بعد از انعقاد خودمون فهمیدیم چه مزخرفی بود! حین مذاکرات تا قبل از انعقاد قرارداد نهایی شما مخفی کاری کردید.
  • وحید IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    20 28
    منتظر عذرخواهی از طرف این بابا نباشید. لطفا زودتر شکایت کنیم تا به غلط کردن بی افته.
    • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
      2 1
      اونی که باید به غلط کردن بیفته ظریفه نه زاکانی - بهتره فایل صوتی عذر خواهی ظریف از مردم بابت درج suspend بجای end رو بشنوی و بفهمی که ظریف فریبکاره - نتیجه فریبکاری ظریف بیشتر شدن فشار تحریم ها و افزایش تحریم ها از 700 تحریم به 2500 تحریم بوده
  • IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    44 11
    لعن ابدی خداوند برای اصلاح طلبان وطن فروش
  • فاطمه IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    17 2
    نخونده میگم هیس.
  • IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    43 7
    ظریف = معنی جدید حقارت
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    29 8
    راست گفته دکتر زاکانی ظریف خاعن
  • IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    40 7
    مگه تو دوستات عذر خواهی کردید ،گندی که تو برجام‌زدی حتی متن شو نخوندی ،فایل صوتی که لو رفت،۸ سال کشور معطل کردی مردم و گول زدی،وعده سرخرمن دادی،چقدر هزینه سفر شما و تیم شما به اروپا و ...شد آخرش هم هیچی ،کدوم تون عذر خواهی کردید؟ اصلا تو فرهنگ لغت شما متکبران کلمه عذر خواهی وجود داره؟ خیلی رو دارید والا،بعد هم طبل رسوایی شما خیلی وقت که ...همه می دونن که چی بودید و چی هستید
  • IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    41 6
    این همه تبختر و غرور .... دفتر ظریف . اقیانوس دروغ را ظریف به 88000000 نفر گفت . ماجرای دیدار و قهر بچه گانه ظریف در ماجرای بشار اسد همیشه یادآور و در تاریخ ملت ایران ثبت شده است . وزیر جبهه نرفته ننر و از خود ممنون .
  • مهدی US ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    36 6
    اقای ذاکانی راست میگوید ایا برچام را خواندی یا تخواندی برجام سند خیانت تو و لاریجانی و روحانی است. چون همه بند های این سند خیانت است.همه این سند به نفع دشمن بوده و یک بند این سند به نفع ایران نیست و نبوده. برای همین هم نگذاشتن کسی انرا بخواند. ستون پنجم.
  • IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    32 1
    خودتم گفتی بعد از انعقاد برجام متن در معرض قرار گرفت. این متناقض با اظهارات زاکانی نیست. با توجه به روح مذاکرات در آن زمان، میاد زاکانی درست بگه
  • IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    12 32
    حرفهای ظریف همه مستدل هست جناب زاکانی اگر فیلم مذاکرات اونجایی که ظریف میگه متن برجام رو نخونده رو منتشر کنند .برجام تو مجلس هم تصویب شد توسط شورای نگهبان هم تایید شد بد بود چرا تصویبش کردین
    • IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
      3 1
      ظریف باز هم داره واقعیت را پنهان میکنه - 1- آیا ظریف فایل عذر خواهی از مردم بابت نخواندن برجام و درج فریبکارانه suspend بجای end که چند ماه قبل در کلاب هاوس منتشر شد را خودش انکار می کند ؟ 2- آیا ظریف خبر جلسه محرمانه اش با جان کری که در روزنامه آمریکایی The washington free beacon افشا و منتشر شده در تاریخ May 26 2020 افشا و منتشر شده که به نوعی درخواست کمک از دوستان آمریکایی اش برای برخورد با مخالفانش بوده را انکار می کند؟ برجام حدود 16 پیوست مخفیانه دارد که 4 عدد آن توسط موگرینی در گزارش به رئیس اتحادیه اروپا ضمیمه و افشاشد. 12 ضمیمه محرمانه دیگر برجام که ظریف تابحال مخفی نگهداشته چیست؟ چرا بمردم ارائه نداده؟
  • IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    35 3
    رهبری در یکی از سخنرانی هاشون در دانشکده افسری در سال ۹۵ فرمودند اجازه بازرسی از اماکن نظامی داده نخواهد شد - در صورتیکه همین چند وقت پیش ظریف گفت به حضرت عباس موشک مهمه اما مردم مهم ترند- ظریف خلاف حرف رهبر حرف میزنه -ثانیا اگه مردم برای ظریف و روحانی مهم هستند چرا روزی ۷۰۰ جانباخته در دوران کرونا داشتیم؟ چرا هزاران کارخاننه تعطیل و نیمه تعطیل داشتیم؟ چرا صبح جمعه از اوضاع مردم باخبر میشدید؟ خیلی پر رو هستید شماها
    • IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
      0 0
      این که ساده است چون آقای مخبر گفتن خودمان میسازیم
  • بابک گیلانی IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    29 5
    ظریف وروحانی باید دادگاهی بشوند.حالا طلبکار هم شدند. باید اموالشان مصادره وبعدا اعدام بشوند.
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    42 2
    جالبه! جناب ظریف روحانی را با مدرک سفارشی اسکاتلندی و پایان نامه سرقتی دکتر خطاب می کند، اما دانش آموخته مهندسی و دکترای( قبل از انقلاب) شریف را آقای احمدی نژاد میخواند!!! درکجای این شب تیره بیآویزم قبای ژنده خود را !! دشمن که ماهیتش معلومه دوستان چرا اینقدر جفاکارند.
  • IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    2 41
    من کاری ندارم که چی گفتن، ولی این انرژی هسته چه فایده‌ای داره مثلا برق درست حسابی داریم دارو برای بیمارا داریم ووو... الان این همه انرژی که برای برجام وانرژی هسته‌ای گذاشتید برا امور اقتصادی و فرهنگی و..‌‌.اگه گذاشته بودن وضعیت کشور به مراتب بهتر بود حداقل تحریمهات خیلی کمتر ازاین بود چون بیشتر تحریما از زمان انرژی هسته ای اتفاق افتاد
  • IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    2 7
    بابا این صندلی ریاست برا کس نمی‌مونه اگر راست میگید دست تو دست هم بدین فکر ملت باشید نه همدیگرو تخریب کنید من یه کشاورزم اگر پولو بدن دست من همه کارو انجام میدم باید کسی را تایید کند رهبری که به دردملت بخوره ،اصلا باند بازی کاری به جای نمیبره،کارو به کاردان بدین ،تو را به قران،این ملت بزرگ فهیم را قدرشو بدانید تو شهادت ریس جمهور سنگ تمام گذاشتند همین دنیا دیدن ،
    • IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
      1 0
      برو بمیر تو حرف نزنی نمیگن لالی بس که نادانی
  • رضوی نژاد IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    30 1
    ظریف جان فقط بگو مگر خودت نگفتی کلمه تعلیق حتی مشابه ان در برجام نیست؟
    • IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
      1 1
      ظریف باز هم داره واقعیت را پنهان میکنه - 1- آیا ظریف فایل عذر خواهی از مردم بابت نخواندن برجام و درج فریبکارانه suspend بجای end که چند ماه قبل در کلاب هاوس منتشر شد را خودش انکار می کند ؟ 2- آیا ظریف خبر جلسه محرمانه اش با جان کری که در روزنامه آمریکایی The washington free beacon افشا و منتشر شده در تاریخ May 26 2020 افشا و منتشر شده که به نوعی درخواست کمک از دوستان آمریکایی اش برای برخورد با مخالفانش بوده را انکار می کند؟ برجام حدود 16 پیوست مخفیانه دارد که 4 عدد آن توسط موگرینی در گزارش به رئیس اتحادیه اروپا ضمیمه و افشاشد. 12 ضمیمه محرمانه دیگر برجام که ظریف تابحال مخفی نگهداشته چیست؟ چرا بمردم ارائه نداده؟
  • IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    6 8
    متاسفانه تناقضات زیادی را مصلحت انگاری محافظه کاران ظاهرپرست بر دوش نظام تحمیل کرده است،از فیلترینگ و شفافیت آرا تا موضوع حجاب و مشکلات بانک و بورس و خودروسازها و...! تا زمانیکه معیارهای ولایتمداری و قانونمندی عوض نشود مشکل روی مشکل انباشته خواهد شد. اینطوری دنیا به کام متقلبین است.
  • حمید IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    5 34
    زاکانی از تریبون ملی کشور سواستفاده، وجهت تسویه حساب تاریخی آنهم به دروغ با دکتر ظریف استفاده کرد. خیلی بی اخلاقی کرده . واقعا باید از جلسه زنده در تلویزیون حذف بشه تا عبرت بگیره. جای دیگری هم از همین تریبون به دانشجویان توهین کرده.
    • IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
      2 1
      زاکانی درست میگه دو نفر از اعضای کمیسیون برجام هم حرفهای ایشان را تایید کردند.
    • لنگی سوز IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
      1 1
      خیلی سوختی وطن فروش، آره ؟؟؟؟؟ اصلاح طلبان پماد سوختگی بمالن خخخخخ
  • ایرانی IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    6 29
    سوپر پوششی بدرد نخور
  • GB ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    6 16
    هیچ کدومتون رو خوش نداریم ،هیچ کدام هیچ کدام
  • لنگی سوز IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    21 3
    ازغدی خوب جواب این یارو ناظریف رو داد خخخخخ
    • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
      15 1
      احسنت
  • علی IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    15 13
    کاش امام راحل بود و با ان قدرت خدادادیش این کاسبان تحریم را که علنا دروغ میگویند بخاطر پست و مقام به سزای اعمالشان میرساند.
  • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    7 28
    اگه برجام به نفع ما نبود دولت ترامپ بلافاصله باطلش نمی‌کرد بدون غرض و مرض قضاوت کنید به نفع ما بود که دشمن زیرش زد
    • IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
      1 0
      همه اینا فیلم بین اینا و امریکا که فقط مردم ایران گرسنه بمونن سیاستشون اینه مردم ایرانو گرسنه نگه دارن
    • IR ۰۵:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
      3 0
      ترامپ طمع کرد بیشتر امتیاز بگیرد و قرارداد بدتری را به ایران تحمیل کند. او میخواست بندهای غروب آفتاب را دائمی کند. مشکل مذاکره کننده های ما این بود که حتی احتمال پاره کردن برجام توسط آمریکا را نمی دادند و وظیفه داشتند همه چیز را پیش بینی کنند.
  • IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    27 5
    خجالت بکش دیپلمات با چه رویی از گلابی برجام می گویید شما که راکتور هسته ای کشور را بتن ریزی کردید و به هشدار هیچ شخص مهمی توجه نکردید # دیپلماسی ضعیف
  • مهدی IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    24 2
    میگم آقای روحانی نبود که گفت ماشین میخواید چیکار خونه میخواید چیکار پولتون رو بیاورید تو بورس ،هفتاد میلیون کد بورسی رو با خاک یکسان کردید،دروغگو دولت روحانی است و بس
  • IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    25 2
    تویی که میگی تعلیق نیوده بعد گفتی آخی دیدی من ندیده بود؟!؟!!
  • IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    16 18
    زاکانی در حد جواب دادن است؟!!!!
  • جلالی IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    22 2
    سلام، لازم است که آقای ظریف توضیحی در باب کلمه برجام داشته باشند، برنامه جامع اقدام ویا برنامه اقدام جامع ،کدام یک؟ موضوعی که آقای ظریف در مجلس هم از توضیح به آن طفره رفت ، دراصل برجام برنامه اقدام جامع از طرف ایران بود،
  • IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    9 23
    چیو می خوای ثابت کنی دکتر کسی که خودشو به خواب زده بیدار نمیشه! تموم این جماعت تو کاسبی تحریمه
    • IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
      0 0
      کاسب تحریم همان افرادی هستن که در سال 92 با وعده لغو تحریمها رای مردمو جمع کردند.
  • IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    0 0
    ظریف : برجام برد— برد بود 🤥🤥🤥
  • باغبان پیر FR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    5 1
    مسولین دفتر جناب آقای ظریف برجام مرد و فاتحه ان هم خوانده شد. خوشحال باشید که ترامپ دیوانگی کرد و از برجام خارج شد وگرنه با همان برجام همان قعطنامه شورای امنیت سازمان ملل را هم زیر پا میگذاشت و از دست شما هم هیچ کاری بر نمیامد. چهار کشور امریکا, انگلستان, فرانسه و آلمان هم که ان را اجرا نکردند و شما هم نتوانستید به هیچ مرجع حقوقی هم شکایت ببرید مگر به شورای امنیت سازمان ملل که در ان امریکا, فرانسه, انگلستان حق وتو دارند و طبق گزینه ماشه تمام قعطنامه و تحریم ها برگشت پذیر میشوند. آقای ظریف اظهار داشتند که تحریم ها لغو شدند اگر تحریم ها لغو شدند پس چرا پارگشت پذیر هستند؟ متن برجام به زبان انگلیسی و فرانسوی و شاید زبان دیگر وجود دارد, آقای ظریف بفرمایند در کجای این متن نوشته شده است که تحریم ها لغو شده اند تا ما هم ان را بخوانیم و آگاه شویم . اما در متن فرانسوی ان نوشته شده است که تحریم ها تعلیق شده است یعنی برگشت پذیر هستند. آقای ظریف چرا به ملت ایران گفتید تحریم ها لغو شده اند ؟ البته آقای روحانی هم چنین مطلبی را گفتند که تمام تحریم های اقتصادی و نظامی و ... لغو میشوند و اما با توجه به فرموده رهبری به نظر نمی اید که ایشان برجام را تایید کرده باشند ( اگر چه بعضی ها میگویند برجام مورد تایید رهبری بوده است) ولی ایشان فرمودند مسیر قانونی ان طی شود و و مواردی را هم ذکر کردند که باید دولت برای اجرای برجام انجام دهد و باز بعضی ها میگویند برجام در مجلس تصویب شد ) باز هم باید گفت که برجام در مجلس تصویب نشد زیرا نه متن انگلیسی و نه ترجمه فارسی ان وجاهت حقوقی و قانونی نداشتد که کلیت و جزییات ان در صحن مجلس مطرح و تصویب و به تایید شورای نگهبان برسد. ولی مجلس تک ماده ای را تصویب که به تایید شورای نگهبان هم رسید که به دولت اجازه میداد برجام را به طور داوطلبانه اجرا کند یعنی هیچ تصویب و قانونی تصویب نکرد که برای دولت یا دولت های آینده الزام قانونی به وجود بیاورد . بنا بر این فاتحه برجام را بخوانید و از ان گذر کنید و دعا کنید که در آینده فرزندان این سرزمین وقتی تاریخ محاصر ایران را مطالعه میکنند برجام را در کنار عهد نامه گلستان, ترکمن چای و واگذاری بحرین, از دست دادند بخشی از مناطق آرارات و بین لنهرین , دشت نامید و هرات و غیره قرار ندهند
  • Hesam IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    1 1
    همونجور که مثلا امریکا درس خوندی یک کلمه درست نتونستی ترجمه کنی و کشور به فنا دادی....چه دستهایی باز داره اینها رو میخواد دوباره بر گردونه راس کار..
  • IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    3 1
    لعنت بر کثافت طلبان که امریکا کدخدای آنهاست
  • سید حسین گوهریان IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    0 1
    آقای ظریف پای صحبت آقای زاکانی نشستند گناه نابخشودنی است لذا پاسخ دادن به ادعای وی شریک شدن در گناه به شمار می اید
  • محمد IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
    0 4
    دراین کشور همه دنبال مقصرند .وقتی برجام امضا شد تمام مسولین کشور دقیقا درجریان حتی یک واو ان بودند اگر دشمن فریبکاری کرد همه فریب خوردیم .رهبر عزیزمان هیچ وقت به کسی توهین نکرد امثال اقای ظریف و عراقچی نهایت تلاششون کردند .حتما باید یک انسان با این همه درجات علمی رو از دست بدهیم تا شما قدردان باشید تا زمانی که برجام خوب بود نمایندگان مجلس عکس یادگاری میگرفتند حالا فقط ظریف مقصر است .لطفا به سخنان رهبری گوش کنید و به یکدیگر تهمت نزنید
  • IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
    4 1
    اقای ظریف برجام شما بحز بدبختی و تحریم بیشتر چیزی عاید مردم نکرد . حتی برجام شما قادر نبود واکسن کرونا را وارد کند . یادتان هست که مردم داستند از دنیا می رفتند و سما و دولتتان بی خیال جان مردم چسبیده بودید به امریکا و جان کری جونتان .
  • IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
    1 4
    آقاي دكتر ظريف اين نامزد پوششي را همه مي شناسند بنظرم كسي حرفهايش را جدي نميگيره اين روش ابشون براي كسب مقام است إنسان كوچك و بي شخصيتي ديدمش
  • IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
    4 1
    ظریف کسی است که برجام را نخوانده امضا کرده ! خدا وکیلی این خیانت نیست؟
  • IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
    1 7
    زاکانی کذاب بودنش و دروغگو گویش ثابت شده آقای ظریف اینان نه وطن پرست بلکه تشنگان قدرت به هر قیمتی هستند ،
  • IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
    3 0
    آقای ظریف در مهرماه سال ۱۴۰۰ در مجلس اعتراف کرده که متن کامل برحام را نخوانده و بعدا آقای ظریف در یک گفت‌وگوی مجازی که در بستر کلاب‌هاوس برگزار شد، ضمن اعتراف به اشتباه فاحش در تنظیم متن برجام از سوی تیم مذاکره‌کننده ایران، تأکید کرد:«در مجلس گفتم در برجام کلمه‌ «تعلیق» وجود ندارد؛ اشتباه از من بود. چهار بار کلمه‌ «تعلیق» در برجام وجود دارد ولی مذاکره‌کننده‌ ما به من اطلاع نداده بود»! حالا خودت بخوان فاجعه را از این مجمل!، آقای ظریف یک خودخواه و خودبزرگ پنداری بیش نیست
  • علی IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
    3 1
    شماها این ظریف رو نداشتین چطوری میخواستین انتخابات رو خراب کنید خدا داند.
  • IR ۰۲:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
    1 1
    مشکل اصلی کشور ما اینه که مسئول پس از مسئولیتش بازخواست و خائن محاکمه نمیشه. اگه میشد ظریف و پزشکیان و ... جرأت عرض اندام نداشتن میرفتن توی جنگلی جایی قایم میشدن.
  • IR ۰۲:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
    2 3
    زاکانی اگر جوابیه دارد . الان وقت انتشار است . وگرنه بهتر است سریعتر به نفع بزرگ‌ترش بره کنار
  • IR ۰۳:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
    5 1
    ظریف خودش را لو داد که تا قبل امضای برجام محتوای برجام را به اطلاع هیچ کسی نداده وبعد امضای برجام متن برجام منحوس را رسانه ای کرده که نوش داروی بعد مرگ سهراب است.
  • IR ۰۳:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
    6 0
    متن برجام قبل امضا از همه مخفی بوده و بعد امضای برجام که به پاچه ملت وکشور رفته واین سند امضا شده به اطلاع همه رسیده، یعنی اینکه ملت اول چیزی را نخواند وچممانش را ببندند وبگویند چشم بسته امضا کن و وقتی چشمانش را باز کنند به مردم بگویند الان بخوان تا ببینی چه بلایی سرت آوردیم. این هنر جواد نیویورکی است.
  • IR ۰۳:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
    6 2
    جواد ظریف باید عذر خواهی کند وهزار بار بگوید ... خوردم .
  • NL ۰۳:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
    1 2
    طبق گفته مقام معظم رهبری اردی بهشت ۱۴۰۰ در برابر فایل صوتی ظریف گفتن در تمام دنیا وزارت خارجه دستورات مقام مافوق و بالاتر را اجرا میکند حالا برجام کاغذ باطله چرا با اون همه ادعا قول های دولت فعلی دلار ۵۷ هزار گرون شد
  • IR ۰۵:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
    3 1
    این آقای ظریف یک زمانی وزیر بوده الان چکاره است که دفتر و دستک دارد و حتما از امکانات دولتی هم سوء استفاده می کند.
  • IR ۰۵:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
    5 1
    درمتن نوشته شده از دفتر ظریف مرتب گفته شده همه می دانند. منظور از همه چه کسانی هستند. چون خود آقای ظریف هم متن برجام را نخوانده امضا کرده و مثلا بعدا فهمیده.که تحریم‌ها برداشته نشده بلکه تعلیق شده. و هروقت غربی‌ها خواستند تعلیقها را بر می گردانند. ظریف چه مرد هنرمندی است خود را همه داند، و نخوانده تایید کند. و حالا همه چیز را تکذیب کند.
  • IR ۰۵:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
    6 1
    این جمعیت اصلاح طلبا طوری برجام را اراده نظام می خواهند حا بزنند مثل خوارح که می خواستندحکمیت را اراده حضرت علی (ع) را جا بزنند . ولی در هردو مورد ازمکردشمنان و عدم اعتماد به دشمن سخن گفتند .
  • حبیب بن مظاهر IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
    7 2
    سلام،اقای ظریف این مطلب کذب نبود بلکه ادعای اقای ذاکانی کاملا درست بود که به عینه مردم ان را لمس کردنند.
  • IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
    3 3
    آقای ظریف شکایت کنید که دیگه هر کس هر خواست نگه.
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
    8 1
    زاکانی درست میگوید یا ظریف متن برجام را بلد نبود بخواند یا میخواست انرژی هسته را به فنا دهد
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
    9 3
    زاکانی درست میگوید باور کنید چه آدمهای بیسوادی بر ما حکومت میکردند
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
    1 1
    ظریف باز هم داره واقعیت را پنهان میکنه - 1- آیا ظریف فایل عذر خواهی از مردم بابت نخواندن برجام و درج فریبکارانه suspend بجای end که چند ماه قبل در کلاب هاوس منتشر شد را خودش انکار می کند ؟ 2- آیا ظریف خبر جلسه محرمانه اش با جان کری که در روزنامه آمریکایی The washington free beacon افشا و منتشر شده در تاریخ May 26 2020 افشا و منتشر شده که به نوعی درخواست کمک از دوستان آمریکایی اش برای برخورد با مخالفانش بوده را انکار می کند؟ برجام حدود 16 پیوست مخفیانه دارد که 4 عدد آن توسط موگرینی در گزارش به رئیس اتحادیه اروپا ضمیمه و افشاشد. 12 ضمیمه محرمانه دیگر برجام که ظریف تابحال مخفی نگهداشته چیست؟ چرا بمردم ارائه نداده؟
  • حنیف IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
    1 2
    درود وسلام خدابرپزشکیان ، قلب ایران برای پزشکیان میتپد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس