کد خبر 1616787
تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۴۰۳ - ۰۴:۵۶

به گزارش مشرق، پایگاه اطلاع رسانی و نشر آثار حضرت آیت الله مصباح یزدی (قدس سره) در ایتا مطلبی با عنوان هر سکوتی، علامت تقوا نیست، منتشر کرد:

روشن کردن مردم وظیفه است؛ ما وظیفه داریم هم اصلح را بشناسیم و معرفی کنیم و هم نااهلان را معرفی کنیم تا مردم فریب نخورند. عده ای تصور می کنند نباید هیچ حرفی درباره دیگران بزنیم! برای چنین چیزی، کدام دلیل شرعی و عقلی وجود دارد؟! آن‌چه هست این است که تشنج ایجاد نکنید، جو را به هم نزنید و آرامش حاکم باشد؛ اما روشنگری و توجه دادن مردم به خیر و صلاحشان و معرفی کردن افراد صالح و ناصالح وظیفه است.

وظیفه نداریم هر جایی فرد ناصالحی وجود دارد، به مردم معرفی کنیم؛ زیرا غیبت حرام است و نباید آبروی کسی را ریخت؛ اما اگر کسی در معرض این است که مردم را گول بزند و پستی را احراز کند که صلاحیتش را ندارد، باید به مردم گفت. این مثل یک مشورت عمومی است. اگر کسی به یک مرض مُسری مبتلا است، باید او را به دیگران معرفی کرد؛ البته همه این ها حد و حدودی دارد. بی جا نباید گفت، نباید آبروی کسی را بی جهت ریخت، نباید ارزش های انسانی را فراموش کرد.

تاریخ انبیا، ائمه اطهار و بزرگان دین، امام خودمان و سایرین را ببینید. اگر روشنگری و معرفی افراد فاسد نبود، مگر انقلاب پیروز می شد؟ در فتنه ۸۸ کسانی خودشان را دلسوز مردم معرفی کردند.

خسارت هایی که وارد شد برای این بود که افرادی مسامحه کردند و آنها را معرفی نکردند؛ آنهایی که می دانستند و باز هم سکوت کردند، بدتر بودند. آیا این ها آدم های خیلی خوبی هستند که سکوت می کنند؟! خیلی باتقوا هستند؟! این ها مثل همان کسانی هستند که دیدند سر سیدالشهدا را می‌بُرَند، اما سکوت کردند! هر سکوتی علامت تقوا نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    1 1
    الان همین حرفها یعنی دارید می گویید مردم احمق و بیشعورند و مثل یک کودک عقل نارس ، باید راه و چاه را نشانش بدهید!!! مردم خودشان اصلح و نااهل را خیلی بهتر از شماها تشخیص می دهند احتیاج به معرفی تان نیست . این طرز فکر شماها دقیقا یعنی دیکتاتوری . اینکه مردم همه فاقد عقل و شعور و تمییز هستند و من یک تنه باید برای همه تصمیم بگیرم مردم هم همگی خفه شید و بی چون و چرا اطاعت کنید! //در ضمن هر شش نفر این نامزدها صلاحیت دارند . با دستفروش سر گذر که طرف نیستی ، یه جوری میگی صلاحیت نداشته باشه انگار چند تا کارگر نظافتچی منازل را آوردی کاندید کردی!!
  • IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    1 0
    درود خداوند برشما قشنگ‌ترین مطلبی بود که شما فرمودیدآجرتان حاج آقای عزیزبا خداوند آحسنت .ماخودمان هم مثلی داریم توشهرمون که می گوییم:جایی از"گفته"خراب است وجایی از"نگفتن"
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    0 1
    کلا اگر خلاف منافع بعصیها حرفی حرکتی شود علامت تقوا نیست! ا
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    0 0
    سکوت سرشار از ناگفته ها است
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    0 0
    بله به طور گسترده اینو بگید و اقای پور محمدی هم بگه اینو در تلوزیون ...
  • US ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    0 1
    سکوت من رای ندادن است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس