کد خبر 1615691
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۷
هشدار دوباره ناتو به چین با ادعای کمک پکن به روسیه

دبیر کل ناتو با تکرار ادعاها درباره کمک چین به روسیه در جنگ علیه اوکراین، درباره آنچه «عواقب» این حمایت خواند، به پکن هشدار داد.

به گزارش مشرق، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو که پیش‌تر با تکرار ادعای غرب درباره کمک چین به روسیه در جنگ این کشور با اوکراین، مدعی شده بود که پکن بابت حمایت از روسیه باید تنبیه شود، بار دیگر ادعای خود را تکرار کرد و به پکن هشدار داد.

استولتنبرگ در بدو ورود به اتاوا به منظور دیدار با جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا مدعی شد: اینکه چین با تقویت اقتصاد جنگی روسیه، همچنان در آتش بزرگ‌ترین تهدید امنیتی علیه ناتو آن هم در اروپا بدمد، قابل تحمل و امکان‌پذیر نیست.

وی در واکنش به سفر اخیر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به کره شمالی، بر اهمیت اتحاد اعضای ناتو در مقطعی که «قدرت‌های اقتدارگرا همچون روسیه، کره شمالی، ایران و چین بیش از پیش با یکدیگر متحد می‌شوند» تاکید کرد.

دبیرکل ناتو مدعی شد که سفر پوتین به کره شمالی، وابستگی مسکو به «دوستان اقتداگرایش را در نبرد با اوکراین» برملا کرد، ادامه داد: در بحبوحه اتحاد روسیه، چین و کره شمالی، بی‌نهایت اهمیت دارد که ما با شرکای‌مان در آسیا-اقیانوسیه، ژاپن، کره جنوبی، نیوزیلند و استرالیا همکاری نزدیک‌تری داشته باشیم.

وی در ادامه با هشدار به چین درباره آنچه حمایت از روسیه خوانده است، مدعی شد که این رفتار «باید برای پکن عواقبی داشته باشد و خواهد داشت.»

استولتنبرگ همچنین بر اهمیت سرمایه‌گذاری ناتو در حوزه دفاعی و پیشگیری از جنگ تاکید کرد. این در حالی است که این ائتلاف نظامی تحت رهبری آمریکا از آغاز جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ با تامین کمک نظامی برای کی‌یف، همواره به آتش این جنگ فرسایشی دامن زده است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    0 1
    استولتنبرگ عمله اون دهن کثیفشو باز کرده و مزخرف گفته. این وحشی به جرم حمایت ناتو از قتل عام 40 هزار مسلمین غزه باید محاکمه و جنازه ش مثل سگ آویزون بشه. نکبت زباله.
  • مهر US ۰۷:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
    0 0
    مثلاً چه غلطی با چین میخوای بکنی جنس نخری ازش بدبخت اون موقع از گرونی و قحطی تلف میشید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس