دومین مناظره انتخاباتی کاندیداها

پنج‌شنبه شب؛ ۳۱ خرداد ۱۴۰۳، دومین مناظره ۶ کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری با موضوع اقتصادی در ساختمان شیشه‌ای صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

به گزارش مشق، دومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳، در تاریخ ۳۰ خرداد با موضوع اقتصادی آغاز شد. طبق قرعه‌کشی، در این مناظره، صندلی شماره دو به آقای قالیباف تعلق گرفته است.

در همین رابطه بخوانید:

مشروح کامل اولین مناظره اقتصادی انتخابات ۱۴۰۳

قالیباف در اولین مناظره اقتصادی ۱۴۰۳ چه گفت؟

حدود ساعت ۱۹:۳۰ هر ۶ نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری برای شرکت در دومین مناظره از دقایقی پیش وارد سازمان صداوسیما شدند و پس از برگزاری نماز جماعت مغرب و عشا وارد استودیوی ۱۱ سیما شدند.

سوالات کارشناسان برای بخش اول مناظره دوم نامزدهای ریاست‌جمهوری که با عنوان «خدمات عدالت محور دولت» برگزار می‌شود:

مهدی امیدوار: امسال ۴۵۰ هزار میلیارد به ارز ۲۸۵۰۰ تخصیص داده شده است، آیا این را بهتر است به ابتدای زنجیره تولید بدهیم یا دولت در قالب کالا برگ و کالا به مصرف کننده بدهد؟

مردمی: برنامه شما برای عادلانه کردن یارانه‌ها چیست؟

مرتضی بختیاری: با کمک مجلس در برنامه توسعه آمده است که در پایان برنامه فقط مطلق به صفر برسد، برنامه شما برای توانمندسازی افراد جامعه و بویژه نیازمندان برای گرفتار نشدن در تله فقر چیست؟

بشارتی: شهرهای بزرگ در حال گسترش زیاد است؛ الان سی درصد روستا و ۷۰ درصد شهرها هستند. برنامه شما برای گسترش عادلانه این مسئله چیست؟

سوالات نوبت اول از نامزدها

محمدباقر قالیباف در پاسخ به سوالات بخش اول مناظره دوم

پس از پخش سوالات نوبت اول از نامزدها، محمدباقر قالیباف به عنوان دومین نامزد به این سوالات پاسخ داد:

* عرض تسلیت برای زلزله کاشمر و آتش سوزی گیلان دارم.

* همین ابتدا بگویم که از ابتدا نه در یارانه ها هدفمند عمل کردیم و نه شیوه انجام آن درست بود. در دولت چهاردهم باید به آن توجه کنیم.

* عدالت و جلوگیری از تبعیض مخصوصاً از انفال که اموال عمومی است بایدمدنظر قرار بگیرد. به هیچ دلیل و بهانه ای نمی شود از عدالت گذشت.

* حق مردم ما یک زندگی خوب است؛ حتی نه یک زندگی معمولی؛ امروز واقعیت این است که بخش قابل توجهی از خانوارهای ما زندگی شان به سختی می گذرد. رئیس جمهور آینده مسئول است که ضمانت کند که این موضوع حل شود.

* با صراحت بگویم که حفظ قدرت خرید خانوار مستقیماً به عهده رئیس جمهور است که باید از پس آن بربیاید و پاسخگو باشد.

* کسی که دارد کار می کنند و تمام عمرش را کار کرده و الان بازنشسته شده چرا الان باید فقیر باشد؟ دولت نباید چنین اجازه ای بدهد.

* حتما باید کاری کنیم که سهم نیروی کار از تولید کاهش پیدا نکند. و اینکه سوال کردند که یارانه را به تولید می دهیم یا به مصرف کننده، بنده معتقدم که باید به مصرف کننده بدهیم. ولی دقیقا بدانیم چگونه و به چه روشی و به چه کسانی. وگرنه عدالت محقق نمی شود.

* تورم یکی از مشکلاتی است که بودجه آن را ایجاد می کند. بودجه ای که می آید زندگی را جابجا می کند. به نوعی به زندگی مردم دستبرد می زنیم. آنها که حقوق ثابت می گیرند مثل کارگران و بازنشسته ها و ... آسیب می بینند.

* حتما باید به میزان رشدی که انجام می شود و میزان تورم، باید در افزایش حقوق ثابت بگیران بکوشیم. یا به صورت نقد یا کالاهای اساسی باید این مسئله جبران شود.

* ۲۱۰۰ کالری مردم باید تامین شود و ۶ کالایی که در جهیزیه است.

فیلم اظهارات ۴ دقیقه اول قالیباف در مناظره دوم انتخابات

محمدباقر قالیباف در بخش دوم مناظره دوم:

محمد باقر قالیباف در ۴ دقیقه دوم و در نقد اظهارات نامزدها در بخش اول گفت:

در بخش اول گفتم که نباید سبد خانوار با تورم کوچک شود. اما بعضی مردم هستند که امکان کار ندارند؛ دولت باید آنها را صددرصد تامین کند.

برای اینکه تا آخر برنامه این کار را انجام دهیم باید بیمه فراگیر در حوزه تامین اجتماعی چند لایه درست شود. تا آنموقع، در همین امسال آنها که در فقر مطلق هستند یا ضعیف شدند را باید جبران کرد.

الان دهکهای پایین نسبت به بالا، یک به چهارده است؛ در حوزه ثروت دهکهای بالا ۴۵ برابر دهکهای پایین ثروت دارند؛ انفالی مثل انرژی، مصرفش ۱ به ۲۲ است. بعضی افراد ۲۲ برابر یک خانواده دیگر مصرف می کنند. این عین بی عدالتی و ظلم از انفال است که باید اصلاح شود فوری.

باید هدفمند اینکار انجام شود. ۴۴ درصد مردم ما اصلا خودرو ندارند و بنزین نمیگیرند ولی بعضی خانواده ها ۶ خودرو دارند. برخی خانواده ها ۱۴۰ میلیون در سال یارانه بنزین میگیرند و بعضی هیچ نمیگیرند.

ما نزدیک به ۴۰ درصد انرژیمان را بد مصرف می کنیم و از دست می دهیم. این مال خانواده هاست؛ اجازه بدهیم هرکس کمتر مصرف می کند پولش به خودش برگردد.

در طرحی که داریم هر کس صرفه جویی کرد خودش تصمیم میگیرد که این میزان از دارایی خود را میخواهد تبادل کند و یا در بازار مشترک انرژی در بورس بفروشد یا خیر. چه ریالی باشد چه ارزی. به تشخیص خودش.

در طرحمان می تواند به نقد تبدیل کند یا تبادل کند یا در بورس ارائه کند. ولی مهم این است که این انفال باید به نفع مردم باشد. و بقیه را دولت در تولید و سرمایه گذاری هزینه کند که کیک اقتصاد بزرگتر شود.

اظهارات ۴ دقیقه دوم قالیباف در مناظره دوم انتخابات

سوالات کارشناسان دور بعدی مناظره نامزدها

سوالات کارشناسان دور بعدی مناظره نامزدهای ریاست جمهوری که به بحث «ارتقای نظام سلامت» اختصاص دارد:

پرسش مردمی: اگر دیدید جلوی بیمارستان ها مردم از شهرستان ها می آیند و خیمه می زنند و چند ماه در نوبت هستند؛ برنامه شما برای این معضل بزرگ چیست؟

علیرضا مرندی: چقدر برای سلامت این جامعه که مدیونش هستید ارزش قائلید؛ سلامتشان و نه درمانشان.

کامران باقری لنکرانی: بحران فرسودگی شغلی و بحران مهاجرت نیروی انسانی و بحران نگهداشت نیروی انسانی بخصوص در مناطق محروم، نظام سلامت را تهدید میکند. برای حل این بحرانها چه برنامه ای دارید؟

سعید نمکی: نگاه شما به بحث عدالت در سلامت و دسترسی عادلانه مردم در نقاط محروم به زیرساختهای سلامت و نگاه شما به نظام شبکه و راهکارهای تقویت پوشش بیمه ای و کاهش پرداخت از جیب مردم چیست؟

ایرج حریرچی: نظام هوشمند اطلاعات سلامت باید مورد توجه وزارت بهداشت قرار گیرد؛تعهد دولت برای یکپارچه سازی اطلاعات برای دو سال و تعهد دولت برای اجرای پزشک خانواده در طی یکسال آیا در توان دولت شما هست؟

سوالات نوبت دوم

محمدباقر قالیباف در دور دوم مناظره

آقای پورمحمدی من هم معتقدم تحریم کاغذپاره نیست و به کشور آسیب می زند. در همان ابتدای بحث، گفتم با مذاکره موافقم مناتها مذاکره یک روش مبارزه است. آمریکا نشان داده همیشه دشمن این سرزمین بوده. یقین کنیم که با دشمن مذاکره میکنیم نه با کسی که با شما حاضر است مساوی و با عدالت رفتار کند.

اعتماد کردید ترامپ بیرون رفت و شما دارید یکطرفه همه چیز را عمل میکنید. مجلس اقدام کرد اتفاقا؛ نه اینکه اقدامی نکند. در شورای عالی امنیت ملی مصوبه شد که مجلس قانونی بگذارد و این قانون تصویب شد. آقا هم فرمودند این قانون به نفع کشور و مردم و صنعت هسته ای است و کشور را از بلاتکلیفی بیرون آورده.

هم نیازداریم رفع تحریم را دنبال کنیم؛ گفتم که برای حل مشکل تحریم هر جا برویم و هر کجا باید مذاکره کنیم دریغ ندارم. ولی از آنطرف هم این شرط عقل است که این همه امکان در داخل داریم؛ در سال ۱۰۴ میلیارد دلار انرژی را هدر می دهیم؛ آیا شرکتهای خارجی اینقدر سرمایه گذاری میکنند حتی اگر تحریم نباشد؟

مهم است اجماع سازی داشته باشیم؛ منافع ملی را در حوزه داخلی و خارجی با عقلانیت دنبال کنیم. من حتما ظرفیت اجماع سازی و جمع کردن و بستر فراهم کردن را می توانم دنبال کنم.

از مردم عزیز عذرخواهی میکنم باید درباره حوزه سلامت صحبت می‌کردم اما چون موضوع مهمی بود به آن اشاره کردم.

در حوزه سلامت هم این را می گویم که حتماً باید بهداشت را بر درمان مقدم کنیم.

اظهارات ۴ دقیقه سوم قالیباف در مناظره دوم

محمدباقر قالیباف در چهار دقیقه چهارم

در نظام سلامت عوامل موثری است که در اختیار وزارت بهداشت و درمان نیست؛ ریشه در عوامل دیگری دارد که نیاز به هماهنگی های بخشی دارد. آلودگی آب و هوا و صوت، هیچ ربطی به بهداشت و درمان ندارد. اصلاح اینها باید فرابخشی باشد. از این کار یا غفلت کردیم یا ناآگاه بودیم. و یا اینکه بدون تعارف عرضه اش را نداشتیم که انجام بدهیم.

تدبیر درست و مدیریت خیلی در کار موثر است. محیط زیست امروز از استراتژی های بخشی ماست یعنی به اندازه امنیت و فرهنگ و رفاه و سیاست و سیاست خارجی هم موضوعیت دارد ولی متاسفانه در اینجا اصلا فرصت بحثش هم نشد.

بعضی موضوعات ما از اول تا الان حل نشده است؛ مثلاً شیرخشک از دوره جنگ دغدغه بود؛ الان هم دغدغه است...الان هم در نظام سلامت ۲۰ سال دیگر افراد بالای ۶۰ سال ما سه برابر می شوند والان باید چاره کرد.

ما الان باید هم آینده مان را روشن کنیم که امید داشته باشیم که این کار دسترس ماست و هم وضع حال مردم را خوش کنیم که در سلامت تحت فشار نباشند. سلامت مهمتر از معیشت است. الان بین ۸ تا ۹ میلیون نفر سرانه در بهداشت و درمان هزینه میکنیم. واقعا این کیفیت درمان متناسب ۸-۹ میلیون است؟ آیا توزیع پزشکان ما نرمال است؟ یا حقوقشان را ندادیم یا هر چیز دیگر؛

در صعب العلاج ها مجلس این افتخار را داشت که صددرصد را تحت پوشش قرار داد طبق قانون؛ امروز حدود ۲ میلیون نفر تحت پوشش این هستند. سه دهک اول یعنی ۶ میلیون نفر هم رایگان بیمه سلامت شدند.

فیلم اظهارات ۴ دقیقه چهارم قالیباف در مناظره دوم

سوالات کارشناسان دور سوم مناظره نامزدها

دولت شما برای ارتقای نظام تعلیم و تربیت و متناسب‌سازیِ نظام آموزش با نیازهای نسل جدید چه برنامه‌ای دارد؟

دولت شما برای کاهش تراکم دانش‌آموزان در کلاس‌ها و ایجاد عدالت چه برنامه‌ای دارد؟

دولت شما برای ارتقای رابطهٔ دانشگاه و صنعت و جلوگیری از مهاجرت فارغ‌التحصیلان دانشگاهی چه برنامه‌ای دارد؟

سوالات کارشناسان دور سوم مناظره نامزدها

محمدباقر قالیباف در چهار دقیقه پنجم

۱۵-۱۶ وزیر در حوزه آموزش و پرورش جابجا کرده‌ایم؛ مدیر عطاری را اینقدر عوض میکنیم که یک وزارت خانه را اینطور تصمیم می گیریم؟

۱۶ میلیون تقریباً دانش آموز داریم؛ سرانه بودجه ما ۱۰ درصد است. در دهه ۷۰، این ۲۰ درصد بوده است. یعنی نصف شده است.

آموزش و پرورش اساس پیشرفت کشور است.

سرانه هردانش آموز ما ۱۶-۱۷ میلیون است بدون اماکن. حدود ۴۵ تا ۵۰ میلیون داریم هزینه میکنیم. اما خروجی ما به این اندازه که سرمایه می گذاریم هست؟ خیر!

معلم هم کم داریم؛ معلمهای فراخوان شده هر ساعت ۵۰ هزار تومان می گیرند!‌ متاسفانه بعضی وقتها هم ۶-۷ ماه تاخیر در پرداخت داریم.

در دولت چهاردهم آموزش و پرورش و دانشگاه را که اساس بهره وری ما برای رشد اقتصادی است هم در تصمیم سازی و مهارت و سبک زندگی، مورد توجه اساسی قرار میدهیم.

اظهارات محمدباقر قالیباف در 4 دقیقه پنجم مناظره دوم

اظهارات محمدباقر قالیباف در 4 دقیقه ششم

ثبات در آموزش و پرورش نداریم؛ حضور یک مدیر قوی و ثبات در مدیریت مهم است ولی تا اینجا نبوده است.

حرف خوب میزنیم و طرح خوب ارائه می دهیم ولی کدام دولت می خواهد اینها را انجام دهد. طرح هرچه خوب باشد، ولی مجری اشتباه کند عقب گرد است که غیرقابل جبران است.

وقتی دوقطبی جعلی در کشور درست می شود، این به ما خسارت وارد می کند. وقتی مردم در اداره موضوعات حذف و نقش خانواده در اداره مدرسه حذف می شود، مشکل درست می شود.

باید قدرت اجماع سازی در حاکمیت داشته باشیم تا این کارها را انجام بدهیم. وقتی حرف از اجماع سازی می زنیم بگوییم چگونه و بر اساس چه موضوعی؟ مبانی مان باید مبانی انقلاب اسلامی باشد؛ در این چارچوب باشد؛ بدانیم که ذی نفع نهایی ما مردم هستند.

به گونه ای عمل کنیم که تنش ایجاد نکنیم؛ به جای تنش باید به سمت گشایش برویم. و سرمایه های کشور را حفظ کنیم. سرمایه های انسانی کشور به مراتب مهمتر از سرمایه های مادی ما هستند.

اظهارات محمدباقر قالیباف در 4 دقیقه ششم مناظره دوم

جمع‌بندی محمدباقر قالیباف در مناظره دوم

* برای خوب شدن حال امروز مردم، یک سپر حمایتی معیشتی طراحی کردیم. نباید اجازه دهیم که سفره مردم کوچک شود.

* مابه التفاوت فاصله تورم و افزایش حقوق را باید جبران کنیم. با یک رفاه کارت هم درمان و هم معیشت و هم کالاهای اساسی مردم را تضمین کنیم.

* یک طرح ۵ فوریتی داریم که یکی از آنها در حوزه خدمت بود.

* بحث دوم در حوزه مسکن است؛ ۸۰ درصد شهرهای ما و ۱۰۰ درصد روستاهای ما قادرند که یک قطعه زمین که کاربری مسکونی دارد به صورت رایگان به همه آنها که مسکن ندارند بدهیم.

* باید به زوجهای جوان به مدت سه سال در آغاز واحدهای کوچک ۷۵ متری بدهیم که بدون اجاره‌بها در سه سال اول آنجا زندگی کنند.

* مصمیم واردات خودرو انجام دهیم تا رقابت شکل بگیرد.

* طرح فوریتی چهارم در بحث دیوار شرق کشور است؛ اتباع غیرمجاز آسیب‌های اجتماعی جدی در حوزه مواد مخدر و اشتغال و ... دارند؛ با استفاده از تجربه‌ام در پلیس می‌گویم که باید مرز شرقی‌مان با افغانستان و پاکستان را دیوار بگذاریم که امنیت حفظ شود.

* طرح پنجم: از سواحل خلیج غافلیم؛ باید پایتخت دوم ایران را پایتخت اقتصادی ایران را در سواحل دریای عمان و کرانه آن تشکیل دهیم.

فیلم جمع‌بندی محمدباقر قالیباف در مناظره دوم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 37
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    3 3
    رئیس جمهور آینده هرکدام ازنامزد هاکه باشد بنزين راباید کدملی افراد بدهند نه خودروها
    • طاهری IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
      0 0
      خب یدفعه بگو جلیلی دیگه !
    • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
      1 2
      آقای قالیباف رئیس جمهوری اسلامی ایران در دیدار با روسای جمهور چین و روسیه گفت . حواستان باشه که ما حواسمان سر جاشه . هر چقدر پول بدی آش میخوری . در دیزی را گفتن باز هست . اما
  • هم‌میهن RO ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    7 7
    انتخابات چیست‌ - پیش از انتخابات هلهله و ولوله - روز انتخابات پیش لرزه - پس از انتخاب زلزله. پس لرزه ، مجادله و معامله‌ - سپس چپاول اموال ملی و تقسیم آن بین خودیها، تبدیل به احسن کردن آن و انتقال به حساب‌های خاص در خارج .
  • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    1 0
    طرفداران قالیباف واقع بین باشید
  • ساسان IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    11 8
    خفه شید جمیعا
    • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
      3 3
      زوزه بکش اصلاحطلب
  • IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    5 0
    رییس مجلس بودی
  • IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    12 17
    ️سردار حاجی‌زاده: کسی که باعث شد صنعت موشکی تا این حد گسترش پیدا کند و گمنام است آقای قالیباف است اگر به اینجا رسیدیم خیلی‌ها زحمت کشیدند، نماد آنها شهید طهرانی‌مقدم است اما امروز باید بگویم کسی که باعث شد موشکی تا این حد گسترش پیدا کند و نام او فاش نشده قالیباف است
  • IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    10 16
    0 🔹به گزارش روزپلاس، سید حمید حسینی رییس اتحادیه رادیو و تلویزیون عراق از حاج قاسم نقل می‌کند که ایشان دو آرزو داشت، یکی ریاست‌جمهوری قالیباف و دیگر وزیر خارجه شدن امیرعبداللهیان … حتی زمانی که با فشارها شهید امیرعبداللهیان مجبور به خروج از وزارت خارجه شد، دکتر قالیباف او را مشاور رییس مجلس کرد
    • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
      5 0
      شهید سلیمانی رفته به عراقی ها گفته آرزو دارم قالیباف رئیس جمهور شود؟!!!!!
    • فاطمه IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
      1 0
      این چه دروغ هایی هست میگید.وجه شهید رو زیر سوال بردن راه به جایی نمیبره
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    0 13
    مهم ترین ملاک اجماع باید * میزان انتقال سبد رای * باشه نه رای بیشتر گیریم مثلا جلیلی یا قالیباف ۳ ٪ بیشتر باشه، ولی سبد رای قالیباف نیاد روی جلیلی یا برعکس (چند درصد منتقل میشه ) تو نظرسنجی و اجماع مهم ترین نکته اینه که اگر نامزد مورد نظر قالیباف _ جلیلی کنار کشید به نفر دیگر رای می دهید ؟؟؟
    • CA ۰۱:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
      0 0
      وقتی پزشکیان ریس جمهور شود دیگه چه فرقی میکنه اجماع کنند یا نه
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    0 1
    رسانه و سایتی که همش شده پزشکیان و جلیلی یعنی باند نیویورکی حزب نخبه های .... داره خوب کار می کنه 😂
  • IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    3 2
    تا وسط مناظره هنوز کسی مثلا نگفته اموزش و پرورش پادگان نیست ، لعنت به فریدون 😂
  • IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
    0 0
    چپها اکر از عدم اعدام قدی های که طلم نی کنند دفاع نی کنند که یعنی از زور گویی حمایت می کنند اکر می گند طبقات پایین طبقات پایین مهم براشون اموزش و پرورش ....هست ...و اینکه اجازه ندید گرفتار این گنگ ها بشند نه اینکه ترس از اعدام را از روشون بردارید به جاش زندان خصوصی و اینجورچیزها بگدارید ..نهایتا هم یک عالمه جرم انگاری کنید برای اینکه زندانهای خصوصی بیشتر پر بشند ...
  • IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
    2 5
    مشرق عزیز لطفا منتشر کنید؛ نظرسنجی ایسپا نشان داد که جناب دکتر جلیلی با 27 درصد یکه تاز کاندیدها هستند؟ اما میدونید چرا؟ چون تنها نامزدی هستند که ادامه دهنده راه شهیید رییسی هستند و برای هر چیزی برنامه ی علمی دارند، مردم نمیخواهند ثبات و آرامش اقتصاد و بهبود معیشتی که یادگار ارزشمند دکتر رییسی است را از دست بدهند
    • فرزاد IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
      2 0
      معنی ثبات اقتصادی چیه؟
    • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
      1 1
      نظر سنجی دیگر اقای جلیلی سوم حالا جلیلی بره کنار
    • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
      0 0
      حالا گیریم تو یه نظر گیریم جلیلی بالا باشه اهل تحلیل و عقلای قوم میدونن که قالیباف شانس خیلی بیشتری نسبت به جلیلی داره
  • IR ۰۱:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
    0 0
    وقتی خواستید راجع به مسیله حجاب و زنان بگید و ازش دفاع کنید هنین ماتریسی را در نطر داشته باشید یا راجع به سگ گردانی از نطر شرعی یا انسانی نگهداری هر نوع حیوان خانگی و دستکاری در طبیعت بده و صد ازادی خیوان صد طبیعته به هصوص سگهای با نزادی که مال ایران نیست یا سگهایی با نزاد مورد اختلال واقع شده ..اما اگر کسی اینکار را انجام میده و نگه میداره اون هم باید برای اون قانونی باشه که خیوان ادیت نشه انسانها هم ادیت نشند ....
  • DE ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
    1 1
    از قدیم وندیم گفته اند درک وفهمیدن مسئله حل نیمی از آن است ماشا ا. ودست مریزاد به آقای قالیباف ، میدانید ایران عزیز با وجود اینهمه دشمن داخلی وخارجی که هر کدام میخواهند ایران مانند پیتزا قطعه قطعه شود تا راحتتر بلعیده شود را چگونه مقتدر مانده ؟ صد در صد جریان بنفش نیست چون آنها پیشتر وپیشاپیش ایران را میفروشند وپورسانتش را به جیب میزنند ، خوب پس چه میماند وکه میماند ،الله میماند و آدمهایی که برای ایمان و اعتقاد به او در میدان جنگ از جان مایع میگذارندو خداوند عزوجل در زمان ساختن وبنا کردن مکاشفه چگونه آباد شدن را نشان میدهد اینست راز ایران پا بر جا ، که آبادی را خواهد دید ،
  • سید IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
    7 1
    باید از آقای قالیباف پرسید،مگر نه اینست که میزان افزایش حقوق در مجلس تصویب می شود.(لایحه بودجه)چرا در 4 سال گذشته برای افزایش حقوق ها براساس تورم تلاش نکردید؟؟؟؟
  • Ryan IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
    4 1
    تصمیم بسیار کلیدی و مهم ایشان در انسداد فیزیکی مرزهای شرقی کشور باعث تحول بزرگی در ایجاد روند بهینه در تمامی بخش های کشور خواهد شد. لطفا انگ نژاد پرستی و ... بهش نزنید. با انسداد مرزها و اخراج مهاجران بیشمار که آسیب‌های جدی اجتماعی و اقتصادی برایمان ایجاد کرده اند کشور وارد مرحله جدیدی از رونق خواهد شد. یکی از این اثرات را می توان رعایت حق کارگر ایرانی از نظر تامین مالی و حداقل های حمایتی حقوق و بیمه متناسب با شرایط اقتصادی دانست. صاحبان مغازه‌ها با شرایط عادلانه تری پذیرای نیروی کار ایرانی خواهند بود. مواد مخدر به نحو بی سابقه ای از نظر ورود و توزیع کاهش خواهد یافت. جرایم کاهش خواهد یافت و .... درود بر سردار قالیباف
  • م IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
    6 3
    دروغگو های بی برنامه
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
    0 0
    کاندیداهای ریاست جمهوری باید بگویند(وزبر دفاعش چگونه اسرائیل را شکست وقدرت بازدارنگی اتمی ....میرسد-وزبر اقتصاذش چگونه تحریمها....را رفع میکند-وزیر دادگستریش چگونه انواع اسیبهای اجتماعی وتبعات انها را به حداقل....میرساند-وزبر بهداشت ودرمان چگونه درمان و...را حل میکند-وزیر راه ومسکن ....وزیر.....-وچگونه به استقلال وازادی پاستفاده ازتمام پتانسیلهای مردم وکشور ودنیا ....استفاده میکند.....-چگونه مشکل اشتغال صنوف مسکن تولید رفع قاچاق سوخت دارو درمان عدالت ....میرسد
  • یار دبستانی من IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
    5 1
    جناب آقای دکتر قالیباف ! ۴۵سال است ما میشنویم که باید اینکارها انجام بشود
    • DE ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
      0 1
      صد در صد از جریان بنفس نشنیدی چون حتی نمیدانند معنی این حرف ها چیست چه برسه به انجام دادنش
  • م IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
    1 0
    کاش وعده ها محمکه داشت
  • IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
    1 0
    من ضد قالیباف بودم ولی سخنان آقای پور محمدی دست رو کرد حالا میگویم صد رحمت به قالیباف ایشون بشه خیلی بهتره تا کاسبان تحریم باشند
  • IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
    0 0
    جواب به انصاف در مورد اجماع ...اگر مسیله اجماع درونی سیستم هست اینو قبلا انجام داده شما نمی بینید …میتونید شما هم دیل این اجماع قرار بگیرید امتخاب خودتونه …
  • نصیر IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
    1 0
    قالیباف چهار سال ریس مجلس بود چرا طبق برنامه ششم حقوق ها اضافه نکردید حالا رای میخواهی یاد حقوق افتاده
  • تنها راه نجات IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
    0 0
    کل پیشرفت کشور و کنترل تورم و افزایش حقوق و رفاه ، در گرو بازگشت اموال سرقت شده دولت (مردم) است .... در واقع احیای اموال دولت (مردم) .... پس گرفتن صنایع و معادن ثروتساز دولتی ، تنها راه نجات است !! .... صنایع و معادن ثروتساز دولتی که در فرایند فاسد خصوصی سازی به اراذل اقتصادی و حیات خلوتها هدیه شده اند . اموال تاراج شده دولت (مردم) باید سریعا برگردد ....
  • IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
    0 0
    باید حتما کسی باشه که از حجاب دفاع کنه پایگاه رای بلقوه ای که داره رای میده کیه و چه تفکرات و فرهنگی و اقتصادی دارد باید در نطر داشته باشید .....
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
    0 0
    باند عشق آمرکا بدون سواد و پشتوانه عملکردی فقط از مناظره فرارکرده و از اگاهی بخشی دیگر کاندیداها می ترسند و فقط دنبال لغاتی مثل گاز انبری و پوششی در تبلیغات هستند تا بد اخلاقی ها را نشان دهند. اقای پزشکیان که به پشتوانه دموکرات ها امدی انتخابات و از ترامپ می ترسی کمی شجاعت داشته باش زیادم چین چین کردن فایده ندارد
  • IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
    0 0
    قالیباف مقندرانه طاهر بشه ....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس