مصطفی پورمحمدی مناظره دوم

نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در چهارمین مناظره گفت: چرا نمی‌خواهیم روی سیاست داخلی حرف بزنیم؟ رهبری فرمودند با مشارکت اقتدار ملی تولید می‌شود. انتخابات ناموس سیاسی کشور است.

به گزارش مشرق، چهارمین مناظره از ۵ مناظره درنظر گرفته شده برای نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دوشنبه ۴ تیرماه با با محوریت سیاست خارجی و با عنوان «ایران در جهان امروز» برگزار می شود.

مصطفی پورمحمدی طبق قرعه کشی انجام شده، روی صندلی شماره ۴ مستقر شد.

** شیوه برگزاری مناظره

مناظره چهارم نسبت به مناظرات قبلی تفاوت‌هایی داشت و با حذف زمان استراحت و سوال سوم و البته افزایش زمان‌های ۴ دقیقه‌ای به ۵ دقیقه، کوتاه‌تر شد.

به این ترتیب، در هر مرحله، هر نامزد در ۵ دقیقه اول به سوالات کارشناسان پاسخ می‌دهد و در ۵ دقیقه دوم، به نقد اظهارات دیگر نامزدها می‌پردازد.

در مرحله نهایی مناظره نیز هر نامزد می‌تواند طی ۶ دقیقه صحبت های خود را جمع‌بندی کند.



آغاز بخش اول مناظره

سوالات مرحله اول که توسط کارشناسان طرح شده، به شرح زیر بود:

پاک آیین: برنامه های شما برای بهره مندی از فرصتهای توافقات با چین و روسیه چیست؟

سجادپور: توازن و تعادل در سیاست خارجی را چطور دنبال می کنید؟

میرکریمی: پیمان منطقه‌ای با اوراسیا موفق بود؛ برنامه دولت شما برای تکرار این موافقتنامه چیست؟

آل اسحاق: ۱۲۰۰ میلیارد دلار تعامل همسایگان است؛ سهم ما از این تعاملات چقدر است و برای استفاده از این فرصت چه برنامه ای دارید؟

رئوف شیبانی: با توجه به حرکت رو به پیشرفت مقاومت در منطقه و دستاوردهای این مقاومت، برنامه سیاسی دولت شما برای تثبیت و تقویت این دستاوردها چیست؟

سوالات مرحله اول مناظره سیاسی


مشروح صحبت های مصطفی پورمحمدی در ۴ دقیقه اول را در ادامه بخوانید:

قوانین انتخابات و تأیید صلاحیت‌ها نباید شناور باشد

معتقدم اگر در داخل کشور از هر جهت توانمند باشیم، می‌توانیم اهدافمان را در عرصه بین‌المللی هم تثبیت کنیم.وی افزود: اما سوال جدی من اینجاست که بحث انتخابات ریاست‌جمهوری و موضوع مهمی است و ما هم دور یک میز جمع شدیم و در حال برگزاری مقدمات انتخابات هستیم، این مناظره هم مناظره سیاسی است، این همه میز گرد و جلسات و گفتگو برگزار شده، اما حرف از سیاست داخلی به میدان نیامد.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری خطاب به ۳ کاندیدایی که پیش از او صحبت کردند، گفت: این سه بزرگوار هم طوری صحبت کردند که بخش اعظم صحبت‌هایشان سیاست خارجی بود.وی اضافه کرد: چرا نمی‌خواهیم درباره سیاست داخلی حرف بزنیم؟، موضوع مهم کشور سیاست داخلی و انتخابات است.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری اضافه کرد: رهبر انقلاب فرمودند با مشارکت، اقتدار ملی تولید می‌شود که می‌توانیم توطئه دشمن را دفع کنیم، اما متأسفانه این هفت، هشت ده روز، طبق نظرسنجی‌ها، افزایش مشارکت نمی‌بینیم و با اعداد و ارقام اولیه و با سهم سبد افراد که در نظرسنجی‌های قبلی وجود داشته است، هیچ حس و حال جدیدی در جامعه نمی‌بینیم؛ این مسئله امروز ایران است و باید جدی به آن برگردیم.

وی با بیان اینکه بحث انتخابات، ناموس سیاسی کشور است، اظهار کرد: جمهوری اسلامی با مردم و رای مردم و حضور مردم شکل گرفته است، از روز اول، حضرت امام(ره) انتخابات را جدی مطرح کردند.

صحبت های پورمحمدی در بخش اول

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری تصریح کرد: زمانی که وزیر کشور شدم، دیدم انتخابات مشکل جدی است و هر سال انتخابات داریم و فکری باید برای آن بکنیم، نامه‌ای خدمت رهبر انقلاب نوشتم و از ایشان تقاضا کردم که به این قصه جدی توجه شود و ایشان هم از مجمع تشخیص مصلحت نظام خواستند که موضوع مطرح و مورد بررسی قرار گیرد، ۸ سال طول کشید تا سیاست‌های کلی انتخابات تدوین شود.

پورمحمدی در همین زمینه ادامه داد: من در جلسه مجمع تشخیص به آقای هاشمی رفسنجانی انتقاد کردم که چرا این موضوع انقدر عقب می‌افتد که در نهایت در سال ۹۵ سیاست‌های کلی انتخابات تصویب شد، اما تا امروز هنوز قانون جامع انتخابات که باید براساس سیاست کلی باشد را ننوشته‌ایم.

وی اضافه کرد: معتقدم در سال ۸۸ بسیاری از گرفتاری‌ها به‌خاطر این بود که سیاست‌های انتخابات مدنظر قرار نگرفته بود.نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: مسئله انتخابات جدی است و نمی‌توان از آن گذشت، مثلاً تعدادی از آقایان مانند جهانگیری، لاریجانی و آقای حسینی که در مجلس نماینده هستند، تأیید صلاحیت نشده‌اند، اینها با ما چه فرقی می‌کنند؟، چرا نباید تایید شوند؟ البته به دوستان خودم در شورای نگهبان حق می‌دهم و می‌گویند ما قاضی هستیم.

پورمحمدی با بیان اینکه نباید قوانین انتخابات و تایید صلاحیت‌ها شناور باشد، اظهار کرد: قوانین انتخابات در دنیا جزو قوانین اصلی و غیر قابل تغییر است، همین آقای قالیباف، شما نماینده کدام جریان سیاسی مشخص هستید؟ اگر رای آوردیم، خودمان عمل کردیم، اگر هم خوب عمل نکردیم، خودمان باید پاسخگو باشیم. آقای پزشکیان هم برنامه خودش را دارد و قبلاً گفته بود که جریانی به من روی آورده است، این‌ها مسائل اصلی کشور است که متأسفانه نمی‌خواهیم به آن بپردازیم.

وی ادامه داد: تا این مسائل حل نشود، یخی که در جامعه برای مشارکت می‌بینیم و عدم اشتیاقی که وجود دارد، حل نمی‌شود و این مسائل باقی خواهد ماند



مشروح صحبت های مصطفی پورمحمدی در ۴ دقیقه دوم را در ادامه بخوانید:

مردم باید با تشکل در سیاست کشور مشارکت کنند

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در بخش دوم و پاسخ به دیگر کاندیداها، گفت: نظام ما با مردم به اینجا رسیده، اما متأسفانه عده‌ای هنوز نقش مردم را باور ندارند و تلاش آنچنانی نمی‌کنند که مردم خوشحال شوند و حضور پیدا کنند، حالا با تفسیرهای مختلف.

پورمحمدی اضافه کرد: یکی از ساختارهای روشن برای جلب مشارکت مردم و سازماندهی و پاسخگویی و شناسنامه‌دار کردن فعالیت‌های سیاسی که جلوی فعالیت‌هاهرج‌ومرج‌طلبانه، نامشخص، مافیایی و پنهان در عرصه سیاسی گرفته شود، فعالیت حزبی است.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه ما حدود ۲۸۰ حزب داریم، اما ۱۲۰ حزب حدوداً توانستند مجوز فعالیت بگیرند، گفت: باید طوری باشد که کاندیداها اصلاً مانیفست و برنامه داشته باشند، آرمان‌هایشان را مشخص کنند و تعریف و تحلیلشان را از شرایط بگویند.پورمحمدی همچنین تأکید کرد: در همین جلسه نیز دوستانی تهذب و فعالیت سازماندهی سیاسی را قبول ندارند، آیا باید امیدوار باشیم که سامان سیاسی منظم داشته باشیم؟

وی اضافه کرد:‌ همین آقای جلیلی زمانی که من وزیر کشور و معتقد بودم که باید به سمن‌ها و NGOها بها دهم، گفتند که می‌خواهی توسط این سمن‌ها انقلاب مخملی راه بیفتد.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار کرد: قدرت ایران در تاریخ، طبقه متوسط است، ما تسلیم دیکتاتورها نشدیم و فضای دیکتاتوری شدید نیز بر ایران حاکم نشده، چون طبقه متوسط ایران قدرتمند است.

پورمحمدی تصریح کرد: علما، دانشمندان و فرهنگیان و هنرمندان اصناف و بازاریان و پیشه‌وران همواره در صحنه حضور دارند، ما قدرتمندترین طبقه متوسط را داشتیم و به این دلیل بوده که دیکتاتوری در ایران ضعیف بوده است.وی با تأکید بر اینکه سمن‌ها و NGOها قوت نظام ماست و مدنیت نظام ما را تقویت می‌کنند، گفت: مردم باید در عرصه حضور داشته باشند و حرف بزنند ونقش‌آفرینن باشند و بتوانند با سازماندهی و با تشکل در نظام سیاسی مشارکت کنند

صحبت های مصطفی پورمحمدی در ۴ دقیقه دوم

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ادامه داد: یکی از مقولات مهم دیپلماسی، دیپلماسی اقتصادی است، چون موضوعات اقتصادی مشخص است، بایدسمت‌وسویی خود را مشخص کنیم که در دوره شهید رئیسی هم خوب پیش رفتیم.پورمحمدی تصریح کرد: قراردادهای اقتصادی، تجاری و صادرات و خدمات تجاری و مهندسی خوبی در دوره آقای رئیسی انجام شده است، مهمتر از همه، اجرای پروژه‌های مشترک مثل انتقال آب و خطوط لوله نفت و گاز و کارهای دیگر است.

وی ادامه داد:به‌عنوانن مثال، موضوع «کرسنت» و «اس‌اف‌او» است، سال ۸۱ قراردادی در دولت وقت تصویب می‌شود و بنا شده از حوزه میدان مشترک گازی به نام «سلمان» بین ما و امارات برداشت مشترک شود، قرار شد سهم خود را طی ۳۰ سال با سهم مشخص برداشت کنیم، اما اختلاف‌هایی در قیمت و حرف‌هایی در حاشیه بود که مقداری طول کشید، بعد که موضوع قیمت مطرح شد، دیوان محاسبات ورود کرد و قرار شد درباره آن تصمیم بگیرد و بنده هیچ نقشی در آن نداشتم و در آن دوره در دفتر رهبری بودم، اینکه از من سوال می‌شود، هیچ ارتباطی به من ندارد.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: قرار بوده با این طرح گاز بفروشیم و پول بیاوریم و امنیت دو کشور را در منطقه تضمین کنیم و سهم خود را از میدان گازی مشترک برداریم، چرا جلوی آن را گرفته‌ایم؟ یا آقای زنگنه مجرم است یا دوستانی که جلوی اجرای این قرارداد را گرفته‌اند مجرمند؟پورمحمدی همچنین تأکید کرد: این قرارداد(کرسنت)، میلیاردها دلار منافع ملت را از دست ما گرفت و میلیاردها دلار خسارت به ما وارد کرد، ۱۸ میلیارد دلار تقاضا کردیم و چند میلیارد دلار تصویب شده است.

وی تأکید کرد: آقای زنگنه ۳ سال است که تقاضای مناظره با آقای جلیلی را دارد، چرا آقای جلیلی پاسخگو نیست؟ از صداوسیما می‌خواهم که جلسه علنی بگذارد و تکلیف مردم مشخص شود، سیاست داخلی بر سیاست خارجی و منافع کشور تاثیر دارد، امثال این را در موضوعات مختلف زیاد داریم که باید آن‌‎ها را حل کنیمنامزد انتخابات ریاست‌جمهوری تأکید کرد: استخوان را لای زخم می‌گذاریم و بعد تبعات آن را در کشور می‌بینیم که امروز شاهد این هستیم که مردم نسبت به مشارکت سیاسی و حضور جدی دلسرد شده‌اند.


شروع نیمه دوم مناظره


سوالات دور دوم کارشناسان مناظره چهارم انتخابات

عمویی: اگر رسیدن به توافق برای رفع تحریم در دولت شما با چالش مواجه شود، آیا پیگیری اهداف اقتصادی شما با چالش مواجه می شود؟ 

سیدعباس موسوی: دشمنان دنبال ایران هراسی و سیاه نمایی هستند؛ دولت شما چه برنامه ای برای این موضوع دارد؟

جابری انصاری: روابط با همسایگان در اولویت است یا روابط بین المللی یا میان این دو؟ 

عباس عراقچی: خنثی سازی تحریم ها و ناامیدکردن تحریم‌کنندگان و رفع عزتمندانه تحریم ها، دو مقوله بسیار مهم است و همزمان باید پیش برود. برنامه های شما برای هر دو زمینه چگونه است؟

صدرالحسینی: مواجهه دولت شما با صهیونیستم بین الملل و استکبار جهانی چگونه تعریف می شود؟



مشروح صحبت های مصطفی پور محمدی در ۴ دقیقه سوم را در ادامه بخوانید:

اینجا جای بزن در رو و بگو در رو نیست

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری خطاب به جلیلی، گفت: شما که می‌دانید و سالیان سال است که دولت سایه تشکیل داده‌اید و حاضر نیستید با دولت همکاری کنید، بفرمایید در خصوص این مسائلی که نسبت به کرسنت و این‌ها هست، چرا حاضر نیستید با متهم اصلی مباحثه کنید؟ دادگاه دارد به پرونده رسیدگی می‌کند، به‌هرحال شما مانع انجام قرارداد کرسنت شده‌اید و می‌گویید فسادی در آن شده است.

پورمحمدی افزود: بنده هم در سازمان بازرسی بودم و اطلاعات کرسنت را دارم و افتخار می‌کنم که برای هیچکس پرونده‌ای را نبستم و کنار نگذاشتم؛ علت درگیری‌هایم با بسیاری از افراد مشهور که پرونده‌هایشان را منظم کرده‌ام، همین است.

وی در همین زمینه تأکید کرد: ارتباطات و جایگاه والایی نیز با آنها داشته‌ام، اما پرونده‌شان شان را رئیس قوه قضاییه و دستگاه قضا ارجاع کردم و موجب محکومیتشان شد؛ اینجا نمی‌خواهم توضیح دهم، اما همواره سعی کردم وظیفه‌ام را بدون ملاحظه انجام دهم.نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در ادامه، اظهار کرد: چرا حاضر نیستیم با طرف متهم کرسنت که می‌گویند خیانتکار است، مناظره کنند؟ ۱۷، ۱۸ سال از آن گذشته و اموال ملت به تاراج رفته و جریمه ۱۸ میلیارد دلاری دارد علیه این ملت پرونده تشکیل می‌شود، چرا حاضر نیستید بحث کنید؟ مگر نمی‌گویید طرف شما جنایت‌کار است، بروید در دادگاه و قصه را حل کنید؟

پورمحمدی مجدد خطاب به جلیلی، گفت: ایشان می‌گوید، بله خواب‌نما شدم، بله برخی هنوز خیلی دیر از خواب بیدار شدند و خیلی چیزها را دیر فهمیدند و هنوز مسائل کشور را نمی‌فهمند.

صحبت های مصطفی پورمحمدی در ۴ دقیقه سوم

وی اضافه کرد: آقای جلیلی، بند ۴ نامه شما درباره fatf از پالرمو نوشته‌اید، شما نوشته‌اید که به کنوانسیون پالرمو ملحق شویم، اینکه می‌گویید کرسنت و فلان خیلی کار داریم، اینجا جای بزن در رو و بگو در رو هم نیست، این مسائل بحث جدی دارد، کلی گفتن و نمی‌دانید و نمی‌فهمید و خبر ندارید و این‌ها درست نیست، شما که علامه دهر هستید، بگویید کجا عمل کرده‌اید؟ شما در رشته خودتان و در کارهای خودتان هم موفق نبوده‌اید؟ بگویید آیا در مذاکره‌ای موفق بوده‌اید؟

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری خاطرنشان کرد: نباید شعار دهیم، به‌خاطر این شعارهاست که به مردم به ما اعتماد نمی‌کنند و مشکل جدی درست می‌شود.



مشروح صحبت های مصطفی پور محمدی در ۴ دقیقه چهارمرا در ادامه بخوانید:

قطع نامه‌های سازمان ملل ملت ما را بیچاره کرده است

پرومحمدی گفت: الحمدلله دوستانی که دانش لازم برای احراز مقام ریاست جمهوری دارند باید تحمل هم داشته باشند و عصبانی نشوند و اتهام نزنند بهرحال این روزها می‌گذرد. خیلی عجیب است قرادادی سال ۸۱ بسته شده است و ما شش سال بعد رفتیم سازمان بازرسی و ما آن گزارش را منظم کردیم و فرستادیم. آقای احمدی نژاد خواست مشکل را حل کند و هم پرونده فساد تعقیب شود و فاسدین محکوم شوند و هم این قرارداد اجرا شود و این خسارت عظیم به کشور وارد نشود. چرا جلوی آن را گرفتید؟ جواب دهید. با شعار و اتهام زدن و عصبانی شدن مشکل حل نمی‌شود. خوب شد آقای زاکانی گفتند می‌توانیم بحث کنیم. آقای زنگنه می‌گوید شما به کشور خسارت وارد کردید و از دادگاه تقاضا داریم زودتر بررسی کند. ملت باید بدانند در این چند سال چه خسارتی به کشور وارد شده است و چرا وارد شده است و جزئیاتش را بدانند. این آقا باید در دادگاه محاکمه شود. چرا از مسائل جدی قرار می‌کنیم. چرا فساد وجود داشت؟ صد بار اعدام کنیم اما قرارداد که نباید زمین‌گیر شود؟

صحبت های مصطفی پورمحمدی در ۴ دقیقه چهارم

وی افزود: چه کسی از برجام دفاع می‌کند؟ به من این را می‌گویید؟ من که همان موقع درمورد برجام حرف زدم. قطعنامه‌هایی در سازمان ملل تصویب شده که ملت ما را بیچاره کرده است. شما که مسئول بودید چرا جلوی صدور این قطعنامه‌ها را نتوانستید بگیرید؟ گذاشتید ملت را بیچاره کردند و حالا میگویید چرا قراداد کردید؟ اصلاً چرا گذاشتید امضا شود و قطعنامه صادر شود؟ این همه خسارت به ملت ایران وارد شد. مملکت این همه مشکل دارد؟ چرا قدرت دانش و مذاکراتی‌تان عمل نکرد و قطعنامه‌ها پشت سر هم صادر شد و حالا باید برجام و اف‌ای‌تی‌اف را قبول کنیم. دوران بزن در رو گذشته و باید به اینها پاسخ روشن داد.

وی گفت: ما باید در مورد سیاست داخلی حرف بزنیم نه خارجی. امام به ما در عرصه خارجی و داخلی مقاومت را یاد داد. ما فرهنگ استقامت را در جهان ارتقا دادیم و از مردم مظلوم دفاع کردیم. و این فرهنگ با دفاع جوانان عالم از مردم فلسطین تثبیت شد و این نشان داد که گفتمان انقلاب اسلامی قدرت پیشروی دارد. الحمدلله می‌توانیم ادعا کنیم هم غزه هم هم لبنان هم یمن هم قطر هم عمان، جانم فدای ایران و جانم فدای حرم و قهرمانان ایران و جانم فدای این ملت که سختی زیادی تحمل کرد و ان‌شاءالله کام‌های بلندی در آینده برخواهیم داشت.



مشروح صحبت های مصطفی پور محمدی در جمع بندی پایانی:

برخی از نامزدها جاده صاف‌کن تحریم‌ها هستند

پورمحمدی گفت: مردم عزیز ایران سلامی دوباره چو بوی خوش آشنایی. در این چند دقیقه پایانی اجازه می‌خواهم نکاتی را با صراحت درمورد این جلسه و جلسات گذشته بگویم. هدف اصلی سیاست خارجی دولت قرار، توسعه اقتصاد ملی است. دستاورد نهایی ما خلق ثروت برای مردم ایران است. اولویت ما رفع تحریم‌ها در خارج و خنثی سازی ان در داخل بصورت همزمان است. نه انتخاب بین یکی از این دو. تلاش ما حل مسئله در کمترین زمان با کمترین هزینه و بیشترین سود برای ایران است. خط قرمز ما منافع ملی است. در وسیع‌ترین و دقیق‌ترین معنا روش ما اقتصائی است و به اقتضای زمان و مکان است. رویکرد ما ایجاد فرصت جدید و شکار فرصت‌های خوب است. بیش از ۱۵ سال است که گرفتار تحریم شده‌ایم. برجام و… روش جادویی نیستند. بلکه تلاش ملی برای رهایی از دام تحریم‌ها بودند. ادامه این تلاش‌ها برای توسعه ایران لازم اما ناکافی است.

وی افزود: برخی از کسانی که از شما رای می‌خواهند با جهل مرکب جاده صاف کن دشمن برای گرفتار شدن شما در این دام بوده‌اند. برخی تحریم مردم ایران را فرصت و نعمت می‌دانستند. اکنون زمان این است که با انتخاب درست و غیر هیجانی راه ببندیم بر فرصت سوزان و نوکیسگان.

صحبت های مصطفی پور محمدی در جمع بندی پایانی

این کاندیدای ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: برای عبور از کینه‌ها وشکاف ها پل بسازیم. سد بسازیم در برابر سیل مهاجرت. بایستیم در مقابل طرد نخبگان و هنرمندان شایسته و اساتید و کارشناسان باتجربه. پایان دهیم به بازی موش و گربه فیلتر و فیلترشکن‌ها. لرزه بیاندازیم بر اندام انحصارطلبان. امید دهیم به بخش خصوصی و کارآفرینیان و سرمایه گزاران و سکوهای اینترنتی.

وی افزود: مردم ایران من با شما قرارمیگذارم که با هم تلاش کنیم ایران از بند تحریم‌ها رها شود و در اقتصاد منطقه و جهان نقش‌آفرین باشد. ایران محور مهمترین منطقه جهان باشد نه آماج حمله مهمترین قدرت‌های جهان. ایران از شر بانبازی رها شود. نظام حزبی را بطور واقعی تجربه کند. ایران کارگران و کارمندان و نیروهای نظامی و بازنشستگان خود را قدر بداند و آنها در صدر بنشاند.

وی گفت: ایرانی‌های عزیز میدانم خسته اید و از هر چه وعده هست دل بریده‌اید. گفتند از آرامش و نشاط و شادی اما زندگی را از دلهره پر کردند. گفتند از حرمت انسانی اما حرمت دختران را شکستند. خیلی از شما به دوستان تان گفته‌اید که این پورمحمدی است که هم می‌تواند و هم می‌خواهد اما رای ندارد. این را بگویید که من نه به افراد مشهور و پرمدعا بلکه به پورمحمدی رای می‌دهم. اگر فهمیده‌اید که پورمحمدی می‌تواند، سد سکوت و تردید را بشکنید و به شعور خودتان احترام بگذارید. نگویید رای ندارد اگر شما بخواهید رای دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    3 4
    آقای پور محمدی هیچ چیزی از سیاست خارجی نمی فهمد و حرفهای خود را به سیاستهای داخلی و احزاب و ... می پرداخت و همه را متهم می کند جز خود را به نظر می رسد که پرونده کرسنت را باید به دادگاه برد و آقای پور محمدی هم باید به این پرونده پاسخو شود
  • پریسا متفکر IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    3 6
    روز قیامت در آتش جهنم، جهنمیان از بوی عفن های فاسد عذاب می کشند.
  • پریسا متفکر IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    4 4
    به این زشتی در سراسر عمرم ندیده ام
  • IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    3 4
    حیف از لباس پیامبر (ص) که بر تن شما رفته واقعا عدالت را ذبح کردی حیف از آن همه کتابهایی که در کتابخانه ات چینش شده اما نتوانستی به آنها عمل کنی. هیچ حرفی برای گفتن نداشتی جز متهم کردن مدیران خدوم کشور واقعا برایت متاسفم. اصلا چرا نامزد شده ای وقتی هیچ برنامه ای نداری نه تنها برنامه بلکه هیچ کارنامه ای هم نداری
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۵
    1 3
    هنوز تو عصر زنبیل زندگی می کنه.
  • مدافع مخرب خودی !! IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۵
    4 3
    وجود آقای پورمحمدی و رفتار زننده و عجیب ایشان ، خودش بدترین ضربه به جناح اصلاح طلب و آقای پزشکیان است !!
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۵
    0 1
    یعنی بعداز۳۰۰سال تجربه نکردید مذاکره با شیاطین بزرگ غرب وشرق اشتباه است!؟تنها راه برای نابودی اسقاطیل وشیاطین غرب- اتحاد،استقلال وآزادی ملی ومذهبی وشرق گرایی برای بی اثرکردن تحریمها ورسیدن به بازدارندگی اتمی و...است(مسئولیت داخلی تمام مسائل ملی،مذهبی،شرقگرایی و...را آزادانه بگذارید بعهده خودانجمنها،صنوف واحزاب داخلی...)
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۵
    0 1
    یعنی بعدازسیصدسال تجربه نکردید مذاکره با شیاطین بزرگ غرب وشرق اشتباه است!؟تنها راه برای نابودی اسقاطیل وشیاطین غرب- اتحاد،استقلال وآزادی ملی ومذهبی وشرق گرایی برای بی اثرکردن تحریمها ورسیدن به بازدارندگی اتمی،پیشرفت،عدالت،شفافیت،استقلال،ازادی،اقتدار و...است
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۵
    0 1
    یعنی بعدازسیصدسال تجربه نکردید مذاکره با شیاطین بزرگ غرب وشرق اشتباه است!؟تنها راه برای نابودی اسقاطیل وشیاطین غرب- اتحاد،استقلال وآزادی ملی ومذهبی وشرق گرایی برای بی اثرکردن تحریمها ورسیدن به بازدارندگی اتمی،پیشرفت،عدالت،شفافیت،استقلال،ازادی،اقتدار و...است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس