به گزارش مشرق، محمد ایمانی در کانال تلگرامی خود نوشت:

تصویر نظرسنجی کانال عصر ایران را در پایین متن حاضر ببینید.

این کانال، دربست در خدمت دولت روحانی بوده و اکنون هم در خدمت همان دولتمردان در ستاد پزشکیان قرار دارد.

اما چون می دانند که مردم خاطرات بسیار بدی از عملکرد آن دولت دارند، رویشان نشده عملکرد دولت شهید رئیسی را با عملکرد دولت روحانی مقایسه کنند؛ بنابراین به دو دهه قبل پرش کرده و از مخاطبان خواسته اند عملکرد دولت رئیسی را با دولت خاتمی (۱۳۷۶- ۱۳۸۴) مقایسه کنند!

منطقا، عملکرد دو دولت پشت سر هم را با هم مقایسه می کنند یا دو دولت با دو دهه فاصله را ؟! تلقی شأن هم این است که چون نسل جدید، آن دوره را ندیده اند و در تبلیغات مجازی تصویر گل و بلبلی از دوره خاتمی ترسیم می شود، بنابراین با این شگرد، عملکرد دولت رئیسی را زیر سوال می برند!

اولا مردم اگر از عملکرد ۱۶ ساله دولت های خاتمی و هاشمی منزجر نبودند، در انتخابات ۸۴ از مصطفی معین و مهرعلیزاده و کروبی و نهایتا هاشمی رفسنجانی (موتلف خاتمی) عبور نمی کردند و با بیش از ۷ میلیون رای اختلاف، احمدی نژاد را بر نمی گزیدند.

ثانیا مدعیان اصلاحات، بیست سال قبل، هنوز مرتکب خیانت آشوب افکنی در سال ۸۸ و سپس درخواست اعمال تحریم های فلج کننده برای نابود کردن معیشت مردم نشده بودند و دولت شأن با فشار تحریم های گسترده مواجه نبود.

این خیانتی بود که سال ۸۸ مرتکب شدند و بر مبنای همان دوپینگ خارجی و وعده برداشتن تحریم ها، کلاه مردم را در انتخابات ۹۲ و ۹۶ برداشتند. بانیان تحریم مدعی برداشتن تحریم ها شده بودند اما پس از هشت سال، در حالی که شمار تحریم‌ها را دو برابر و فشار آن را چند برابر کرده بودند و ناتوان از فروش نفت و تامین ارز مورد نیاز کشور بودند، دولت را با ۱۵۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی که ۵۰۰ هزار میلیارد آن سر رسید شده بود، ۴۸۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه، و ۶۰ درصد تورم تحویل شهید رئیسی دادند و همان روز معارفه در مرداد ۱۴۰۰، گزارش دادند که دولت قادر به پرداخت حقوق سر ماه کارمندانش نیست!

کارشناسان اقتصادی حامی روحانی در انتخابات ۹۲ و ۹۶، در پایان سال ۱۴۰۰ پیش بینی شأن این بود که با این وضعیت، تورم سه رقمی می شود و به بالای ۱۰۰ درصد می رسد. اما هم اینک با تلاش طاقت فرسایی دولت به کانال ۳۰ درصد کاهش یافته که هرچند همچنان نرخ بالایی است ، اما بیش از ۲۰ درصد کاهش را نشان می دهد.

۳ سال دولت شهید رئیسی  و ۲۴‌سال دولت روحانی/خاتمی/هاشمی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 13
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    1 2
    نمی دونم ترتیبشون چطور باشه که نگاه کارشناسی عقلانی بهتر دیده بشه ...نمی دونم ..ولی پزشکیان شاید مثل سید محمد خاتمی بگه رابطه با امریکا رابطه با امریکا باید تخصصی بشه ...دقیق ....خوب افرین ...
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    0 0
    ناکارامدی ویزگی اصلاحاته اما تا زمانی که ریاست جمهوری وجود داشنه باشه خیال رفتارهای رادیکال از دهن کسی بیرون نمیره باید نخست وزیر بشه تا این خیالات تمام بشه ..
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    4 6
    نميتوانيد ٨سال دولت احمدي نژاد را كه دولت رييسي از ان مستقيما تاثير گرفته بود ناديده بگيريد اگر ذره اي انصاف داشته باشيد!!
    • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
      3 2
      دولت دوم احمدی نژاد از طریق رحیم مشائی با اعتقادات خرافی اداره می شد و دولت شهید خدمت هیچ سنخیتی با آنها نداشت
  • حاجی از سه راه جوبشور قم IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    7 9
    آقای ایمانی بفهم گوشت کیلویی ۷۰۰ هزار تومنه
    • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
      3 2
      شانس آوردی ۳سال رئیسی اومد و تورم رو ۷درصد کم کرد وگرنه با فرمون روحانی خیلی بیشتر بود
    • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
      3 0
      کدام دوران نمی نالیدی؟ تورم همیشه وجود داشته
    • IR ۰۳:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۵
      1 0
      در جواب به حاجی از سه راه جوبشور قم ، بی پدر و مادر از آلبانی داری نظر مفت مینویسی فکر کردی با بچه طرفی
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    1 1
    قابل توجه حقوق بگیران دولتی کشوری و لشکری و بازنشستگان تامین اجتماعی و یارانه بگیران فردا دولت پزشکیان نتوانست حقوق و دستمزد را پرداخت نماید مطمئن باشید کاری از دستتان بر نمی‌آید
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    3 1
    ای لعنت ابدی خداوند زمين زمان بر هاشمی گور به گور خاتمی فاسد غرب زده و روحانی جاسوس پرور
  • محمد IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    2 1
    حالا کی گفته دوران خاتمی خوب بود اون دوره چون رفسنجانی میدونست دولت رو میتونه تو رفقای خودش نگه داره براش بدهی زیادی بجا نذاشت دولت خاتمی هم حالشو برد نه مثل دولت فریدون که به اندازه بودجه یکسال بدهی برای دولت شهید رئیسی بجا گذاشت
  • IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    0 3
    محمد ایمانی کیه؟ چه اهمیتی داره نظرش مشرق بی خبری بهتر از این خبراست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس