
2. تجربه سفرهای سابق رهبر انقلاب نشان داده که جریان رسانهای وابسته به دشمن با برنامهریزی قبلی، تمام تلاش خود را برای تأثیرگذاری منفی بر این سفرها به کار میبندد.
3. شبکه رسانهای دشمن سعی خواهد کرد با دو تاکتیک «بایکوت» و «مسأله سازی»، استراتژی «انحراف اذهان» را پیگیری کرده و مانع رسیدن پیامهای رهبری به گوش مخاطبان داخلی و بینالمللی شود.
4. تاکتیک بایکوت: رسانههای دشمن تلاش میکنند ضمن سکوت کامل در قبال سفر و بیانات رهبر انقلاب، جوری وانمود کنند که گویا اصلاً چنین سفری انجام نشده است.
5. تاکتیک مسأله سازی: رسانههای دشمن تلاش میکنند در طول این سفر، چند موضوع کماهمیت داخلی و بینالمللی را به اندازهای پررنگ کنند که اخبار سفر رهبر انقلاب را کاملاً تحت الشعاع قرار دهد.
6. مهمترین وظیفه افسران جوان جنگ نرم در فضای مجازی، در طول سفر مقام معظم رهبری، طراحی و اجرای یک عملیات همه جانبه و جهادگونه برای خنثی سازی عملیات رسانهای دشمن است.
7. این جهاد رسانهای با استراتژی «تمرکز اذهان» و از طریق دو تاکتیک «انتشار» و «بایکوت» پیگیری میشود و هدف نهایی آن، «رساندن پیام» رهبر انقلاب به گوش مخاطبان است.

9. تاکتیک بایکوت: افسران جوان جنگ نرم فعال در فضای مجازی با هوشیاری تمام، از بازنشر و دامن زدن به هر خبر حاشیهای و موضوع انحرافی که موجب کمرنگ شدن خبرهای مربوط به این سفر در فضای رسانه میشود، به شدت پرهیز میکنند.
10. نکته مهم: دشمن در تاکتیک «مسأله سازی» گاه از غفلت و بیبصیرتی مسؤولان و رسانههای خودی سوء استفاده کرده و به گونهای عمل میکند که در نگاه اوّل نمیتوان تشخیص داد که مسأله انحرافی مطرح شده، در راستای «خط رسانهای دشمن» است. لذا افسران هوشمند جنگ نرم در طول مدت این سفر باید حتی به اخبار رسانههای خودی با دیده تردید نگاه کنند و ضمن شناسایی دست دشمن در پشت صحنه جنجالهای رسانهای، بازنشر مسائل انحرافی را به طور کامل بایکوت کنند و توجه داشته باشند که در طول این سفر هیچ مسألهای مهمتر از بیانات ولی امر مسلمین جهان نیست.
_____
اللّهمّ وفّقــــنا لمــا تُحـــبّ و تَرضی