کد خبر 1614972
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۰
ارتقای جایگاه ایران با مشارکت بالا در انتخابات

مشارکت گسترده مردم در انتخابات نقش بی بدیلی در ارتقای جایگاه ایران اسلامی دارد و هر اندازه که میزان حضور مردم بیشتر باشد به همان اندازه هم دولتی مردمی‌تر و قوی‌تر سکان اجرایی کشور را بدست خواهد گرفت.

به گزارش مشرق، کامران غضنفری، نماینده مردم تهران طی یادداشتی در جام جم نوشت:

مشارکت بالا در عرصه انتخابات البته نیازمند ضروریاتی است که مسئولان نظام، نامزدهای ریاست جمهوری، نخبگان، دانشگاهیان و اهالی رسانه باید به آن توجه داشته باشند و شرایط لازم را برای حضور پرشکوه مردم فراهم بیاورند.

گام اول این اقدام ترغیب و تشویق مردم به حضور در انتخابات است که باید در سیاست‌های تبلیغی ما در نظر گرفته شود تا جامعه حضور پرشور و بانشاطی برای شرکت در این آزمون بزرگ داشته باشد و انتخابات با حد نصاب قابل قبولی برگزار شود.

در کنار تبلیغات، نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ستادهای انتخاباتی و همچنین طرفداران آن‌ها هم نقش مهمی در ایجاد نشاط اجتماعی دارند. هر کدام از کاندیداها می‌توانند به نحو مطلوب و شایسته از فرصتی تبلیغاتی که در اختیارشان است استفاده کنند و به صورت روشن و شفاف به بیان دیدگاه‌های خود در مورد مسائل مختلف و ارائه برنامه و کارنامه خود بپردازند و برای مردم توضیح دهند که در سوابق کاری گذشته خود چه اقدامات و کارهایی را صورت دادند و این فعالیت‌ها چه نتیجه‌ای برای مردم در برداشته است و در صورت پیروزی در انتخابات چگونه می‌توانند برنامه‌ها و طرح‌ها خود را به پیش ببرند و برای حل مشکلات کشور اعم از مسائل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، آموزشی، امنیتی، دفاعی چه اقداماتی را می‌خواهند انجام دهند.

طبعا رقابت بین نامزدها جزو طبیعت عرصه انتخابات است و هر کدام از کاندیداها می‌خواهند نشان دهند که بیش از دیگر رقبا صلاحیت احراز تصدی مقام ریاست جمهوری و مدیریت اجرایی کشور را دارند. در این مسیر البته انتقاد کردن و نقد عملکرد دیگران کاری نکوهیده نیست و رقیبان می‌توانند کارنامه، عملکرد و برنامه‌های همدیگر را مورد نقد قرار دهند، اما افتادن به وادی تهمت زدنی و نشر دروغ برای از میدان بدر بردن رقیب جزو بداخلاقی‌های انتخاباتی محسوب می‌شود و به هیچ وجه پسندیده نیست.

در کنار این موضوع باید به شبهاتی که رسانه‌های ضد انقلاب، معاندان و مخالفان جمهوری اسلامی مطرح می‌کنند توجه داشت. در این بخش نقش رسانه‌ها بسیار روشنگرانه است و آن‌ها می‌توانند با تببین مسائل به القائاتی که از سوی رسانه‌های بیگانه مطرح می‌شود پاسخ روشن و شفافی بدهند و اجازه ندهند که اینگونه فضا سازی‌ها باعث انحراف افکار عمومی شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس