چهارمین مناظره چهاردهمین انتخابات دوره ریاست جمهوری

محمدباقر قالیباف در چهارمین انتخابات ۱۴۰۳ گفت: ما همچون شهید رئیسی مذاکرات را ادامه می‌دهیم و حتماً به توافق می‌رسیم؛ در چارچوب سیاستها و قوانین کلان؛ از جمله قانون راهبردی مجلس.

به گزارش مشرق، روز دوشنبه چهارم تیر، چهارمین مناظره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ برگزار شد. تاکنون سه مناظره با موضوع اقتصادی و فرهنگی برگزار و پخش شده است.

طبق قرعه‌کشی، در این مناظره، صندلی شماره یک به آقای قالیباف تعلق گرفته است.

در همین رابطه بخوانید:

مشروح کامل اولین مناظره اقتصادی انتخابات ۱۴۰۳

قالیباف در اولین مناظره اقتصادی ۱۴۰۳ چه گفت؟

مشروح کامل دومین مناظره انتخابات ۱۴۰۳ +عکس و فیلم

قالیباف در دومین مناظره انتخاباتی ۱۴۰۳ چه گفت؟

مشروح کامل مناظره فرهنگی انتخابات ۱۴۰۳ +عکس و فیلم

قالیباف در مناظره فرهنگی انتخابات ۱۴۰۳ چه گفت؟

نامزدهای انتخابات پس از حضور در ساختمان صداوسیما، به اقامه نماز جماعت پرداختند.

نماز جماعت نامزدهای ریاست جمهوری

سوالات کارشناسان مناظره چهارم نامزدهای ریاست‌جمهوری:

پاک آیین: برنامه های شما برای بهره مندی از فرصتهای توافقات با چین و روسیه چیست؟

سجادپور: توازن و تعادل در سیاست خارجی را چطور دنبال می کنید؟

میرکریمی: پیمان منطقه‌ای با اوراسیا موفق بود؛ برنامه دولت شما برای تکرار این موافقتنامه چیست؟

آل اسحاق: ۱۲۰۰ میلیارد دلار تعامل همسایگان است؛ سهم ما از این تعاملات چقدر است و برای استفاده از این فرصت چه برنامه ای دارید؟

رئوف شیبانی: با توجه به حرکت رو به پیشرفت مقاومت در منطقه و دستاوردهای این مقاومت، برنامه سیاسی دولت شما برای تثبیت و تقویت این دستاوردها چیست؟

فیلم سوالات نوبت اول کارشناسان در مناظره چهارم انتخابات ۱۴۰۳

اظهارات ۴ دقیقه اول محمدباقر قالیباف در مناظره چهارم

* شهید سلیمانی باورش این بود که فرصت‌های ما در دل تهدیدات است. بنده در دولت چهاردهم اولویتم دیپلماسی و سیاست‌هایم مصوبات نظام است.

* تعداد قابل توجهی، ده‌ها پرونده باز و نیمه باز داریم که بسته نشده یا اجرا نشده است؛ ما اولویت اولمان این است که برویم به سمت اینکه پرونده بازی نداشته باشیم و آنها را حل و فصل کنیم. مهمترین موضوع برای موفقیت ما این است که بتوانیم یک اجماع در سطح ملی ایجاد کنیم.

سیاست داخلی ما امتداد سیاست خارجی ماست و بالعکس

* ما همچون شهید رئیسی مذاکرات را ادامه می‌دهیم و حتماً به توافق می‌رسیم؛ در چارچوب سیاستها و قوانین کلان؛ از جمله قانون راهبردی مجلس.

* هر توافقی که در آن انتفاع اقتصادی باشد آن را دنبال می‌کنیم.

* در حوزه داخل نیز به خنثی سازی تحریم، با ۵ فوریتی که اشاره کرده‌ام خواهم پرداخت.

ستاد پزشکیان نکاتی را مطرح می‌کنند که احساس نگرانی می‌کنیم

* آقای پزشکیان بر اجماع تاکید دارد ولی این روزها می‌بینیم ستاد آقای پزشکیان چیزهایی مطرح می‌کند که از این بابت نگرانی داریم.

* در این میتینگ‌ها کمتر به اجماع و وحدت تاکید می‌شود.

* اینها باعث می‌شود که تنشی بین مردم با مردم و یا مجموعه دستگاه‌ها با هم و افراد با هم ایجاد شود. اینها چه ثمری دارد؟ صدای مردم گم می‌شود و به حل مشکلاتشان توجه نمی‌شود.

* قانون راهبردی مجلس برای لغو تحریم‌ها را مشاور آقای پزشکیان می‌گوید مانع می‌بینیم! این در شرایطی است که رهبری معظم انقلاب فرمودند این قانون مبنای کار ما و مبنای تعیین تکلیف است. این تضاد را چگونه میخواهند دنبال کنند؟

* این حرف‌هایشان می‌شود بهانه‌ای که مثل گذشته گفتند که نگذاشتند و نشد! و می‌شود مثل ماجرای واکسن که می‌گفتند نگذاشتند واکسن وارد کنیم. دهه ۹۰ دهه تلخی بود و نباید آن موضوعات تکرار شود.

فیلم کامل اظهارات محمدباقر قالیباف در ۴ دقیقه اول مناظره چهارم انتخابات ۱۴۰۳

اظهارات ۴ دقیقه دوم قالیباف در مناظره چهارم

مذاکرات را پیگیری می‌کنم

واقعاً متوجه نشدم که آقای پزشکیان ستادش در حوزه رفع تحریم‌ها چه می خواهد بکند!  وقتی می گویم مذاکرات را قبول دارم و پیگیری می کنم بر اساس ماده ۶ قانون اقدام راهبردی؛ یعنی این قانون اجازه می دهد قدم به قدم پیش برویم. 

اگر فروش نفت ما آزادسازی شود می توانیم پروتکل الحاقی را برگردانیم؛ اگر آنها بنادر و بیمه ما را و بانک مرکزی ما را از تحریم آزاد کنند، می‌توانیم تعهداتی انجام دهیم.

 داخل کشور وحدت رویه نداریم

حوزه خنثی سازی تحریم فرصتهای بسیار بزرگی داریم. در اوراسیا و شانگهای و بریکس؛ همین الان ۲۴ میلیارد دلار پرونده باز و متوقف داریم در قراردادهایی که با کشورهای نوظهور امضا کرده‌ایم؛ کشورهایی که مخالف آمریکا هستند و با ما کار می کنند.

ولی داخل کشور وحدت رویه نداریم چون اختلافات میان دستگاهی داریم.

پایتخت دوم اقتصادی مان را در چابهار تاسیس خواهیم کرد

در حوزه ترانزیت هوایی از یک درآمد بزرگ محروم شده ایم که این در یک سال قابل جبران است.

پایتخت دوم اقتصادی مان را در چابهار تاسیس خواهیم کرد.

۵ درصد راه آهن های احداثی ما هیچ منفعتی برای ما ندارد. اگر آن را در قالب سیاست درستی اجرا کرده بودیم وضع ما بهتر بود.

فیلم اظهارات ۴ دقیقه دوم قالیباف در مناظره چهارم

سوالات دور دوم کارشناسان مناظره چهارم انتخابات

عمویی: اگر رسیدن به توافق برای رفع تحریم در دولت شما با چالش مواجه شود، آیا پیگیری اهداف اقتصادی شما با چالش مواجه می شود؟ 

سیدعباس موسوی: دشمنان دنبال ایران هراسی و سیاه نمایی هستند؛ دولت شما چه برنامه ای برای این موضوع دارد؟

جابری انصاری: روابط با همسایگان در اولویت است یا روابط بین المللی یا میان این دو؟ 

عباس عراقچی: خنثی سازی تحریم ها و ناامیدکردن تحریم‌کنندگان و رفع عزتمندانه تحریم ها، دو مقوله بسیار مهم است و همزمان باید پیش برود. برنامه های شما برای هر دو زمینه چگونه است؟

صدرالحسینی: مواجهه دولت شما با صهیونیستم بین الملل و استکبار جهانی چگونه تعریف می شود؟

فیلم سوالات دور دوم کارشناسان مناظره چهارم انتخابات

اظهارات ۴ دقیقه سوم قالیباف در مناظره چهارم

شهید سلیمانی به دنبال دوقطبی‌سازی کاذب نبود

محمدباقر قالیباف: با پیشنهاد پزشکیان موافقم که پشت تریبون‌ها حرف نزنیم و اینها را جای دیگری صحبت کنیم. اگر اینجا گفتم، بخاطر این بود که بین مردم مطرح کردند و مردم می‌گویند که سر قدرت دارند دعوا می‌کنند!

شهید سلیمانی یک الگویی است برای ما در همین موضوعات رفع تحریم و خنثی سازی تحریم و قدرت منطقه ای و فرصت و تهدید. همه‌ی اینها درس است. در ۲۰ سالی که مسئول نیروی قدس بودند با ایشان از نزدیک همکاری داشتیم.

ویژگی شهید سلیمانی چه بود؟ به دنبال دوقطبی‌های کاذب نمی رفت و اصلاً بحث میدان دیپلماسی نداشت. حاج قاسم با همان کسی که میجنگید همزمان حرف هم میزد. دیپلماسی و میدان هردو یک ابزارند. مذاکره روش مبارزه است. این الگوی نظام جمهوری اسلامی است.

شهید سلیمانی قدرت حل مسئله را داشت و مسئله را از حالتی دیگر تبدیل نمی کرد. موضوع را استحاله نمیکرد. مثل آشغال زیر فرش نمی برد مشکلات را. قدرت شهید سلیمانی این بود که وحدت و اجماعی که همه می‌گوییم را ایجاد می کرد. بارها و بارها در جلساتی با آقای شهید سلیمانی می رفتیم؛ او فقط برای اجماع سازی و هم نظر کردن جریانات، در شبانه روز سه ساعت هم استراحت نمیکرد. یادداشتهایش در این چند روز، گویی برای فعالیت یک سال یک نفر بود. اینقدر پرحجم بود کارها.

هم باید رفع تحریم را پیگیری کنیم هم رشد اقتصادی را 

امروز در امنیت با همکاری همسایگانمان جلوی دخالت آمریکا را در اینجا  گرفتیم و هژمونی او را به هم زدیم؛ باید از فرصت اقتصادی این موضوع هم استفاده  کنیم.

هم باید رفع تحریم را پیگیری کنیم و حقمان را بر اساس بند 6 قانون اقدام راهبردی بگیریم و هم برای خنثی سازی تحریم، رشد اقتصادی را پیگیری کنیم.

فیلم اظهارات ۴ دقیقه سوم قالیباف در مناظره چهارم

اظهارات ۴ دقیقه چهارم قالیباف در مناظره چهارم

مردم امروز در حداقل‌های زندگی دچار مشکل هستند

بعد از  دهه ۹۰ مردم ما در حداقلهای زندگی شان تحت فشار هستند. همیشه دغدغه‌مند دغدغه مردم بوده‌ام. حتما باید رشد اقتصادی را از طریق رفع تحریم و کار ماندگار درست کنیم.

اما مردم در شرایطی هستند که نجابت به خرج داده اند ولی طاقتشان سر آمده لذا باید مشکلاتشان را در کوتاه مدت حل کنیم. لذا اولین کارم این است که یک سپر حمایتی برای مردم ایجاد کنم. محمدباقر قالیباف: آنها که حقوق ثابت دارند ولی تورم بیش از افزایش حقوق است، فاصله این را باید حتماً جبران کنیم.

هر فردی که منزل ندارد ۲۰۰ متر زمین می‌دهیم

امروز ۱۷.۵ درصد اتلاف سرمایه های در دستمان را داریم در کشور؛ با دقت در این موضوعات، بدون اینکه بخواهیم مشکلات بیشتری را درست کنیم و به تورم دامن بزنیم، میتوانیم این را کنترل کنیم.

خیلی‌ها وام مسکن  گرفته‌اند و سررسید قسطشان شده ولی مسکن نگرفته اند. به هر کس که مسکن ندارد ۲۰۰ متر زمین می دهیم که کاربردی مسکن داشته باشد؛ اگر اینطور شود مشکل حل می شود. در همه روستاها و بیش از ۸۰ درصد شهرهای ما این امر شدنی است.

هم در خودروی سنگین و سبک مشکل داریم

ما هم در خودروی سنگین و سبک مشکل داریم؛ بارها صحبت کردم؛ صنعت خودرو از ما رانت می گیرد ولی نتوانسته ما را خودروساز کند. حتماً باید واردات خودرو را داشته باشیم. هم در خودرو سنگین و هم سبک. سهم زیادی از خودروهای سنگین کشور الان اسقاطی هستند.

فیلم اظهارات ۴ دقیقه چهارم قالیباف در مناظره چهارم

اظهارات ۴ دقیقه پنجم قالیباف در مناظره چهارم/جمع‌بندی

ستاد پزشکیان همان ستاد روحانی است

محمدباقر قالیباف در زمان نهایی جمع‌بندی مناظره:
ستادی  که امروز آقای پزشکیان با او کار می کند همان ستاد آقای روحانی است. برای همه ما مشخص است.

این یعنی برگردیم به یک دهه قبل. دو مرتبه برگردیم به رشد زیر ۱ درصد؛ نقدینگی ۲۶ برابر؛ تنشهای بین قوا؛ اختلافات بین مردم؛ تنشهای بین رهبری و بعضی موضوعات دیگر. یعنی شکاف بیشتر بین مردم و دولت. یعنی دومرتبه اخلال صورت بگیرد در حکمرانی کشور.

آیا واقعا سزاوار است در این مسیر حرکت کنیم؟ اتفاقات دو سه روز اخیر گواهی بر حرفهای ماست.

مردم ما می‌خواهند کشور رو به جلو حرکت کند

مطمئنم مردم عزیز ما اینطور تصمیم میگیرند که رو به جلو برویم و رویای ایران بزرگ را بسازیم. همانطور که حسرت حوزه دفاعی ما را همه می خورند در حوزه اقتصادی هم همینطور باشد. امروز ما دغدغه‌ای جز مردم نباید داشته باشیم.

ما نمیتوانیم مسیری طی کنیم که کشور دچار تنش و مشکلات شود. امروز همه باید کنار هم باشیم، دست به دست هم بدهیم. بنده در گذشته نشان دادم که اینگونه عمل و رفتار کردم. 

در ۱۲ سالی که در شهرداری بودم هیچ دولتی همراهی نکرد

۱۲ سال توفیق خدمت در شهرداری داشتم؛, هر سه دولت با من مخالف بودند و به من کمک نکردند؛, در یک جلسه دولت من را دعوت نکردند، حتی مصوبات مجلس را در حمایت بودجه شهرداری عمل نکردند؛ ولی ما با تلاش، با کار، با تکیه به شما مردم و با کارآفرینان جامعه و جوانان خلاق و پای کار، با این که چپ و راست نکردیم و این گروه آن گروه نکردیم، شیعه سنی نکردیم، قومیت نکردیم، هر که قوی و امین بود بر اساس شایسته گزینی احترام کردیم.

به نخبگان احترام کردیم و بدون تصمیم سازی آنها تصمیم نگرفتیم. نتیجه چه شد؟ این شد که دیدید در ۱۲ سال تهران جدید ساخته شد. بهانه نگرفتیم که پول نداریم؛  مدیر قوی یعنی قدرت اجماع؛ مدیر قوی درخواست اختیار نباید بکند.

به طور روشن می کنم اگر شما من را انتخاب کنید، بدون هیچ بهانه ای آرزوهای این کشور را چه در رویای رشد اقتصادی و چه در مشکلات جاری شما، آینده را مناسب و پریشانی را از شما دور و افق روشن را با رشد اقتصادی و پایتخت اقتصادی ایران درست می کنم. جوری که به گذشته خود افتخار کنیم. راه شهدا و امام شهدا را بر اساس دغدغه مردم و سیاستهای مقام معظم رهبری پیش می بریم.

فیلم اظهارات ۴ دقیقه پنجم قالیباف در مناظره چهارم/جمع‌بندی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    0 7
    مدیر استراتژیک و مدیریت استراتژیک نیاز کشور است، و قالیباف قوی ترین مدیر در بین کاندیداها است.
    • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۵
      0 5
      ایشان معروف است مدیریت.
  • IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    1 0
    نه شما نه بقیه کاندیداها هیچ کتری نمیتوانید انجام بدهید
  • US ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    0 5
    جناب قالیباف را بیش از همه تخریب میکنند
    • DE ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۵
      0 0
      بزرگترین تخریب
  • IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    0 0
    کاش از کاندیداها در قوی قضاییه در خصوص تمام وعده های خودشان تعهد میگرفتند که در مدت خدمتشان موظف به عملی کردن آنها باشند و اگر خلف وعده کنند در پایان دوری آنها مجازات بسیار سنگین در نظر گرفته شود
  • IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    1 1
    انتقاد شدید از اصولگرایان اینه که پورمحمدی حرف جلیلی بعد از یه جلسه رو به دروغ میگه و از اون هم نمیگذره (۳ سال قبل از ماجرای fatf) و به fatf ربط میده اما اصولگرایان از اینکه پورمحمد قائم مقام وزارت اطلاعات خاتمی زمان قتل های زنجیره ای بوده و قبلش هم معاون وزیر اطلاعات، همکار سعید امامی. حداقل بگن اطلاعاتی بوده چون اطلاعاتی های وزارت اطلاعات دز اون زمان ها اغلب پیش مردم محبوب نیستند.
  • IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    1 1
    اصلاح شده: انتقاد شدید از اصولگرایان اینه که پورمحمدی حرف جلیلی بعد از یه جلسه رو به دروغ میگه و از اون هم نمیگذره (۳ سال قبل از ماجرای fatf) و به fatf ربط میده اما اصولگرایان از اینکه پورمحمدی قائم مقام وزارت اطلاعات خاتمی (زمان قتل های زنجیره ای) بوده و قبلش هم معاون وزیر اطلاعات، همکار سعید امامی. حداقل بگن اطلاعاتی بوده چون اطلاعاتی های وزارت اطلاعات در اون زمان ها اغلب پیش مردم محبوب نیستند.
  • DE ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۵
    2 0
    برای چابهار هم ، نیامده جیب دوختی ؟؟؟
  • مافیای صندوق نفت IR ۰۷:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۵
    3 0
    حکایت مافیای صندوق بازنشستگی کارکنان نفت !! .... یک فاجعه بزرگ اقتصادی و شناخت علل کسری بودجه و تورم !! .......هلدینگ خلیج فارس ، بزرگترین و ثروتمند ترین مجموعه پتروشیمی ایران است . ( به روایتی معادل شصت درصد از کل پتروشیمی ایران است . ) ..... بر اساس اطلاعات مندرج در سایت رسمی بورس ، سهم شركت ملي صنايع پتروشيمي ( به عبارتی سهم کل مردم ایران ) از هلدینگ خلیج فارس ، برابر هفت درصد ، اما سهم صندوق بازنشستگی کارکنان نفت ( یعنی مجموع مالکیت دو شرکت : تابان فردا + شرکت اهداف ) از هلدینگ خلیج فارس ، برابر سی درصد است . . . متوجه میشوید .... سهم کل مردم ایران ، هفت درصد . . . سهم صندوق بازنشستگی نفت ، سی درصد !! ..... ریشه کسری بودجه و تورم ، در این حفره های وحشتناک ملی است !! ..... این تبانیها و تاراجهای بزرگ صنایع و معادن بی نظیر دولتی است که این چنین دولت و مردم را گرفتار جیب خالی و تورم کرده است !! ...... نمایندگان ، کارشناسان ، دلسوزان ، اساتید محترم اقتصاد و مسنولان لطفا این فجایع اقتصادی را درک کنید !! ..... و در جهت اصلاح آنها و کاهش فشار بر مردم مظلوم ایران تلاش نمایید !!
  • باشگاههای سرطانی !! IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۵
    2 0
    سازمان ویرانگر خصوصی سازی اگر توان دارد ، مردم و دولت را از شر این باشگاههای مملو از مربیان و بازیکنان نجومی بگیر فاسد رها کند . وگرنه فروش ارزان و حراج ابلهانه کارخانه های فولاد ، پالایشگاهها ، نیروگاهها ، پتروشیمیها و معادن بی نظیر دولتی که هنر بزرگی نیست !! و باید بدانیم که همان واگذاریهای اشتباه صنایع و معادن ثروتساز دولتی ، عامل اصلی از دست رفتن درامدهای دولت و کسری بودجه و تورم کمر شکن امروز است .
  • خانه تکانی پایتخت IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۵
    2 1
    بودجه کشور توسط تشکیلات ستادی بی خاصیت در تهران ، بلعیده میشود !! :::::: خانه تکانی پایتخت بسیار ضروریست !! ::::: تا دیرتر نشده اقدام شود !!
  • توقف فساد فوتبال IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۵
    2 0
    ممنوعیت تیم داری شرکتهای ثروتمند دولتی و نیمه دولتی ( از جیب جامعه !! ) ، بسیار ضروری است !!! ....... بله شناخت ریشه فساد در فوتبال ساده است !! ....وضعیت درامد بعضی شرکتها فوق العاده است !! ... مثل شرکت ملی مس یا فولاد مبارکه ، فولاد خوزستان ، پتروشیمیها و ... !! ...... مدیران و برخی کارمندان اینها برای سواستفاده بیشتر ، نیازمند ایجاد بستر ، ایجاد حیات خلوتهای جدید و شرکتهای تودرتو هستند !! .... تا رسیدگی به حسابها سخت شود !! .... ایجاد و گسترش باشگاههای ورزشی به ویژه فوتبال ، یکی از ابزارها برای این مفاسد و سواستفاده ها است ! ....... تیم داری شرکتهای ثروتمند باید ممنوع شود !!! ><><>><> دستمزد ده میلیاردی یک فوتبالیست برای یک فصل (هشت ماه ) چگونه با حقوق ده میلیونی و حتی بیست میلیونی یک کارشناس ، پرستار ، کارگر یا کارمند توجیه پذیر است ؟! ..... از ظلم و بی عدالتی که بگذریم ... کشور را به ورطه ناامیدی کشانده و باعث افت سرمایه اجتماعی است !!
  • قابل درک نیست !! IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۵
    3 0
    با پول یک مربی یا بازیکن خارجی ( و حتی بازیکن داخلی ) میتوان زندگی دهها جوان ایرانی را سامان داد و زمینه اشتغال و ازدواجشان را فراهم کرد !!
  • راه پیشرفت IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۵
    2 0
    فروش برجهای بیشمار دولتی در تهران ( دارایی غیرمولد دولت ) و استفاده از درامد حاصل برای تقویت بخش مولد اقتصاد ( صنایع و معادن ) ، هوشمندانه ترین کار ممکن است . بسیاری از این برجها و ساختمانها ، نیمه خالی و قابل ادغام هستند .
  • خودکشی اقتصادی چیست ؟! IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۵
    2 0
    فولاد و پتروشیمیها ی ثروتساز را چوب حراج زدند !!! ==== حالا این باشگاههای فوتبال سرطانی و کثیف با میلیاردها بدهی ، وبال گردن مردم و دولت شده اند !! .... یک باشگاه روی بانکها آوار شده ... یک باشگاه روی پتروشیمیها .... یک روی فولاد مبارکه .... یکی روی شرکت مس .... یکی روی شرکت آلومینیوم .... یکی روی نساجی مازندران .... ، کل اینها روی دوش مردم مظلوم تورم زده !!!!
  • ریشه مشکلات در تهران IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۵
    2 1
    ریشه مشکلات اقتصادی و تورم در تهران است !! ..... رشد سرطانی بخشهای غیرمولد بی خاصیت و هزینه زا در تهران .... خون اقتصاد را میمکد و بودجه را نابود میکند .... سبکسازی تهران شاه کلید نجات اقتصاد ایران است !!!
  • دولت ثروتمند IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۵
    2 0
    دولت ثروتمند یعنی مردم ثروتمند !! ..... نجات اقتصاد و تحقق وعده های کاهش تورم و بهبود زندگی مردم ، مستلزم پس گرفتن قاطع صنایع و معادن تاراج شده دولت ( اموال مردم ) است !! ..... دست دولت باید پر باشد !! .... دولت را با خصوصی سازی سراپا فساد ، تاراج کرده اند !!
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۵
    0 0
    یعنی بعداز۳۰۰سال تجربه نکردید مذاکره با شیاطین بزرگ غرب وشرق اشتباه است!؟تنها راه برای نابودی اسقاطیل وشیاطین غرب- اتحاد،استقلال وآزادی ملی ومذهبی وشرق گرایی برای بی اثرکردن تحریمها ورسیدن به بازدارندگی اتمی و...است
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۵
    0 0
    یعنی بعداز۳۰۰سال تجربه نکردید مذاکره با شیاطین بزرگ غرب وشرق اشتباه است!؟تنها راه برای نابودی اسقاطیل وشیاطین غرب- اتحاد،استقلال وآزادی ملی ومذهبی وشرق گرایی برای بی اثرکردن تحریمها ورسیدن به بازدارندگی اتمی و...است(مسئولیت داخلی تمام مسائل ملی،مذهبی،شرقگرایی و...را آزادانه بگذارید بعهده خودانجمنها،صنوف واحزاب داخلی...)
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۵
    0 0
    کاش از کاندیداها در قوی قضاییه در خصوص تمام وعده های خودشان تعهد میگرفتند که در مدت خدمتشان موظف به عملی کردن آنها باشند و اگر خلف وعده کنند در پایان دوری آنها مجازات بسیار سنگین در نظر گرفته شود
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۵
    0 0
    یعنی بعدازسیصدسال تجربه نکردید مذاکره با شیاطین بزرگ غرب وشرق اشتباه است!؟تنها راه برای نابودی اسقاطیل وشیاطین غرب- اتحاد،استقلال وآزادی ملی ومذهبی وشرق گرایی برای بی اثرکردن تحریمها ورسیدن به بازدارندگی اتمی،پیشرفت،عدالت،شفافیت،استقلال،ازادی،اقتدار و...است
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۵
    0 0
    یعنی بعدازسیصدسال تجربه نکردید مذاکره با شیاطین بزرگ غرب وشرق اشتباه است!؟تنها راه برای نابودی اسقاطیل وشیاطین غرب- اتحاد،استقلال وآزادی ملی ومذهبی وشرق گرایی برای بی اثرکردن تحریمها ورسیدن به بازدارندگی اتمی،پیشرفت،عدالت،شفافیت،استقلال،ازادی،اقتدار و...است
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۵
    0 0
    یعنی بعدازسیصدسال تجربه نکردید مذاکره با شیاطین بزرگ غرب وشرق اشتباه است!؟تنها راه برای نابودی اسقاطیل وشیاطین غرب- اتحاد،استقلال وآزادی ملی ومذهبی وشرق گرایی برای بی اثرکردن تحریمها ورسیدن به بازدارندگی اتمی،پیشرفت،عدالت،شفافیت،استقلال،ازادی،اقتدار و...است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس