کد خبر 1615859
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۸

اگر هرگز یک زبان آسیایی را مطالعه نکرده اید، به راحتی می توانید زبان های چینی، ژاپنی و کره ای را با هم ترکیب کنید. با وجود برخی شباهت هایی که این سه زبان باهم دارند اما دارای تفاوت های زیادی نیز هستند و هر کدام مجموعه ای از چالش های خاص خود را دارند که ممکن است با زبان بعدی متفاوت باشد.

تفاوت زبان کره ای با چینی و ژاپنی

در حال حاضر یکی از زبان های مورد استقبال از زبان های آسیای شرقی، زبان کره ای است. در چند سال اخیر کشور کره با موسیقی و فیلم توانسته در سطح دنیا خود را مورد توجه عموم قرار دهد و از این رو بسیاری از افراد علاقه مند به یادگیری این زبان می باشند. دوره های آموزش کره ای در موسسه زبان دهخدا به صورتی طراحی شده اند که شما از همان ابتدا توانایی استفاده از زبان کره ای با هدف برقراری ارتباط موثر در موقعیت های مختلف را بدست آورید.

تفاوت زبان کره ای با چینی و ژاپنی از نظر نوشتاری

تفاوت های زیادی بین سیستم های نوشتاری چینی، ژاپنی و کره ای وجود دارد. مهم ترین تفاوت این است که، چینی ها از سیستم لوگوگرافی استفاده می کنند، در حالی که ژاپنی ها و کره ای ها هر دو از سیستم های هجا استفاده می کنند. حروف چینی نشان دهنده معنا هستند، در حالی که حروف ژاپنی و کره ای نشان دهنده صدا هستند و همین امر می تواند یاگیری زبان چینی را چالش برانگیز کند.

تفاوت دیگر این سه زبان این است که، زبان چینی با خط نوشته می شود در حالی که، زبان کره ای و ژاپنی با استفاده از منحنی نوشته می شود.

تصاویر ژاپنی و کره ای نیز نسبت به چینی که متراکم تر است، بازتر و گسترده تر هستند. راه دیگر برای شناسایی الفبای کره ای از طریق اشکال دایره ای اصلی آن است که منحصر به آن است و در ژاپنی یا چینی وجود ندارد.

چینی:

创译

ژاپنی:

クリエイティブ トランスレーション

کره ای:

크리에이티브트랜스레이션

تفاوت کره ای با چینی و ژاپنی از نظر خواندن / نوشتن شخصیت ها

تفاوت های زیادی بین سیستم های نوشتاری چینی، ژاپنی و کره ای وجود دارد، اما مهم ترین تفاوت در نحوه خواندن و نوشتن حروف است. در زبان چینی، کاراکترها از چپ به راست خوانده می شوند، در حالی که در ژاپنی و کره ای، از بالا به پایین خوانده می شوند.

زبان چینی بر اساس چهار لحن است که در صورت تلفظ نادرست، می تواند معنی کلمه یا جمله را به شدت تغییر دهد و در ابتدا ممکن است گیج کننده باشد.

در حالی که دستور زبان ژاپنی دشوار است اما صحبت کردن آنقدرها هم سخت نیست. به دلیل داشتن تنها 5 مصوت که همه آن ها در زبان انگلیسی استفاده می شوند، درک آن ساده می شود.

زبان کره ای از صدا هایی ساخته شده است که کاملاً با صدا های ژاپنی و چینی متفاوت است و تشخیص آن را برای گوش های آموزش ندیده نسبتاً آسان می کند. یادگیری زبان کره ‌ای آسان‌ تر است، اما تسلط بر صدا هایی مانند "eo" و "er" می ‌تواند چالش برانگیز باشد.

تفاوت کره ای با چینی و ژاپنی از نظر گرامر

چینی، ژاپنی و کره ای همگی ساختار های گرامری بسیار متنوعی دارند که برخی از آن ها چالش برانگیزتر از بقیه هستند. دستور زبان ماندارین به طور قابل توجهی ساده تر از زبان های اروپایی است و ترتیب کلمات بسیار شبیه به زبان انگلیسی است که زبان آموزان چینی را خوشحال می کند. استثنا های بسیار کمی برای قواعد دستوری وجود دارد و هیچ فعل صرف یا زمان پیچیده ای وجود ندارد.

از طرف دیگر، وقتی صحبت از دستور زبان به میان می آید، ژاپنی ها و کره ای ها مشکلات بیشتری را ایجاد می کنند. یکی از چالش‌ برانگیز ترین جنبه‌ های یادگیری یکی از این زبان ‌ها، سیستم افتخاری یا سطح احترام آن ها است که هر دو این زبان ها دارای اشکال افتخاری هستند.

گرامر زبان کره ای از نظر سیستم افتخاری و ساختار جمله بسیار شبیه به ژاپنی است. با این حال، سیستم دستور زبان کره ای ساده تر از ژاپنی است. به عنوان مثال، افعال آنقدر صرف متفاوت ندارند. از آنجایی که منطق گرامری به طور کلی مشابه است، گویشوران بومی ژاپنی و کره ای می توانند زبان یکدیگر را نسبتاً آسان یاد بگیرند. به طور مشابه، اگر قبلاً ژاپنی یا کره ای یاد گرفته اید، آن زبان دیگر را راحتتر یاد می گیرید.

راه های یادگیری زبان کره ای

بسته به اهداف، راه های سرگرم کننده زیادی برای شروع یادگیری زبان کره ای وجود دارد. بیشتر اوقات، زبان آموزان کره ای با دانستن نحوه خواندن و نوشتن هانگول یا الفبای کره ای شروع به یادگیری زبان می کنند. این اولین درسی است که به پیشرفت شما در زبان کمک زیادی می کند.

اگر هدف شما این است که بتوانید به زبان کره ای صحبت کنید، می توانید با ساختن دایره لغات خود از طریق درام های کره ای، فیلم های کره ای یا حتی آهنگ های کی پاپ شروع به یادگیری زبان کره ای کنید.

با شرکت در کلاس های آموزش زبان کره ای می توانید این زبان را از پایه و اصولی یاد بگیرد و هر چهار مهارت زبانی خود را تقویت کنید، با همکلاسی های خود انواع بازی ها و مکالمه های کره ای انجام دهید و در کنار کلاس های آموزش زبان کره ای واژگان جدید را یادداشت کنید و با آن ها جمله بسازید و همواره خود را به چالش بکشید.

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس