منبع عبری: در جنگ با حزب‌الله ۱۵ هزار اسرائیلی کشته می‌شوند

یک رسانه صهیونیستی با اشاره به عواقب مرگبار جنگ گسترده با حزب الله اعلام کرد که در این جنگ تعداد کشته‌های اسرائیلی به ۱۵ هزار نفر خواهد رسید و اسرائیل باید از آن اجتناب کند.

به گزارش مشرق، در ادامه هشدارهای محافل و رسانه‌های صهیونیستی درباره عواقب فاجعه بار هرگونه گسترش جنگ با لبنان، روزنامه عبری یدیعوت آحارانوت در مقاله جدید خود امروز اعلام کرد: جنگ سوم با لبنان عواقب مرگباری دارد و تعداد کشته شدگان اسرائیلی به ۱۵ هزار نفر خواهد رسید.

این رسانه صهیونیستی به نقل از مدیر کل شرکت سیستم‌های برق رژیم اسرائیل اعلام کرد: در جنگ سوم با لبنان حداقل ۷۲ ساعت برق اسرائیل قطع می‌شود و بعد از آن، زندگی در اینجا ممکن نخواهد بود.

روزنامه یدیعوت آحارانوت با اشاره به اینکه آمریکا از هیچ‌گونه گسترش جنگ علیه لبنان حمایت نمی‌کند، گزارش داد: رئیس ستاد ارتش آمریکا گفته است که در حمایت از اسرائیل در جنگ با حزب الله با مشکل مواجه خواهیم شد.

این رسانه عبری ادامه داد: وضعیت در شمال وحشتناک است و اسرائیلی‌ها در این جبهه رنج‌های غیرقابل تحملی را پشت سر می‌گذارند. هرگونه جنگ همه جانبه با لبنان منجر به مرگ، ویرانی و نابودی خواهد شد و در نهایت جنگ به گونه‌ای به پایان می‌رسد که ما نمی‌توانیم تعیین کنیم.

روزنامه یدیعوت آحارانوت با تاکید بر لزوم پایان جنگ در غزه و رسیدن به توافق برای آتش بس و تبادل اسرا اعلام کرد: باید به یک توافق جدی برای آزاد کردن اسرا، پایان جنگ در غزه و پایان درگیری‌ها با حزب الله برسیم. توافق در جبهه جنوبی (غزه)، اسرائیل را در شمال هم نجات خواهد داد.

در حالی که بعد از تشدید عملیات‌های حزب الله علیه صهیونیست‌ها در شمال فلسطین اشغالی، انتقادات مسئولان و محافل رژیم اشغالگر از کابینه و ارتش این رژیم به خاطر هرج و مرج و آشفتگی عمیقی که جبهه شمالی گرفتار آن شده، شدت یافته است، مقامات محلی رژیم صهیونیستی در شهرک‌های هم مرز با لبنان به خطرات بزرگی که علیه این شهرک‌ها وجود دارد اشاره و اعلام کردند ساکنان آنها نمی‌توانند به خانه‌های خود برگردند.

«دیوید آزولای» رئیس موسسه موسوم به شورای محلی در شهرک المطله در گفتگو با رادیو رژیم صهیونیستی گفت: کسی که تصمیم می‌گیرد در شمال اسرائیل چه اتفاقی بیفتد (سید) حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله و حزب او است.

وی افزود: کابینه اسرائیل تمایلی برای جنگ گسترده با حزب الله ندارد و جنگ در شمال به شکل یک طرفه اداره می‌شود، یعنی توسط حزب الله؛ جایی که حزب الله به ما حمله می‌کند و ما نمی‌توانیم کاری انجام دهیم.

علاوه بر آن «اسحاق برک» ژنرال ذخیره ارتش صهیونیستی و مسئول سابق رسیدگی به شکایات نظامیان این رژیم اعتراف کرد که اسرائیل با یک شکست راهبردی مواجه است.

این ژنرال صهیونیست در گفتگو با رادیو رژیم اشغالگر اعلام کرد: هرگونه تصمیم نتانیاهو برای حمله به لبنان، یک فاجعه مرگبار برای اسرائیل به همراه خواهد داشت و ما نمی‌توانیم در برابر موشک‌ها و پهپادهای حزب الله بایستیم.

وی افزود: علاوه بر آن جنگ با لبنان ناگزیر به یک جنگ منطقه‌ای تبدیل می‌شود که در آن روزانه ده‌ها یا حتی هزاران موشک و پهپاد به سمت ما شلیک خواهد شد. سوال این است که اسرائیل در این شرایط واقعاً چه کاری می‌تواند بکند. در حال حاضر وضعیت برای ساکنان شهرک‌های شمالی به شدت شوکه کننده است و جنگ غزه تنها به نفع نتانیاهو ادامه دارد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۸
    0 0
    خب اسرائیلی های خبیث ، شما که اینها را می دانید، پس زودتر شرتان را کم کنید و دست از ادامه جنایت هایتان بردارید. اگر هم مانع شما ، نتانیاهو است ، او را حذف کنید .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس