کد خبر 1620908
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۱
دلیل واریز مبلغ متناسب سازی حقوق بازنشستگان

رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره علت واریز مبلغ متناسب سازی حقوق بازنشستگان توضیح داد.

به گزارش مشرق، خبر واریز سه میلیون تومان به حساب شش میلیون و ۸۰۰ هزار بازنشسته با واکنش سیاسی برخی افراد و جریان ها مواجه شد. داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در واکنش پاسخ داد: متناسب سازی حقوق بازنشستگان یک بار در سال ۱۳۹۹ بر اساس تکلیف قانون برنامه ششم انجام شد. متناسب سازی برای دومین بار بر اساس تکلیف قانون برنامه هفتم انجام می شود که در هفته قبل ابلاغ شد. منابع مالی متناسب سازی هم در بخش دوم قانون بودجه پیش بینی شده است که در هفتم خرداد ابلاغ شد.

دلیل واریز مبلغ متناسب سازی حقوق بازنشستگان

اختصاص مبلغ ۲۰ هزار میلیارد تومانی برای واریزی اخیر

داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور روز گذشته در صفحه شخصی خود اعلام نمود: در اجرای قانون برنامه هفتم پیشرفت آیین نامه اجرایی ‎متناسب سازی حقوق بازنشستگان به تصویب هیات دولت رسید و مبلغ سه میلیون تومان به صورت علی الحساب به هر یک از ۲/۶ میلیون بازنشسته صندوق های لشگری و کشوری و ۴/۲ میلیون بازنشسته تامین اجتماعی در مجموع با ۲۰ ه.م.ت اعتبار پرداخت شد.

دلیل واریز مبلغ متناسب سازی حقوق بازنشستگان

پاسخ به شبهه ای دیگر درباره سازمان برنامه و بودجه

همچنین برخی جریان های سیاسی نسبت به تخصیص بودجه به گروه های جهادی روستایی ایجاد شبهه کرده بودند که حسن چنارانی رئیس امور هماهنگی و تلفیق بودجه، سازمان برنامه و بودجه نیز در واکنش به این موضوع اعلام کرد:‌ همواره درخواست های زیادی از سوی دستگاه‌های اجرایی به سازمان برنامه واصل می شود و پس از کار کارشناسی، برخی تایید و با برخی مخالفت یا با اصلاحاتی انجام می شود. سازمان مجری قانون بودجه است و براساس قوانین و مقررات پاسخ دستگاهها را می دهد.

وی در ادامه تصاویر برخی از این درخواست‌ها که رد شده است را منتشر کرد.

دلیل واریز مبلغ متناسب سازی حقوق بازنشستگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
    0 0
    درود
  • عدالت با جلیلی IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
    4 1
    عدالت با جلیلی .... جلیلی دشمن فساد ................. رای به پزشکیان = رای به فساد اقتصادی کارگزاران و دنباله هاشمی !!
  • باقری VE ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
    4 0
    تحت هر عنوانی که واریز شده ، خوب بوده دستشون درد نکنه...ولی بازم درصد مشارکت پایین بود، بیشتر واریز میشد مشارکت بالاتر می‌رفت...
  • بانکیها نفتیهای لاکچری !! IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
    4 1
    شاغلین و بازنشستگان لاکچری نفت و بانکها ... حکایت حقوقهای نجومی پرسنل نفت و مافیای صندوق بازنشستگی کارکنان نفت !! .... یک فاجعه بزرگ اقتصادی و شناخت علل کسری بودجه و تورم !! .......هلدینگ خلیج فارس ، بزرگترین و ثروتمند ترین مجموعه پتروشیمی ایران است . ( به روایتی معادل شصت درصد از کل پتروشیمی ایران است . ) ..... بر اساس اطلاعات مندرج در سایت رسمی بورس ، سهم شركت ملي صنايع پتروشيمي ( به عبارتی سهم کل مردم ایران ) از هلدینگ خلیج فارس ، برابر هفت درصد ، اما سهم صندوق بازنشستگی کارکنان نفت ( یعنی مجموع مالکیت دو شرکت : تابان فردا + شرکت اهداف ) از هلدینگ خلیج فارس ، برابر سی درصد است . . . متوجه میشوید .... سهم کل مردم ایران ، هفت درصد . . . سهم صندوق بازنشستگی نفت ، سی درصد !! ..... ریشه کسری بودجه و تورم ، در این حفره های وحشتناک ملی است !! ..... این تبانیها و تاراجهای بزرگ صنایع و معادن بی نظیر دولتی است که این چنین دولت و مردم را گرفتار جیب خالی و تورم کرده است !! ...... نمایندگان ، کارشناسان ، دلسوزان ، اساتید محترم اقتصاد و مسنولان لطفا این فجایع اقتصادی را درک کنید !! ..... و در جهت اصلاح آنها و کاهش فشار بر مردم مظلوم ایران تلاش نمایید !!
  • ادغام صندوق‌های بازنشستگی IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
    2 1
    ادغام قاطع و سریع ۱۸صندوق‌ بازنشستگی ، شاه کلید کاهش مشکلات آنها است !! ><><><><> ادغام سریع صندوق‌های بازنشستگی یعنی کاهش زیاد هزینه های کشور !! ><><><><> در حال حاضر ۱۸ صندوق بازنشستگی در کشور وجود دارد که با داشتن دهها هلدینگ دیگر در دل خود ، دارای چند صد عضو هیات مدیره و صدها برج و ساختمان هستند .:::: همراه با یک رشد سرطانی و قارچی مداوم !! ::::: ادغام صندوق‌های بازنشستگی ، بهترین و تنها راهکار برای :: مولدسازی داراییهای کشور ، کاهش فساد و هزینه های صندوق‌ها است :::: ادغام باعث کاهش هزینه ها و فساد صندوقهای بازنشستگی:::: کاهش هزینه های نجومی دولت در این رابطه :::: افزایش رضایت بازنشستگان:::: ساختمانهای مازاد بسیار برای فروش :::: مدیریت آسانتر و کارامدتر صندوقها :::: کاهش تبعیض ::: افزایش رضایتمندی اکثریت ::: هماهنگی بیشتر در صنایع بزرگ کشور که اکنون در تملک ۱۸ صندوق هستند :::: ایجاد صرفه جویی کلان با مقیاس بزرگ تولید ::::: و . . .
  • تبعیض وحشتناک IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
    4 0
    تبعیض بین حقوق کارکنان شاغل و بازنشسته در کل کشور کاهش یابد . . . تبعیض قاتل سرمایه اجتماعی ....
  • حقیقت IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
    3 1
    باند پزشکیان = دشمن بازنشستگان و طبقه متوسط
  • نیسان IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
    2 1
    ممنون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس