ژنرال صهیونیست: اعلام جنگ علیه حزب‌الله، خودکشی جمعی برای اسرائیل است

برخی از تحلیلگران بر این باورند که آمریکا قادر به جلوگیری از تنش‌زایی رژیم صهیونیستی است، در حالیکه برخی دیگر از کارشناسان این مسئله را رد می کنند و معتقدند که آمریکا قادر مهار اسرائیل نمی‌باشد.

سرویس جهان مشرق - پروفسور صهیونیست، آوی بارالی مورخ دانشگاه بن گوریون، در رابطه با نقش آمریکایی‌ها برای جلوگیری از افزایش تنش‌ رژیم صهیونیستی با لبنان نوشت:

آمریکایی‌ها به شدت نگران حمله اسرائیل به لبنان هستند - این امر به طور کامل سیاست آنها را در کل منطقه از بین می‌برد و ممکن است آنها را در آستانه انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، درگیر رویارویی با ایران کند. به همین دلیل تلاش کردند از همان ابتدا از حمله اسرائیل به نوار غزه جلوگیری کنند و در ادامه، از تهاجم به رفح و محور فیلادلفیا جلوگیری کنند. و از این رو آنها اکنون با تمام قوا تلاش می کنند تا با مذاکره برای حل و فصل تنش مرز اسرائیل و لبنان، توافقی برای عقب نشینی حزب الله به شمال ایجاد کنند. اما همانطور که آنها نتوانستند حماس را به توافق تبادل اسرا و آتش بس راضی کنند، در برابر حزب الله نیز شکست می خورند.

این پروفسور صهیونیست می افزاید:

در این وضعیت شرم آور برای آنها، آمریکایی ها حداقل سعی کردند با محدود کردن تامین تسلیحات ضروری، حتی از حمله محدود اسرائیل جنوب لبنان جلوگیری کنند.

اما مانند نوار غزه، آنها در شمال نیز با نیاز اسرائیل به بازگرداندن آوارگان خود به خانه هایشان و حفاظت از آنها مواجه هستند. آمریکایی ها اگر بخواهند اسرائیل را به خودکشی وادار کنند، شکست خواهند خورد. اسرائیل در حال حاضر جایی برای مانور در شمال ندارد، همانطور که در پاییز در غزه چنین فضایی نداشت.

به گفته آوی بارالی، نتانیاهو دقیقاً بر همین ضرورت تکیه کرده و هنگامی که هفته گذشته تأخیر گسترده و مضر ارسال تأمین تسلیحات به اسرائیل از سوی آمریکا را فاش کرد، به صراحت این مسئله را بیان کرد. در واقع، پس از این ابراز ناراحتی، مقامات ارشد دولت آمریکا به خود آمدند و به وزیر درمر و رئیس شورای امنیت ملی اسرائیل اطلاع دادند که ایالات متحده کمک های لازم در جنگ لبنان را به اسرائیل منتقل خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس