کد خبر 1616737
تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۲

به گزارش مشرق،کانال در محضور آیت الله میرباقری در ایتا به بخشی از سخنرانی وی درباره انتخابات ریاست جمهوری پرداخت:

چالش حقیقی در انتخابات ریاست جمهوری، بین «رویکرد استقامت و پایداری در برابر ظلم و استکبار» با «رویکرد سازش و تسلیم» است.

چالش با جریانی است که به‌دنبال اتّصال با سرمایه‌داری جهانی و بازتولید آن در داخل است.

چالش با کسانی است که برای ورود سرمایه‌های خارجی به کشور می‌خواهند از منطق استقامت دست بردارند.

از «استقامت»، تعبیر به «دعوا» کردند! در حالی که استقامت یک منطقِ معقول برای کسب استقلال و مقابله با ظلم و تعدّیِ مستکبرین است! برخلاف دعوا که یک درگیریِ ناشی از غضب و خشونت و عواطف نامعقول است.

به این معنا، ملت ایران یک لحظه هم با کسی دعوا نکرده است.

اینکه سیاستمداران ما با قرآن و نهج‌البلاغه آشنا باشند، موجب خرسندی است، اما اینکه قرآن و معارف را در جهت توجیه سیاست‌ورزی‌ها یا سیاست‌بازی‌های خودشان تحریف کنند مورد پذیرش نیست.

قرائتی از اسلام که طرفدار سرمایه‌داری است، با نظام سرمایه‌داری جهانی ارتباط برقرار می‌کند و در داخل نیز یک سرمایه‌داریِ دست‌ساخته و رفاقتی و حزبی به وجود می‌آورد!

اتّصال قدرت و ثروت در کشور و ایجاد سرمایه‌داری وابسته و حزبی، از عوامل مهم گسترش فقر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۳
    1 0
    اقای جلیلی می تونه این اعتراص را بکند و ولی قالیباف ممکنه به خاطر سپاه نتونه بگه ولی قالیباف هم بالاخره میگه اجازه بدید مناطره اخر با کاندیدهای اصلی اقای پورمحندی اقای قالیباف و اقای پزشکیان و افای جلیلی باشد باید این را درنطر داشته باشید خوب حالا دیگه اقای قالیباف دیگه به اونطرف زیاد نپره باید وقتی رفتند در مناطره به عیر از رتوریک نطراتشون را هم علنی دقیق بکند ...وسلام . لطف کنید لطف کنید لطف کنید مواطب باشید با رتوریک بیش از حد همچیز منطق را از دست ندید باید در مناطره هر چهار منطق حصور داشته باشند اجماع بهد از این مناطره انجام خواهد شد کاملا تمام ....
  • IR ۰۲:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    1 0
    مأموریت ناتمام اصلاح طلبان وابسته کردن ایران به کشورهای غربی ست، چکمه پوشان آمریکایی در خواب ببینند در خاک‌ا ایران اسلامی قدم گذاشته اند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس