به گزارش مشرق،محسن مهدیان در کانال خود در ایتا درباره دومین مناظره دو کاندیدای ریاست جمهوری نوشت:

مناظره دوم عالی است. پیشنهاد می کنم مردم را دعوت کنید به مرور مجدد بخش های این مناظره.

مشکلات مردم روشن است. هرکس سر سفره خودش آنها را می بیند. حالا سوال اینست که کدام ایده قرار است مشکلات را حل کند؟

درباره طرح های جلیلی می توان نظر موافق یا مخالف داشت. اما درباره ایده های پزشکیان دقیقا چه باید گفت؟

-سوال می کنند درباره تحریم چه می کنید؟ پزشکیان می گوید "باید گزینه های جدید در تعامل با جهان داشته باشیم"؛ و سوال به موقع جلیلی: "دقیقا گزینه جدیدتان بجز امتیاز دادن چیست؟"

-درباره بورس سوال می کنند. پزشکیان می گوید: "همان که عبده تبریزی گفت." جلیلی می گوید "عبده تبریزی اگر ایده داشت چرا در دولت همسوی روحانی که مردم به فلاکت رسیدند این ایده ها را نداد؟"

-درباره بنزین سوال کردند. تنها موضوعی که پزشکیان قبلا درباره آن ایده بنزین 25 هزار تومانی را مطرح کرده بود. اما درمناظره گفت: "آن حرف برای دانشگاه بود. الان باید برویم دولت و با کارشناسان مجدد بررسی کنیم." تذکر جلیلی البته جا داشت؛ اینکه شما باید با برنامه به رقابت بیائید نه اینکه تازه سراغ کارشناس ها روید.

-پزشکیان در موضوع یارانه کلا یک جمله گفت: "یارانه را از پولدار می گیریم و به فقیر می دهیم." خب اینکه شد تعریف یارانه. دقیقا با چه طرح و فرآیندی؟ جلیلی البته از یارانه 13 قلم کالا و یارانه کالاهای فرهنگی ویارانه سفر گفت.

-اما نظر پزشکیان در حوزه مسکن. می گوید "ما قانون را اجرا می کنم." یک قدم هم جلوتر رفت و گفت "باید اول تورم را درست کنیم و حقوق ها را متناسب با تورم کنیم تا مشکل مسکن هم حل شود." حالا این را مقایسه کنید با ایده هر ازدواج یک مسکن جلیلی و سالی 800 هزار مسکن و کاهش قیمت زمین از ساخت.

-درباره ارز پزشکیان معتقد بود باید "ارز را به بازار سپرد." کدام بازار؟ همین بازاری که با یک کانال تلگرامی هر وقت اراده می کند قیمت را جابجا می کنند. جلیلی اینجا توضیح دقیقی داد: "بازار اگر ناسالم باشد سپردن ارز به این بازار یعنی جهش قیمت"

آخر سر پزشکیان عصبانی شد و گفت شما از کجا پول آوردید و برنامه های تان را نوشتید؟

حالا سوال اینست: پزشکیان و تیم همراه واقعا با چه نیتی وارد رقابت شدند؟

تا امروز فکر می کردیم تمایل به غرب به جهات اعتقادی است اما امروز مشخص شد تنها یک دلیل بیشتر ندارد؛ چون ایده ای ندارند جز دست به دامن غرب شدن.

این رقابت هیچ ثمری نداشته باشد؛ دست خالی این جریان را رو کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 11
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
    13 0
    باید حرفهای جلیلی را به مردم بکید تشکل دهی شون کنید تا بفخمند باید رای بدهند زود باشی و باید به ایده رای بدهند نه هیچ چیزدیگر تمام صحبتها را پخش کنید ..
  • عباسعلی IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
    7 4
    پزشکیان به امید رای نیم امید دارن و مخالفان نظام که انتخابات را تحریم کرده اند پا به میدان گذاشته است و جلیلی به امید روزی خوران و طرفداران دو آتشه نظام پا به میدان گذاشته است .
  • بخشنده IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
    10 1
    عالی بود...دستمریزاد
  • احمد ایرملو TR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
    4 13
    من هم از اول تا اخر مناظره را تعقیب کردم ؛ جلیلی جز حرفهای تکراری،مبهم ونیمه تمام چیز تازه ای نگفت .و کلا در مدت ۴دقیقه که نمیشه برنامه ارایه کرد.
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
    1 2
    اگر اصلاحات برنده شد چه می کنید امادیگی دارید یا نه ...سوال داریم ازتون در این مورد ...بالاخره باید امادگی داشته باشید ...براب هر موردی .... هما پارسافر را هم بخونید چه کسانی در انتخابات شرکت نمی کنند
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
    2 1
    با سلام احسنت.
  • DE ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
    12 3
    پزشکیان جز کلی گویی و شعار هیچی تو دستش نبود ! طرفدار یک عده سرمایه دار وابسته به اصلاحات که راندخوار و فاسد هستند رو به میدان بیاره و اقتصاد ایران بیفته زیر تیغ این خودخواه ها و خودبین که دمار از روزگار طبقات کم درامد در بیارن.
  • DE ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
    11 2
    با این تیم و ستاد بنفش اش ! با این دروغهایی که علیه شهید عزیز رئیسی گفت ، بادروغهایی که در مورد ستاد قالیباف که براش کارمیکنند گفت ، امیدی به اش نیست! فردا که رای بیاره ، میلیون ها دروغ و پنهان کاری انجام میده و مردم رو با عوام فریبی رنگ میکنه ، این کارو خوب بلده! چنین فردی شایستگی ریاست جمهوری نظام رو نداره!
  • سعید IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
    4 5
    اگر تیم جناب جلیلی اینقدر در مورد حجاب و فیلترینگ و آزادی های اجتماعی سخت گیر نبودن مردم اصلا سمت اصلاح طلبان نمی رفتند. واقعا در دوران مدرن زشته مردم هزینه فیلتر شکن بدهند اما مسئولان بدون فیلتر باشند
    • ایرانی IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
      1 1
      واقعا تیم دکتر جلیلی سخت گیری کرده چرا آقای پزشکیان که میگن فیلترشکن جیب یه عده رو پر می کنه تبلیغ خودش در فیلتر شکن از کجا اومده. چرا در مورد فیلتر مطالعه نمی کنید تا هر چیزی رو اینقدر راحت به هر کسی نسبت ندین.
  • حسین TR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
    5 6
    اقای روحانی از ارکان نظام هستند !!!!!
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
    2 4
    علنا گفته اومده مشارکت بالا بره
  • IR ۰۷:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
    1 1
    هزار بار جوابتون داده شده اگه شنوا باشید . عده زیادی از کسایی که به پزشکیان رای دادن نه به خاطر لیاقت و توانایی اون بلکه برای رای نیاوردن جلیلی و همفکراشه . ببینید شورای نگهبان چه آشی پخته که مردم باید بین بد و بدتر انتخاب کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس