جلسه

نشست هماهنگی و تسهیل مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری با حضور نمایندگان معرفی شده از سوی نامزدها و به ریاست مدیرکل و سخنگوی ستاد انتخابات کشور برگزار شد.

به گزارش مشرق، نشست هماهنگی و تسهیل مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری با حضور نمایندگان معرفی شده از سوی نامزدها و به ریاست مدیرکل و سخنگوی ستاد انتخابات کشور برگزار شد.

تقدیر از بی طرفی وزارت کشور به عنوان مجری انتخابات، توجه به نکات لازم در خصوص برگزاری انتخاباتی باشکوه، امن و منظم با بسترسازی برای سلامت انتخابات و نیز تشکر نمایندگان نامزدها از سعه صدر وزارت کشور و پاسخگویی ستاد انتخابات کشور به رسانه ها در انتخابات های برگزار شده قبلی، از محورهای مورد تاکید نمایندگان نامزدها در این نشست بود.

در این نشست، محسن اسلامی مدیرکل و سخنگوی ستاد انتخابات کشور به تشریح سازوکارهای اجرایی انتخابات پرداخت و گفت: در جریان انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی، انتخابات الکترونیک بر اساس ماده ۱۱۶ قانون در دور اول در ۴ حوزه و دور دوم نیز در ۸ حوزه برگزار شد اما به دلیل محدودیت قانونی و نیز فرصت کم، شیوه رای گیری در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، مانند ادوار گذشته انتخابات ریاست جمهوری است.

وی اظهار کرد: ۵۹ هزار شعبه را طراحی کردیم که همان شعبه های انتخابات مجلس است. هر شعبه یک دستگاه احراز خواهد داشت که با کارت ملی یا شناسنامه مشخص کننده واجد بودن یا نبودن رای دهی است و رای گیری با تعرفه کاغذی انجام می شود.

اسلامی افزود: طبق قانون، نامزدهای انتخابات می‌توانند در هر شعبه و در تمام فرایند رای دهی یک نماینده داشته باشند تا بتوانند موارد لازم احتمالی را یا به نماینده شورای نگهبان و یا به نماینده فرماندار یا ستاد انتخابات کشور گزارش دهند.

در این نشست هماهنگی لازم برای معرفی نمایندگان نامزدها در شعب از سوی ستادهای انتخاباتی نامزدها تا ۵ روز قبل از اخذ رای (روز یکشنبه آینده) انجام شد تا فرایند صدور کارت و هولوگرام این نمایندگان معرفی شده برای حضور در شعب، تسریع و تسهیل شود.

نمایندگان نامزدهای ریاست جمهوری در این نشست به طرح دیدگاه ها و پیشنهادات خود در راستای تسهیل سازوکار انتخابات پرداختند که با استقبال مسئولان ستاد انتخابات وزارت کشور روبرو شد.

انتخابات چهاردهمین دوره رئیس جمهوری اسلامی ایران روز جمعه هشتم تیرماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    0 0
    کیهان بررسی می‌کند 🔰 فراموش نمی‌کنیم 🔸با شدت گرفتن فعالیت‌های انتخاباتی و نزدیکی دوچندان اعضای دولت روحانی به مسعود پزشکیان، انگاره دولت سوم روحانی برای وی پررنگ‌تر شده، تلقی این افراد فراموش شدن سابقه بد آنان در اذهان ملت است. 🔸تلقی اشتباه این افراد این است که ملت ایران فراموش کرده‌اند که هشت سال سو مدیریت آنان چه بلایی بر سر رشد و توسعه ایران آورده و در مرداد ماه ۱۴۰۰ سکان اداره کشور در چه وضعیتی از روحانی به شهید رئیسی تحویل داده شد. 🔸دروغگو فراموش کار می‌‎شود، ادبیات غنی فارسی این ضرب‌المثل را در بیان حال دروغگویان بیان کرده و به فراموشکاری و کم‌حافظگی آنان اشاره می‌کند. علت آن است که از آنجا که دروغگو می‌خواهد از چیزی غیر واقعی و ساختگی سخن بگوید طبعاً کلامش محکم و بدون اشتباه نخواهد بود، بنابراین در گفته‌هایش اختلاف و ضد و نقیض به وجود آمده و دروغش آشکار می‌گردد. 🔻دولتمردان روحانی از جمله محمد جواد ظریف نمود بارزی از این مسئله است، شدت تناقض‌گویی آنان در حدی است که حتی گفته‌های خود و همفکران خود را نیز فراموش کرده‌اند. 🔸اگر از اکثر صاحب نظران عرصه سیاست در ایران، درباره کلان برنامه‌ها و کلان پروژه‌های دولت روحانی پرسیده شود، تنها موردی که عنوان می‌کنند، برجام است. 🔻برجام کلیت دولت یازدهم و دوازدهم و تنها راهکار بی‌عمل‌ترین و فشل‌ترین دولت در تاریخ جمهوری اسلامی است. 🔸در شاهکار سیاست خارجی روحانی و ظریف، سازوکار عجیبی همچون مکانیزم ماشه پذیرفته شده و توافق به شکلی منعقد می‌گردد که کشورمان در صورت هر بدعهدی طرف مقابل نیز تمام ابزار‌های چانه زنی خود را از دست می‌دهد. 🔸مبادلات اقتصادی و مالی ایران در زمان شهید رئیسی نشان داد دولت بهانه‌گیر روحانی، که هیچ برنامه‌ای برای اداره کشور جز برجام نداشت، برای احاله مسئولیت و فرار از پاسخگویی به هر دستاویزی از جمله اف‌ای‌تی‌اف برای جبران شکست‌های خود متوسل می‌شد. تیتر_یک سرویس_سیاسی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس