کد خبر 1617719
تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۹

به گزارش مشرق، کانال ابوقاسم در ایتا نوشت:

عرصه کلی تحولات منطقه و جهان و جمع بندی حاکمیت برای تمرکز بر ادامه سیاست خارجی دولت یعنی تمرکز بر ظرفیت های درونی و گسترش روابط با همسایگان و اوراسیا و قدرت های شرقی برای بی اثر کردن تحریم ها و اقناع سازی غرب و آمریکا برای بازگشت به مذاکرات هسته ای از متغیرهای موثر برانتخاب رئیس جمهور آینده است.

ایران در موضوعات مختلف سعی می کند خود را از بن بست های تحمیل شده آمریکا و اروپا خارج کند و این موضوع را در احیای روابط راهبردی با سایر کشورها و افزایش اقتدارگرایی منطقه ای خود و همچنین کاهش تعهدات برجامی دنبال می کند تا به نتایج ایده آل و نقد کردن منافع ایران در برجام برسد و این سیاست در دولت شهید رئیسی بخوبی دنبال شد و ادبیات آقایان جلیلی و قالیباف در این موضوع متمرکز شده است

قدرت گیری پزشکیان به عنوان گزینه اصلاحات طبیعتا اختلافات روشی و رفتاری و تنش های سابق را با حاکمیت ایجاد خواهد کرد و ممکن است انتخاب و تصمیم گیری های حساس را به سمت و سوی انفعال و واگرایی های سابق متمرکز کند،همان طور که عرض کردم چند سال آینده سال های تصمیم و انتخاب است.

حاکمیت ترجیح می دهد مردم این موضوع را درک کنند که در مرحله ای که رئیس جمهور اینده باید درباره مسایل مهم منطقه ای و مذاکرات هسته ای و افزایش قدرت هسته ای و ... تصمیم گیری کند،چه کسی همسویی بیشتری با خواسته های حاکمیت دارد.

این موضوع بسیار مهم است .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
    3 5
    فقط قالیباف
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
    1 0
    جلیلی باید محاکمه بشه به خاطر بلاهایی که این بیست سال سر مردم اورده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس