کد خبر 1618850
تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۶
ارمنستان دعوتنامه شرکت در نشست ناتو را پذیرفت

آنی بادالیان سخنگوی وزارت خارجه ارمنستان اعلام کرد که این کشور دعوت‌نامه‌ای برای شرکت در نشست آتی ناتو در واشنگتن دریافت کرده و آن را پذیرفته است.

به گزارش مشرق، بادالیان در پیامی در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: ارمنستان مشارکت خود را در نشست واشنگتن تائید کرده است.

به نوشته خبرگزاری ریانووستی، جیمز اوبرایان دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور اروپا و اوراسیا پیش‌تر اعلام کرده بود که ایالات متحده، ارمنستان و جمهوری آذربایجان را به نشست شرکای خود در چارچوب اجلاس سران ناتو که از ۹ تا ۱۱ جولای (۱۹ تا ۲۱ تیر) در واشنگتن برگزار می‌شود، دعوت کرده است.

روزنامه فایننشال تایمز امروز (جمعه) گزارش داد که آمریکا، وزرای خارجه رژیم صهیونیستی و چند کشور عربی را به نشست ماه آتی میلادی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در واشنگتن دعوت کرده است.

این روزنامه انگلیسی نوشت: ایالات متحده آمریکا، وزرای خارجه (رژیم) اسرائیل و چندین کشور عربی را به نشست هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس ناتو در ماه آتی در واشنگتن دعوت کرده است و تنش‌ها بر سر جنگ غزه را به این گردهمایی می‌کشاند.

بر اساس این گزارش، یک مقام سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در بیانیه‌ای اعلام کرد: ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو از سران کشورها و دولت‌های ۳۲ کشور متحد به علاوه رهبران شرکای منطقه هند و اقیانوسیه (استرالیا، ژاپن، نیوزیلند و کره جنوبی) دعوت کرده است.

این مقام ناتو گفت که «مقام‌های آمریکا نشست‌هایی در سطح وزیران با نمایندگان دیگر شرکای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی را سازماندهی می‌کنند.»

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • CA ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۹
    2 0
    بعبارتی ناتو به دریوزگی افتاده
    • IR ۰۳:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۹
      1 1
      چه ربطی داشت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس