افسر مستعفی آمریکایی دست واشنگتن درباره غزه را رو کرد

افسر مستعفی آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا، گفت جنگی که رژیم صهیونیستی در نوار غزه به راه انداخته است بدون حمایت نامحدود آمریکا تا به امروز ادامه پیدا نمی‌کرد .

به گزارش مشرق، «هریسون مان» افسر آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا که ماه نوامبر در اعتراض به دست داشتن کشورش در نسل‌کشی فلسطینی‌ها در نوار غزه از سمتش کناره‌گیری کرد، در گفت‌وگو با شبکه خبری الجزیره از دروغ‌پردازی‌های کاخ سفید درباره تلاش واشنگتن برای دستیابی به آتش‌بس در این جنگ پرده برداشت.

این افسر مستعفی آمریکایی در این مصاحبه گفت بسیاری از افسران و پرسنل اطلاعاتی کشورش همان احساسی را دارند که او را وادار به استعفا کرد، اما دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا تمایلی به اصلاح این حمایت بی‌قید و شرط و نامحدود از رژیم صهیونیستی ندارد.

هریسون مان افزود: احساس می‌کردم هر روز که به دفترم می‌روم، کمکی به کشتار فلسطینی‌ها می‌کنم و همین احساس باعث شد من از سمت خود استعفا بدهم. از آنجایی که دستیار مدیر مرکز منطقه‌ای خاورمیانه بودم، از رایزنی‌های آمریکا درباره ادامه حمایت نظامی و اطلاعاتی از اسرائیل مطلع بودم و متوجه شدم که این میزان حمایت تغییر نخواهد کرد.

وی تصریح کرد: در دفتری کار می‌کردم که بخشی از حمایت اطلاعاتی از اسرائیل است و به دلیل واکنش همکاران در ارتش و اطلاعات می‌ترسیدم استعفای خود را ارائه کنم، اما واکنش آنها تعجب‌آور بود و با من احساس همدردی کردند.

هریسون مان تاکید کرد که بسیاری از اعضای اطلاعات و ارتش آمریکا برای مشاوره با او تماس می‌گیرند؛ چراکه آنها درباره جنگی که بدون کمک نظامی واشنگتن ادامه نمی‌یافت، احساس مشابهی دارند.

وی ادامه داد: اگر آمریکا نبود مهمات و موشک‌های اسرائیل تمام می‌شد و ادامه جنگ تاکنون مرهون حمایت‌های نظامی و اطلاعاتی واشنگتن و استقرار نیروهای آمریکایی در منطقه و به‌ویژه در دریای سرخ است و اکنون سربازان آمریکایی برای دفاع از اسرائیل می‌جنگند و این همان چیزی است که جنگ را طولانی کرده است.

این عضو سابق نهاد اطلاعات دفاعی آمریکا با اشاره به تردید مقامات رده‌بالای این آژانس درباره این حمایت‌ها گفت: در حال حاضر در آژانس اطلاعات دفاعی بحث استعفا مطرح است و مقامات بلندپایه درصدد اتخاذ چنین تصمیمی هستند. استعفای من یک تغییر را در فرهنگ حرفه‌ای در دفتر محل فعالیتمان ایجاد کرد، این تغییر اگرچه جنگ را متوقف نخواهد کرد، اما یک پیشرفت در نوع خود است.

هریسون مان در خصوص انکار وضعیت غزه از سوی آمریکا نیز تصریح کرد: معتقدم این انکار به دلیل نبود اراده واقعی برای اعمال فشار بر اسرائیل و همچنین فقدان خلاقیت در سیاست خارجی آمریکاست. همه داده‌های اطلاعاتی لازم برای توقف جنگ در دسترس است، اما تفکر آمریکا اشتباه است. آنچه در جریان است نوعی هیاهو است و موضع واقعی آمریکا در قبال جنگ را منعکس نمی‌کند و انتقاد برخی مقامات آمریکایی به این معنا نیست که واشنگتن موضع اصلی خود مبنی بر ادامه حمایت از این جنگ را تغییر داده است.

این مقام سابق آمریکایی پیشتر گفته بود استعفای او در نوامبر گذشته در واقع به دلیل «آسیب اخلاقی» ناشی از حمایت بی‌قید و شرط آمریکا از تجاوز رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و خسارت وارده به فلسطینی‌ها بوده است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حقگو IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
    1 0
    خدایا عذاب وجدان را مثل خوره به جان سربازان و سیاستمداران آمریکایی و غربی و عربی و به ظاهر مسلمان بیانداز و در آخرت آنها را بخاطر شرکت در جنایت صهیونیست ها با عذابی عظیم مواجه بفرما .انشاالله
  • علی IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
    0 0
    کشمکش رسانه ای بین تل او و واشنگتن اختلاف نیست که تاکتیکی - برای چگونه از بین بردن فلسطینیان است۰ آمریکا همانگونه ک دانشجویانش گفتند: ایالات متحده آمریکا ست. افسر آمریکایی هم ،همین معنا را بیان می‌دارد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس