افزایش فشار‌ها بر بایدن برای کناره‌گیری از انتخابات ۲۰۲۴؛ پیشتازی ترامپ در نظرسنجی‌ها

رسانه‌های آمریکایی به نقل از منابع آگاه گزارش می‌دهند که جو بایدن برای ادامه حضور در رقابت‌های انتخاباتی یا کناره‌گیری از آن، مردد است.

به گزارش مشرق، گزارش‌ها حاکی از آن است که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا برای نخستین بار گفته که در حال بررسی پایان کارزار انتخاباتی خود است.

براساس گزارشی که از سوی نیویورک تایمز منتشر شده در پی روزها انتقاد از عملکرد فاجعه‌بار بایدن در مناظره هفته گذشته در برابر دونالد ترامپ، وی شدیدا تحت فشار قرار گرفته است.

با این حال، بایدن در تازه‌ترین ایمیل درخواستی خود برای جمع‌آوری کمک مالی به حامیان خود تکرار کرد: من در حال رقابت هستم.

او در این ایمیل گفته بود: دوستان، می‌دانم که چند روز گذشته سخت بوده است. من مطمئن هستم که بسیاری از شما پرسش‌هایی دارید.

بایدن در ادامه گفت: بنابراین، اجازه دهید تا جایی که می‌توانم این را واضح و ساده بگویم؛ من در حال رقابت هستم.

برخی منابع نیز گفته‌اند که رئیس‌جمهور آمریکا در پی انتشار گزارش‌هایی درباره خواست بیشتر اعضای حزب دموکرات برای کناره‌گیری او از رقابت انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴، اعلام کرده که قصد این کار را ندارد.

همچنین کارین ژان‌پیر، سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به این پرسش که آیا بایدن در حال بررسی کناره‌گیری از رقابت است یا خیر، گفت: مطمئنا خیر.

پیشتازی ترامپ در نظرسنجی‌ها

نتایج ۲ نظرسنجی که به‌تازگی منتشر شده است، نشان می‌دهند که دونالد ترامپ اکنون از جو بایدن جلوتر بوده و با مقبولیت ۴۸ درصدی در مقابل مقبولیت ۴۲ تا ۴۳ درصدی رقیب دموکرات خود قرار دارد.

عامل دیگری که وضعیت بایدن را در این رقابت پیچیده می‌کند، درخواست برخی از اهداکنندگان کمک مالی به حزب دموکرات و برخی از نمایندگان این حزب برای کناره‌گیری بایدن از رقابت انتخابات ریاست‌جمهوری است.

در آخرین مورد، رائول گریاولا از آریزونا در گفتگو با اعضای دموکرات کنگره خواستار کناره‌گیری بایدن از رقابت انتخاباتی شد.

منبع: میزان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس