به گزارش مشرق، محمد ایمانی، فعال رسانه در کانال تلگرامی خود نوشت:

تکرار عملیات فریب ۷۶؛ چرا روحانی را گردن نمی گیرند؟

صداقت، شرط اول تعامل با مردم در انتخابات است. نامزدها و حامیان آنها باید خود را همان گونه که هستند، نشان بدهند

انصاف نیست که گندم نمایی و جو فروشی کنند؛ راهنمای چپ بزنند، اما به راست بپیچنند. یا این که به تعبیر قاآنی: "تا نشان سُمّ اسبت گم کنند- ترکمانا نعل را وارونه زن"!

آقای پزشکیان وقتی با اعتراض مواجه می شود، می گوید دولت سوم روحانی یا ادامه او نیست. امروز دو روزنامه حامی وی، (سازندگی و هم میهن) از هشت سال دولت روحانی پرش کرده و در کنار تصویر او تیتر زده اند: "امتداد خاتمی" و "در راه خاتمی".

چرا دولت روحانی را گردن نمی گیرند و حال آن که اولا، شاکله ستاد انتخاباتی پزشکیان، دولتمردان روحانی (آخوندی، نوبخت، واعظی، ربیعی، آذری جهرمی، علی جنتی، ظریف، صالحی امیری و...) هستند؛

ثانیا خاتمی و اصلاح طلبان، جدا از دولت روحانی نیستند، بلکه شریک اصلی در تقسیم غنائم بوده اند، همچنان که در انتخابات ۱۳۹۲ و ۱۳۹۶ گفته بودند "ما تضمین روحانی هستیم" و خاتمی، خواستار "تَکرار رای به روحانی" شده بود.

دولت روحانی را گردن نمی گیرند، چون می دانند که عملکرد خسارتبار آنها چقدر مورد انزجار و اعتراض مردم است. اما در عین حال، با همان ها ستاد انتخاباتی مشترک تشکیل داده اند.

گونه می شود با بانی وضع موجود بود و یا با بانیان وضع موجود اقتصادی ائتلاف کرد و در عین حال، ادعای تغییر هم داشت؟! این، توهین به شعور مردم نیست؟!

شبیه این عملیات فریب را دو طیف موسوم به چپ و راست در انتخابات خرداد ۱۳۷۶ و در حمایت از خاتمی مرتکب شدند. آن زمان دولت هاشمی (حزب کارگزاران) به مدت هشت سال سر کار بود و مردم از شرایط اقتصادی و تورمی که تا ۴۹/۶ درصد هم افزایش یافت، ناراضی بودند.

چپ ها شامل مجمع روحانیون (موسوی خوئینی ها، کروبی و خاتمی)، دفتر تحکیم وحدت، سازمان مجاهدین انقلاب و...، در آن دوره با ژست خط امام، منتقد سیاست های اقتصادی، فرهنگی و خارجی دولت هاشمی بودند.

رقیب انتخاباتی خاتمی، ناطق نوری بود. شعبده بازان انتخاباتی برای مردم این گونه جا انداختند که ناطق ادامه دولت هاشمی (وضع موجود) و خاتمی منادی تغییر است و بدین ترتیب، پیروز انتخابات شدند.

این در حالی بود که با پیروزی خاتمی، در واقع دولت هاشمی برای هشت سال دیگر تمدید شد؛ و این مهندسی خود کارگزاران + چپ های تغییر هویت داده بود. طنز بیشتر ماجرا این است که دو دهه بعد، همان ائتلاف اشرافی، ناطق نوری را هم به بازی گرفت!

کتمان پیوند عمیق ستاد پزشکیان با دولت روحانی و بالا آوردن تابلوی خاتمی، مشکل ائتلاف را حل نمی کند. آنها در حالی می خواهند دولت خاتمی را موفق جا بزنند که مردم در ۲۷ خرداد و سوم تیر ماه ۱۳۸۴، دست رد به نامزد های مدعی اصلاحات و اعتدال (هاشمی، کروبی، معین و مهر علیزاده) زدند و حال آن که اگر عملکرد دولت خاتمی مقبولیت داشت، مردم رویگردان نمی شدند.

تکرار عملیات فریب ۷۶؛ چرا روحانی را گردن نمی گیرند؟

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
    3 1
    اقای جلیلی لطفا فداکاری کن و کنار بکش وگرنه ۸ سال دسگه باید روحانی رو تحمل کنیم
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
    0 0
    الان می خواهیم چه کنیم سوال اینه چطور نیشه رای اورد چون اون طرف از پیروزیش مطمین هست شاید بهتره ایتلاف کنید البته یک نانزد اصولگرا به عیر از دو نانزد اصلی در انتخابات باقی بمانند لطفا ممنون اصلاح طلبان ناراحت از تندروی باید بیان سمت ما و با رای شون .. و توان رایشون ..امیدوارم بتونیم ..
  • مهدی IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
    5 1
    جامعه رای اصلاح طلبان فاقد شعور هست پس این رویه اصلاح طلبان توهین به شعور نیست چون کسی که خودش نبینه کی در ستاد پزشکیان هست، واقعا بی شعور هست!
    • IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
      5 2
      متاسفانه در دولت روحانی مردم نشون دادن شعور کافی برای انتخاب ندارن،چقدر سخت گذشت اون ۸سال
    • IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
      1 3
      داری توهین میکنی به مردم ؟؟؟برات متاسفم. مردم رای دادن به روحانی چون دنبال دشمنی با دنیا نیستن
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
    1 0
    فریب؟؟؟؟
  • IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
    5 1
    بله خاتمی ادامه دهنده ی هاشمی بود ،روحانی ادامه دهنده ی خاتمی ولی دیگه نمیگذاریم پزشکییان ادامه دهنده کذاب بییاد سرکار👎✌️🇮🇷
  • Hg IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
    1 0
    سلام و احترام خداقوت یه عبارتی که مدام داره تکرار میشه اینکه ملت مراقب باشید اگر رای ندید یا فریب بخورید رای اشتباه بدید برمیگردیم به دهه ۹۰. حرف درستی هم هست اما به نظرم بهتره دوستان انقلابی و اصولگرا این سوال از خودشون بپرسند که چرا ما پس از دهه ۸۰ بازی به دهه ۹۰ باختیم؟؟ نفت ۱۲۰دلاری و نبود تحریم های خفه کننده چطور نتونست در ۹۲ هم منجر به پیروزی جناح راست بشه؟؟ اگر از تاریخ درس نگیریم مجبور به دادن تاوان های سنگین خواهیم بود سپاسگزارم
  • DE ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
    1 0
    چون کاندید ها از یک طرف ادب بیجا خرج می کنن و از طرفی هم مقابل وقیح هست. این وسط هم میگیم بصیرت مردم!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس