ده‌ها حمله موشکی و خمپاره‌ای حزب‌الله علیه مواضع صهیونیستی

حزب الله لبنان در هفته اخیر با شدت بیشتری به اهداف مرتبط با رژیم صهیونیستی حمله کرده و خسارات و تلفات قطبی به صهیونیست‌ها وارد کرده است.

سرویس جهان مشرق - شبکه «کان» رژیم صهیونیستی گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی در حال آماده شدن برای آغاز مرحله سوم جنگ در نوار غزه است که شامل عملیات هوایی خواهد بود، همانطور که در اردوگاه نصیرات اتفاق افتاد.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی نیز به نقل از یک مقام رسمی اعلام کرد که ارتش رژیم اشغالگر به عملیات خود در غزه قویاً ادامه می‌دهد و جنگ جز با توافق متوقف نخواهد شد.

پیشتر وزارت بهداشت غزه اعلام کرد تلفات تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه که از هفت اکتبر تاکنون ادامه دارد، به ۳۷ هزار و ۳۴۷ شهید و ۸۵ هزار و ۳۷۲ زخمی رسیده است.

از هفتم اکتبر که رژیم صهیونیستی حملات ویرانگر خود علیه نوار غزه را با حمایت آمریکا آغاز کرد، ده‌ها هزار فلسطینی که بیشترشان زن و کودک بودند، در این حملات شهید و زخمی شدند و زیرساخت‌های نوار غزه به شکل گسترده‌ای ویران شده و فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای در این منطقه به وجود آمده است.

وزارت خارجه کوبا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور تصمیم گرفته تا به شکایت آفریقای جنوبی در دادگاه بین‌المللی کیفری (لاهه) علیه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه بپیوندند.

در این بیانیه آمده است که « «دولت جمهوری کوبا بر اساس تعهد محکم و دائمی برای حمایت و مشارکت حداکثری در تلاش‌های مشروع بین‌المللی برای توقف نسل‌کشی علیه مردم فلسطین، تصمیم گرفته است در دادخواست جمهوری آفریقای جنوبی علیه اسرائیل در دادگاه بین‌المللی دادگستری شرکت کند.

در ژانویه سال جاری میلادی نیز شیلی به همراه مکزیک با طرح دادخواستی به دادگاه کیفری بین‌المللی خواستار تحقیق درباره «جنایات جنگی» اشغالگران در نوار غزه شدند.

پایان دسامبر ۲۰۲۳ آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی به اتهام نقض توافقنامه منع جنایت نسل‌کشی به دیوان بین‌المللی دادگستری شکایت کرد. سپس تعدادی از کشورها از جمله ترکیه، کلمبیا و نیکاراگوئه خواهان الحاق به ابن پرونده شدند.

از هفتم اکتبر تاکنون رژیم صهیونیستی نوار غزه را بمباران می‌کند که بر اثر آن علاوه بر ویرانی و قحطی گسترده بیش از ۳۷ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۸۲ هزار تن زخمی شده و حدود ۱۰ هزار فلسطینی دیگر همچنان مفقود هستند.


تحولات سرزمین های اشغالی - دویست و پنجاه و هفتمین روز جنگ در غزه

خشم رژیم صهیونیستی از اقدام ارمنستان در به رسمیت شناختن کشور فلسطین/ برخی از خانواده‌ها در جنوب نوار غزه هر دو یا سه روز تنها یک وعده غذا می‌خورند

دفتر هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد اعلام کرد برخی از خانواده‌ها در جنوب نوار غزه هر دو یا سه روز تنها یک وعده غذا می‌خورند در حالی که سایر خانواده‌ها نیز به تقسیم غذا با یکدیگر وابسته‌اند. این مساله را فرحان حق معاون سخنگوی سازمان ملل متحد در کنفرانس خبری ابراز داشت و تاکید کرد هزاران نفر از آوارگان جنوب نوار غزه از عدم دسترسی به سرپناه، خدمات درمانی، آب، غذا و فاضلاب رنج می‌برند.

وی افزود از ۷ تا ۱۴ ژوئن جاری این دفتر ارزیابی‌های بشردوستانه را در اماکن حضور آوارگان در دیر البلح و خان‌یونس و منطقه المواصی در رفح انجام داده و مشخص شده که مردم در چادرها و پناهگاه‌های موقت و پر ازدحام زندگی می‌کنند. بررسی‌ها نشان داده پناهگاه‌ها به شدت نیازمند اصلاح بوده و هیچ محافظتی در برابر گرمای شدید هوا ندارند. این دفتر بین المللی ادامه داد دسترسی به آب بسیار کم بوده و مردم برای دریافت آب باید ساعت‌های طولانی در صف بایستند و مجبور هستند از آب دریا برای مصارف خانگی استفاده کنند.

تشدید درگیری‌ها میان حزب الله و ارتش رژیم صهیونیستی/ مقاومت لبنان چند پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد/ فارن افرز:  حماس نسبت به ۷ اکتبر قوی‌تر شده است/ هاآرتص: رژیم صهیونیستی پس از عملیات رفح، پایان جنگ در نوار غزه را اعلام می‌کند

وزیر امور خارجه اسپانیا تاکید کرد که ما به خاطر عدالت، صلح و دلایل بشردوستانه کشور فلسطین را به رسمیت شناختیم. خوزه مانوئل آلبارس در گفتگو با الجزیره تصریح کرد که اگر وضیعت در خاورمیانه را تغییر ندهیم، خشونت افزایش خواهد یافت.

آلبارس گفت ما باید هر کاری که لازم و ممکن است برای برگزاری اجلاس بین‌المللی صلح که به تشکیل کشور فلسطین منتهی شود، انجام دهیم. وی اظهار داشت که ما باید از غیرنظامیان چه در اوکراین و چه در غزه حمایت کرده و کمک‌های لازم را برای آن‌ها فراهم کنیم.

وزارت امور خارجه ارمنستان امروز جمعه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد. قبل از این اسپانیا، اسلوونی و ایرلند هم کشور فلسطین را به رسمیت شناخته بودند.

تشدید درگیری‌ها میان حزب الله و ارتش رژیم صهیونیستی/ مقاومت لبنان چند پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد/ فارن افرز:  حماس نسبت به ۷ اکتبر قوی‌تر شده است/ هاآرتص: رژیم صهیونیستی پس از عملیات رفح، پایان جنگ در نوار غزه را اعلام می‌کند
تظاهرات مردم اسلوونی‌ در حمایت از فلسطین

جنبش مقاومت اسلامی حماس طی بیانیه‌ای از اقدام ارمنستان در به رسمیت شناختن کشور فلسطین استقبال کرد و آن را گامی مهم در راستای تثبیت اعتراف جهانی به حقوق ملت فلسطین و آرمان و خواسته‌های این ملت در زمینه پایان اشغالگری صهیونیست‌های نازی در این سرزمین و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس دانست. وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی در واکنش به این اقدام ارمنستان، سفیر این کشور را احضار و به شدت توبیخ کرد.

جنبش مقاومت اسلامی حماس طی بیانیه‌ای تاکید کرد که ادعای جنایتکار جنگی نتانیاهو در مصاحبه‌ای تلویزیونی در رابطه با اینکه نسبت غیرنظامیان کشته شده در غزه به مبارزان کشته شده یک به یک است، کذب محض و به تمسخر گرفتن افکار عمومی جهانی و ادامه رویکرد فریب و گمراه‌سازی آشکاری است که او از این طریق به دنبال سرپوش گذاشتن بر نسل‌کشی و کشتارهای بی‌سابقه در تاریخ معاصر توسط ارتش خود است.

افزایش درگیری‌ها میان حزب الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی/ حزب الله لبنان چندین پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد

ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که در کمین‌های روز گذشته گردان‌های قسام در جنوب نوار غزه، دو نظامی این رژیم کشته و ۸ نظامی هم زخمی شدند. حال شماری از مجروحان وخیم اعلام شده است.

انهدام سامانه ضد پهپادی توسط حزب الله لبنان

منابع عبری زبان اعلام کردند ۳ موشک ضدزره از جنوب لبنان به پایگاه "راس الناقوره" در شمال فلسطین اشغالی اصابت کرده است. همچنین منابع عبری زبان اعلام کردند سه موشک از نوار غزه به سمت اشکول شلیک شده است. این منابع مدعی شدند که این موشک‌ها به مناطق باز اصابت کرده و تلفاتی در پی نداشته است.

حزب الله لبنان اعلام کرد که پایگاه دریایی راس الناقوره و تجمع نیروهای اشغالگر اسرائیلی در این منطقه را هدف حمله پهپادی قرار داده و تلفاتی قطعی به آنها وارد کرده و به این پایگاه نیز خسارت وارد شده است.

پایگاه رویسه القرن در مزارع اشغالی شبعا نیز هدف حمله موشکی حزب الله قرار گرفت حزب الله در عملیاتی دیگر پایگاه الرمثا در بلندی‌های اشغالی کفرشوبا را هم هدف حمله موشکی قرار داده و تلفاتی قطعی به اشغالگران وارد کرد. این سازمان پایگاه السماقه در بلندی‌های اشغالی کفرشوبا را هم هدف حمله موشکی قرار داد. همچنین پایگاه زبدین در مزارع اشغالی شبعا نیز هدف حمله موشکی حزب‌ الله قرار گرفت.

عملیات حزب الله علیه پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی

فارن افرز: جنبش حماس هم اکنون نسبت به شرایط خود در ۷ اکتبر سال ۲۰۲۳ قوی‌تر شده

مجله آمریکایی فارن افرز امروز جمعه اعلام کرد جنبش حماس هم اکنون نسبت به شرایط خود در ۷ اکتبر سال ۲۰۲۳ قوی‌تر شده و مساله فلسطین از جذابیت بیشتری برخوردار گردیده و مردمی‌تر شده است. این مجله در گزارش خود تاکید کرد: ۹ ماه از عملیات جنگی اسرائیل در نوار غزه می‌گذرد اما حماس نابود نشده و حتی به نابودی نزدیک هم نشده است.

فارن افرز افزود: اسرائیل با حدود ۴۰ هزار سرباز نوار غزه را اشغال کرده، ۸۰ درصد از ساکنان آن را آواره نموده، بیش از ۳۷ هزار فلسطینی را کُشته، بیش از ۷۰ هزار تُن بمب روی این منطقه ریخته، بیش از نیمی از ساختمان‌های این منطقه خسارت دیده، دسترسی آن به آب و غذا و برق محدود شده و ساکنان آن در مرز قحطی قرار گرفته‌اند.

حمله خمپاره ای مقاومت به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که ما باید مشروعیت مقاومت را در تمامی محافل بین‌المللی ثابت کنیم، زیرا این مهمترین عامل است. اسماعیل هنیه تصریح کرد: ما به خواسته‌های ملت خویش و قضایا و آرمان‌های آن پایبندیم و با نرمش و انعطاف با آن تعامل می‌کنیم. هنیه گفت دشمن صهیونیستی از آغاز مذاکرات همچنان با پاسخ‌های خود تعلل به خرج می‌دهد. وی تصریح کرد که استراتژی مذاکراتی رژیم صهیونیستی مبتنی بر افزایش فشار بر حماس و دیگر گروه‌های مقاومت است.

منابع آمریکایی اعلام کردند "آندرو میلر" معاون مشاور وزیر امور خارجه آمریکا در امور فلسطین و "اسرائیل" به سبب جنگ علیه غزه از سمت خود استعفا داده است. این منابع تاکید کردند که میلر از مدت‌ها پیش قصد داشت به خاطر موضع آمریکا در قبال جنگ علیه غزه از سمت خود استعفا دهد.

شبکه الجزیره به نقل از برخی منابع تاکید کرد که علت استعفای میلر، موضع دولت آمریکا در قبال حمله رژیم صهیونیستی به رفح و ناتوانی در مقابله با موضع سرسختانه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم است. به گفته این منابع، میلر بالاترین دیپلمات آمریکایی مرتبط با سیاست جنگ است که از سمت خود استعفا می‌دهد.

هاآرتص: ارتش رژیم صهیونیستی می‌خواهد پس از عملیات رفح، پایان جنگ در نوار غزه را اعلام کند

روزنامه عبری زبان هاآرتص به نقل از برخی منابع تاکید کرد که ارتش رژیم صهیونیستی می‌خواهد پس از عملیات رفح، پایان جنگ در نوار غزه را اعلام کند. این منابع تاکید کردند که ارتش رژیم صهیونیستی خواهان کاهش نیروها در دو محور فیلادلفیا و صلاح الدین است. منابع مذکور همچنین تصریح کردند که ارتش قصد دارد بر حملات به غزه متمرکز شود و راه را برای دستیابی به توافق مبادله اسرا باز بگذارد.

تشدید درگیری‌ها میان حزب الله و ارتش رژیم صهیونیستی/ مقاومت لبنان چند پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد/ فارن افرز:  حماس نسبت به ۷ اکتبر قوی‌تر شده است/ هاآرتص: رژیم صهیونیستی پس از عملیات رفح، پایان جنگ در نوار غزه را اعلام می‌کند

روزنامه عبری زبان معاریو اقدام به برگزاری یک نظرسنجی کرده است که بر اساس آن ۴۲ درصد اسرائیلی‌ها گفته‌اند در صورت برگزاری انتخابات ترجیح می‌دهند بنی گانتز به نخست وزیری برسد و در مقابل ۳۵ درصد از نخست وزیری نتانیاهو حمایت کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 15
  • IR ۰۶:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۳
    0 3
    بزرگان نطام با اقای مزشکیان صحبت کنند بگند ورودشون فقط کشور را نابود نیکنه و اکر میخواهد کشور نابود نشه تمام کنه بره کنار جلیلی هم بقیه هم سریعتر ..کشور را شما به باد نیدی یک نشت احمق از اون طریف تا لاریحانی تا اخوندی تا امثال خسن روحانی که بله قربان گوی استنفورده ... .اگر پزشکیان رای بیاره لز الان نی خواهید چه کتید بگید ...
    • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۳
      1 0
      این قدر استرس گرفتی که دری وری می نویسی :) چی داری می گی واسه خودت
    • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۳
      1 0
      از ماتریکس خارج شدی بزرگوار
  • IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۳
    2 2
    درود بر رزمندگان اسلام ، سلام بر شهیدان . مرگ بر دشمنان خدا و اسلام و مسلمین . اسرائیل لعنتی و جمع رفقا . انشاءالله با اراده و یاری پروردگار درس فراموش نشدنی تاریخی برای اشغالگران و اشغال دوستان در راه است
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۳
    3 4
    بشریت توحش اروپایی_آمریکایی را در غزه دید. آیا در جهان هنوز هم الاغی هست که شعار دروغین حقوق بشر غرب جلاد را باور کند؟ جواب: در جهان را نمی دانم ولی در تهران کرور کرور الاغ هست (بخصوص ماچه الاغ!)
    • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۳
      1 1
      والله اگه این طوری می خوای از بشریت دفاع کنی چیزی ازش باقی نمی مونه! واقعا با فحاشی به بانوان طرفدار حقوق بشری؟
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۳
    0 0
    شما نمی توانید سفینه را پیدا کنید میدان مغناطیسی شدیدی دارد که باعث از کار افتادن دستگاه ها می شود
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۳
    0 2
    اسقاطیل وغرب نفسهای آخررا میکشند
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۳
    2 2
    لبنان را قراره عین غزه شخم بزنن این اسراییلی های بدذات ناقلا. ای کاش بسیجیهای مخلص را زودتر به جنگ با اسراییل اعزام میکردین
    • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۳
      0 0
      فراعنه عالم چند هزار سالی میشه قراره همه چیز را شخم بزنن و مال خود کنن اما خوب اگر قدرت داشتند و ماندگار بودند فرصت به نتانیاهوی گراز بایدن تمساح ترامپ کاباره ای شغال و ملکه مقبور بوزینه نمیرسید اینا هم چند روزی فرصت جولان دارند و تاماااااام بسیجی هم از این چیزا باک نداره یه بار هم بیشتر شهید نمیشه بیچاره ایران که اگر اینها نباشند هر روز باید به ساز ارباب یانکی برقصه همه جوره و همه چیزش را شوووهر بده از خاک تا ناموس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس