نتانیاهو

نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا با دعوت نتانیاهو به کنگره این کشور برای سخنرانی مخالفت و خواستار توقف این اقدام شد.

به گزارش مشرق، الکساندریا اوکاسیو کورتز، عضو حزب دموکرات در کنگره آمریکا، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را جنایتکار جنگی خوانده و تاکید کرد که نباید از وی برای حضور در آمریکا و سخنرانی در کنگره دعوت کرد.

به گزارش فاکس‌نیوز، انتقادات اوکاسیو کورتز از نتانیاهو در حالی تشدید می‌شود که وی، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را تحت تاثیر اقداماتش در جریان جنگ غزه جنایتکار جنگی خوانده و معتقد است دعوت از فردی که قوانین آمریکا را زیر پا می‌گذارد، یک اشتباه است.

با این حال، شماری از قانونگذاران مجلس نمایندگان و مجلس سنای آمریکا از نتانیاهو دعوت کرده‌اند تا در تاریخ ۲۴ ژوئیه با سفر به آمریکا در کنگره این کشور سخنرانی کند.

اوکاسیو کورتز در این رابطه با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: این مرد نباید در کنگره سخنرانی کند، او یک جنایتکار جنگی است.

وی در ادامه پست منتشر شده‌اش نوشته است: قطعا او هیچ توجهی به قوانین آمریکا ندارد، قوانینی که به صراحت برای جلوگیری از تقض حقوق بشر با استفاده از تسلیحات آمریکایی نوشته شده است. دعوت از او برای حضور در کنگره باید لغو شود.

دیگر نمایندگان دموکرات عضو گروه اسکواد یا همان جوخه نیز از دعوت برای حضور نتانیاهو در کنگره عصبانی هستند. مخالفت آنها با حضور نتانیاهو تحت تاثیر مدیریت جنگی وی در نوار غزه و جنایاتی است که طی این جنگ علیه مردم فلسطین به بار آورده است.

گرگ‌ کاسار، نماینده ایالت تگزاس در آمریکا نیز در انتقاد از دعوت برای حضور نتانیاهو در کنگره عنوان کرده است: به جای دعوت از نتانیاهو برای آمدن به کنگره، ما نیاز داریم که وی بمباران‌های بی‌رویه خود در غزه را متوقف کند و به خطوط قرمز تعیین شده از سوی رئیس‌جمهور مبنی بر عدم ادامه عملیات نظامی در رفح احترام بگذارد. من فکر نمی‌کنم زمان مناسبی برای آمدن او باشد.

اوکاسیو کورتز همچنین بر این موضوع نیز تاکید کرده است که حضور فعلی نتانیاهو در کنگره آمریکا می‌تواند نتیجه عکس بدهد، به خصوص آنکه هنوز طرح برقراری آتش‌بس در غزه اجرایی نشده است.

وی خاطر نشان کرده که در صورت حضور نتانیاهو در کنگره ، از حضور در جلسه استماع سخنرانی وی امتناع خواهد کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس