ژنرال بازنشسته قبرسی: حزب‌الله توان زدن قبرس را دارد

یک ژنرال بازنشسته قبرسی بعد از هشدارهای دبیرکل حزب‌الله لبنان درباره همکاری قبرس و رژیم صهیونیستی می‌گوید حزب‌الله توان زدن قبرس را دارد.

به گزارش مشرق، «یوانیس بلتزویس» ژنرال بازنشسته قبرسی این اظهارات را در گفت‌وگو با روزنامه «Cyprus Mail» بیان کرده است.

بلتزویس می‌گوید قبرس «باید همواره نگران باشد و اقدامات مناسب را اتخاذ نماید،» باتوجه به این واقعیت که حزب‌الله «سامانه‌های نظامی و تسلیحات قدرتمندی در اختیار دارد که این روی کاغذ به این معناست که آن‌ها می‌توانند قبرس را بزنند.»

سید «حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی اخیر خود به قبرس درباره گشودن پایگاه‌های خود به روی رژیم صهیونیستی هشدار داد.

به دنبال این سخنرانی، دولت قبرس با صدور بیانیه‌ای همکاری با تل‌آویو را انکار کرد و گفت که به هیچ طرفی اجازه انجام عملیات نظامی از خاک خود را نخواهد داد.

یوانیس بلتزویس در ادامه صحبت‌های خود در این باره اضافه کرد: «من این تهدید را یک هشدار تلقی می‌کنم... تمام این ماجرا بعد از تحولات غزه و تصمیمی که کابینه اسرائیل در خصوص حمله به حزب‌الله بعد از تمام کردن کار حماس گرفت، شروع شد.»

بلتزویس اشاره می‌کند که حزب‌الله از زمان آغاز جنگ در غزه مناطق شمالی فلسطین اشغالی را «زیر آتش‌» خود قرار داده و «چه‌بسا این وضع هشداری برای جنگی در آینده باشد، چراکه اسرائیلی‌ها می‌خواهند هر شری که در منطقه‌شان هست را پایان دهند.»

او در ادامه به وجود پایگاه‌های انگلیسی در کشور قبرس اشاره می‌کند و خواستار «آمادگی آرام» برای تحولات احتمالی آتی می‌شود.

بلتزویس در پایان می‌افزاید: «بگذارید خویشتن‌دار باشیم و احتیاط کنیم؛ اما از آنجا که نصرالله یک رهبر خرمند است، کار را به اینجا نخواهد کشاند.. زدن قبرس شبیه به زدن کشورهای غربی است.. که این چیزی که او خواهان آن نیست... من فکر می‌کنم خطر شاید کوچک باشد.»

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
    1 1
    در فارسی یک ضرب المثل داریم که میگه ، هر کی خربزه میخوره پای لرزش هم باید بشینه !!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس