موج مهاجرت صهیونیست‌ها و فرار سرمایه‌ها ادامه دارد

به گزارش رسانه‌های عبری زبان فرار صهیونیست‌ها به کشورهای همسایه رکورد زده است در حالی که یونان و قبرس به مهمترین مقصد اسرائیلی‌ها تبدیل شده است.

به گزارش مشرق، هر چه مدت زمان جنگ غزه طولانی تر می‌شود، موج سفر صهیونیست‌ها از فلسطین اشغالی هم بیشتر می‌شود.

پایگاه عبری زبان کیپا در گزارشی در این رابطه نوشت، در حالی که در ماه‌های اولیه جنگ غزه، شاهد کاهش ۸۰ درصدی پروازهای شرکت‌های خارجی به (فلسطین اشغالی) بودیم، اما با این وجود شمار اسرائیلی‌هایی که از آن زمان تا به امروز به خارج سفر می‌کنند نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن میانگین ۷۰ درصد را حفظ کرده است.

براساس شاخص Passportcard شرکت بیمه سفرهای بین المللی، طی تعطیلات طولانی بیش از ۱۴ درصد از اسرائیلی‌ها در سفر خود یونان را به عنوان مقصد خود انتخاب می‌کنند، ۷ درصد هم به قبرس می‌روند و این واقعیت را باید اعلام کرد که یک پنجم مسافران اسرائیلی یا به یونان می‌روند یا قبرس.

از سوی دیگر براساس آمار منتشر شده، صهیونیست‌ها بعد از حوادث ۷ اکتبر کمتر به ترکیه و مصر و انگلیس سفر کرده و به جای آن گرجستان، مجارستان و تایلند را جایگزین آن کرده‌اند.

گفتنی است کارشناسان برخی از رسانه‌های عبری زبان پیش از این نیز خبر دادند، صهیونیست‌های نگران نتایج و تبعات جنگ غزه، به تدریج در حال انتقال فعالیت‌ها و زندگی خود به کشورهای پیرامونی (فلسطین اشغالی) هستند و در این رابطه یونان مقصد بسیاری از اقشار متوسط اسرائیلی شده است.

از سوی دیگر پایگاه خبری ایس در گزارشی اعلام کرد، در مقایسه با ۱۱۰۰ سرمایه داری که در سال ۲۰۲۲ به اسرائیل آمدند، این رقم در سال ۲۰۲۳ فقط ۲۰۰ نفر تنزل پیدا کرده است.

به اعتراف این رسانه عبری زبان، برای اولین بار اسرائیل از لیست ۱۰ رتبه اول جذب سرمایه سقوط کرده است، و جنگ غزه و عملیات ۷ اکتبر به شکل قابل توجهی بر جایگاه اسرائیل در جذب سرمایه‌های خارجی تاثیر گذاشته است و از حدود ۱۱۰۰ سرمایه داری که در سال ۲۰۲۲ به اسرائیل آمدند این رقم در سال ۲۰۲۳ به کمتر از ۲۰۰ فرد رسید.

به گفته کارشناسان این آمار بیانگر میزان تاثیر گذاری سریع درگیری‌ها در تغییر ذائقه ثروتمندان جهان است که از بد اقبالی اسرائیل به زیان آن منجر شده است، و نه تنها جنگ چهره اسرائیل را تحت تاثی رخود قرار داده بلکه اقتصاد آن را هم تحت الشعاع خود قرار خواهد داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس