کد خبر 1617709
تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۶
جزییات مفقودی ۲ نفر در سیلاب سوادکوه +فیلم

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران از ۲ مورد مفقودی در حادثه سیلاب شب گذشته در سوادکوه خبرداد و گفت:‌ جستجوی امدادگران این نهاد برای یافتن این افراد ادامه دارد.

به گزارش مشرق، غلامعلی فخاری روز چهارشنبه در گزارشی به خبرنگاران در خصوص عملیات امداد و نجات در حادثه سیل منطقه پل سفید سوادکوه افزود: این ۲ نفر خانم ۴۵ ساله و دختر ۱۵ساله هستند.

وی ادامه داد:‌در حادثه سیلاب شب گذشته در منطقه سوادکوه، ‌امدادگران هلال احمر مازندران ۳۱ مورد انتقال به محل امن و هفت مورد انتقال مصدوم را انجام دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران اظهار داشت:همچنین پنج موردانتقالی توسط پایگاه جوارم به بیمارستان شهدای زیراب و یک انتقالی توسط پایگاه ارفعده و یک مورد انتقالی توسط اورژانس به بیمارستان فیروزکوه انجام شد.

وی ادامه داد:‌علاوه بر ۵۰ مورد اسکان که از این تعداد ۴۰ مورد در پایگاه گدوک و ۱۰ مورد در پایگاه ارفعدهاسکان داده شدند.

به گفته فخاری ۱۱ مورد تخلیه آب منازل مسکونی در روستای کردآباد انجام شده است.

سیلاب ۲۴ ساعت گذشته منجر به بروز حوادثی در نقاط مختلف استان مازندران شد که مفقود شدن تعدادی خودرود در جاده سوادکوه و تخریب بخشی از از محورهای فرعی جاده هراز بخشی از جمله پیامدهای این بلیه است.

‌طبق پیش‌بینی‌ها و هشدارهایی که در روزهای اخیر اعلام شد، بارش شدید باران در ارتفاعات منجر به وقوع سیل شد به طوری که بارندگی در چند نقطه از سوادکوه منجر به راه افتادن جریان‌های سیلابی شد و در منطقه طالع‌رودبار با ورود جریان شدید سیلاب واریزه‌ای جاده را بست و تعدادی از مسافران مسیر را با مشکل مواجه کرد.

برآوردهای اولیه نشان می‌دهد این سیل دست‌کم ۴۰۰ هزار متر مکعب مصالح و واریزه کوهی به سمت جاده سوادکوه روانه کرد که منجر به گرفتار شدن خودروها شد.

همچنین شب گذشته در محور چالوس تخته های سنگ در محدوده تونل ولی آباد در جاده کندوان سقوط کرد که با اعزام تیم های راهداری و ماشین آلات جابه جایی تخته سنگ ها در سطح محور و تسهیل در تردد خودروها انجام شد.

بارش‌های سیلابی عصر روز پنجم تیر ماه که سبب اخلال تردد خودروها در جاده هراز شده بود و بدلیل آبگرفتگی در منطقه گزنک و پنجاب در مسیر این جاده، ‌راهداران به این محور مواصلاتی اعزام شدند که با تلاش راهداران و انجام عملیات ایمن‌سازی جاده مسیر برای تردد خودروها بازگشایی شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس