پیکر شهید غلامرضا شریفی شناسایی شد

پیکر بسیجی شهید غلامرضا شریفی که سال ۱۳۷۶ به‌عنوان شهید گمنام در گلزار شهدای همدان قطعه شهدا به خاک سپرده شده بود، شناسایی شد.

به گزارش مشرق، پیکر بسیجی شهید غلامرضا شریفی فرزند محمد (حمید) از اهالی شهرستان دشت آزادگان شهر سوسنگرد که سال ۱۳۷۶ به‌عنوان شهید گمنام در گلزار شهدای همدان قطعه شهدا به خاک سپرده شده بود، از طریق آزمایش DNA شناسایی شد.

این شهید جاویدالاثر که به‌عنوان شهید گمنام در گلزار شهدای همدان به خاک سپرده شده بود، پس از شناسایی و تشخیص هویت، مراحل اطلاع‌رسانی توسط سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان به خانواده این شهید انجام شد.

شهید غلامرضا شریفی در ۲۰ بهمن سال ۱۳۶۱ در عملیات والفجر مقدماتی در سن ۱۹ سالگی به شهادت رسید که پس از ۴۲ سال فراق وضعیت ایشان مشخص شد.

جانباز و آزاده عبدالساده جلالی همرزم شهید درباره نحوه شهادت ایشان گفته است: در ۲۰ بهمن سال ۱۳۶۱ در جریان عملیات والفجر مقدماتی در منطقه عملیاتی فکه بنده به همراه شهید شریفی و شهید عباس گیمدی براثر انفجار خمپاره دشمن هر ۳ نفر به شدت مجروح شدیم، علی رغم جراحتی که داشتم توانستم کمی خودم را از محل حادثه دور کنم، ولی بنده به دست عراقی‌ها اسیر شدم، همرزمانم به دلیل خون ریزی زیاد و عدم انتقال به بیمارستان در محل اصابت و جراحت به شهادت رسیدند که اجساد آن‌ها سال‌ها مفقود می‌ماند و در اتفاقی نادر و در جریان تشییع پیکر تعداد کثیری از شهدای تازه تفحص شده در سال ۱۳۷۶ پیکر بسیجی شهید غلامرضا شریفی به همراه تعداد زیادی از شهدای گمنام و یا شناسایی شده در شهر سوسنگرد از خیابان منزل پدری ایشان و همچنین کنار مسجد جامع محل اعزام به جبهه این شهید گمنام، تشییع و به شهر همدان به عنوان شهید گمنام منتقل می‌شود.

در فراز آخر وصیت نامه این شهید، ضمن طلب حلالیت از پدر و مادرش و مردم شهر خود، شهادت و عروج خود را بسیار نزدیک می‌داند و درخواست کرده که پیکرش را در بهشت شهدای سوسنگرد در کنار همرزمانش دفن و به خاک بسپارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    1 0
    ما مدیون خون شهیدان و استقامت و صبر خانواده هاشون هستیم
  • IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    0 0
    یادش گرامی باد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس