کد خبر 1621549
تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۸

در این مقاله به شما کمک کرده‌ایم تا دربارهء ویزای عمان، هزینه‌ها، بهترین زمان سفر، فرهنگ و آداب و رسوم و جاذبه‌های گردشگری این کشور، اطلاعات مهم و مفید کسب کنید. وقتی صحبت از تور عمان در میان است، فارغ از آنکه به قصد تفریح، تجارت و یا هر هدف دیگری باشد، مترادف با احساس مطلوب سفر و گردشگری است. اما برای تبدیل این حس خوب به لذتی فراموش نشدنی لازم است درباره نحوه رفتن و نکات مهم سفر به عمان اطلاعات کلیدی کسب کنید تا با برنامه‌ریزی دقیق، به بهترین نتیجه برسید.

چگونه به عمان سفر کنیم؟

عمان؛ در مسیر تلفیق سنت و مدرنیته

کشور عمان در جنوب ایران و حاشیه سواحل خلیج فارس قرار دارد. جالب است بدانید که عمان زمانی تحت سلطه حکومت‌های پارسی از جمله هخامنشیان، اشکانیان و ساسانیان بوده است. این کشور کوچک، به ویژه پایتخت آن «مسقط» با جاذبه‌های تاریخی و طبیعی زیبا، گردشگران را از سرتاسر دنیا به سوی خود جذب می‌کند. خانه‌های سفید رنگ مسقط، ساحل بسیار زیبا، شهر سرسبز صلاله و صدها مکان دیدنی، از جاذبه‌های گردشگری عمان هستند.

عمان کشوری سلطان‌نشین در جنوب غربی آسیا است که مردم آن به زبان عربی صحبت می‌کنند و انگلیسی و هندی نیز زبان‌های دوم در این کشور به شمار می‌روند. بیشتر مردم عمان مسلمان و پیرو مذهب «اباضیه» از قدیمی‌ترین شاخه‌های اسلام هستند، در نتیجه اعیاد مذهبی مانند عید فطر و قربان از مراسم‌های مهم در این کشور به شمار می‌روند. در عمان بیشتر مردان دشداشه یا لباس بلند عربی همراه با عمامه بر تن دارند. لباس زنان نیز بلند و اغلب رنگین است. بعضی از بانوان مسن هم از روبنده استفاده می‌کنند. عمان کشوری مرد سالار است و خانواده در آن جایگاهی ویژه دارد، بنابراین در گشت‌وگذارهای خیابانی قبل از عکس گرفتن، حتما از آنها اجازه بگیرید. عمانی‌ها بسیار خونگرم و مهمان نواز هستند و دست دادن از مرسوم‌‎ترین عادات آن‌هاست.

چگونه به عمان سفر کنیم؟

ویزای عمان

ویزای عمان از نوع فرودگاهی یا در مقصد است و در بدو ورود با پرداخت مبلغ آن به دلار، مهر ویزا را در پاسپورت خود دریافت می‌کنید. با این ویزا می‌توانید تا ۱۴ روز در کشور عمان اقامت داشته باشید، اما چنانچه بخواهید مدت بیشتری بمانید باید قبل از سفر، در مبدا خود از سفارت این کشور حداقل ویزای یک‌ماهه توریستی دریافت کنید. معمولا صدور ویزای گردشگری عمان راحت است و می‌توان از طریق اینترنت ویزای الکترونیک تهیه کرد. از طرفی در صورت خرید تورهای فلای تودی، کارهای دریافت ویزا برای شما به سهولت انجام می‌شود.

سفر هوایی به عمان

ساده‌ترین راه رسیدن به عمان، سفر هوایی است. پروازهای مستقیم و غیرمستقیم اغلب با شرکت‌ هواپیمایی امارات و بعضی از ایرلاین های ایرانی انجام می‌شود. مدت‌ پرواز مستقیم تهران به مسقط حدود ۲ ساعت و ربع، و پروازهای توقف‌دار حدود ۶ ساعت است. قیمت بلیط هواپیما نیز به تاریخ پرواز و نوع ایرلاینی که انتخاب می‌کنید بستگی دارد.

سفر دریایی به عمان

سفر دریایی معمولا انتخاب افرادی است که دوست دارند با کشتی سفر کنند. در روزهای مشخصی از هفته شناورها از بندرعباس به مقصد بندر «خصب» در عمان حرکت می‌کنند. سفر دریایی از قشم نیز مانند سفر از بندرعباس است و حدود ۱ ساعت و نیم در راه خواهید بود. هزینه سفر دریایی به زمان سفر و شرایط فعالیت بندرها بستگی دارد. شاید ارزانترین راه سفر به عمان از طریق کشتی‌ مسافربری باشد. اما این مسیر دریایی در زمان‌های محدودی در دسترس است، در نتیجه گزینهء بهتر، سفر هوایی است. پس برای کمتر شدن هزینه‌، آفرهای ویژهء فلای تودی را از دست ندهید.

سفر ارزان به عمان

ارزان‌ترین راه سفر به عمان، انتخاب زمان مناسب برای خرید تورهای استثنایی فلای تودی است. از طرفی قیمت تورهای گردشگری در زمان پیک سفر مانند تعطیلات نوروز، کریسمس و سایر ایام تعطیل، گرانتر از ایام غیر پیک خواهد بود. واحد پول عمان نیز یکی از گران‌ترین‌ ارزها محسوب می‌شود، اما هزینه سفر به محل اقامت و نوع پرواز شما بستگی دارد. از آنجایی که تمامی هتل‌ها با استانداردهای بین‌المللی ساخته شده‌اند، می‌توانید هتلی متناسب با بودجه خود انتخاب کنید.

در عمان تاکسی و اتوبوس دو وسیله حمل و نقل عمومی هستند. ظرفیت تاکسی در مسقط مانند ایران ۴ نفر است و اگر می‌خواهید تاکسی را به صورت دربست در اختیار داشته باشید بایستی مبلغ کرایه ۳ نفر دیگر را هم پرداخت کنید. اتوبوس‌ نیز بسیار تمیز، مجهز و مقرون به‌صرفه‌تر از تاکسی است. همچنین می‌توانید خودرو اجاره کنید. البته نرخ بنزین و اجاره خودرو در مسقط بالاست و هزینه‌های سفر را افزایش می‌دهد، بنابراین اتوبوس بهترین گزینه برای گشت و گذارهای درون شهری است.

کی به عمان برویم؟

در عمان دمای هوا در نیمه اول سال به بیش از ۴۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد، اما در پاییز و زمستان تا ۲۰ درجه کاهش پیدا می‌کند و هوای معتدل برای گشت‌وگذار و استفاده از ساحل دریا عالی می‌شود. بنابراین نیمه دوم سال بهترین زمان برای سفر به عمان و بازدید از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی این کشور است.

در سفر به عمان از کجا دیدن کنیم؟

پایتخت عمان‌ دارای سواحلی زیبا مانند بندر مسقط و اماکن تاریخی دیدنی از جمله بازار مطرح، مسجد تاریخی سلطان قابوس و خانه اپرای سلطنتی است. مسقط با ساختمان‌های سفید رنگ و مجلل، طبیعت بکر و هوایی بسیار تمیز، از زیباترین مقاصد گردشگری این کشور به شمار می‌رود. شهر ساحلی «صلاله» نیز پربازدیدترین شهر عمان است و حدود ۱ ساعت و نیم با مسقط فاصله دارد. خط ساحلی صلاله با درختان بلند گرمسیری و فضای سبز، دارای چشم‌اندازی رویایی است. پیاده‌روی در کنار ساحل، گرفتن حمام آفتاب و انواع تفریحات مهیج آبی از جاذبه‌های گردشگری صلاله هستند.

چگونه به عمان سفر کنیم؟

در سفر به عمان چه ارزی همراه داشته باشیم؟

واحد پول عمان «ریال» است که با ریال ایران متفاوت است، اما بهتر است دلار همراه داشته و هر روز به مقدار نیاز از طریق صرافی‌های معتبر، به ریال عمان تبدیل کنند.

نکات مهم

-اگرچه پوشش در عمان آزاد است اما بهتر است به فرهنگ مردم این -کشور که عمدتا مسلمان هستند احترام گذاشته و از پوشش مناسب استفاده کنید.

-برای نوشیدن آب حتما از بطری‌های آب معدنی استفاده کنید.

-به هیچ عنوان با نام سلطان قابوس شوخی نکنید.

-در انتخاب غذا ریسک‌پذیر باشید و غذاهای لذیذ عمانی و قهوه عربی را از دست ندهید؛

و از همه مهمتر برای آنکه با اطمینان خاطر به عمان سفر کنید، از طریق فلای تودی بلیط، هتل، ویزا، تور و هر آنچه نیاز دارید را تهیه کنید تا با کمترین بودجه، از بهترین نتیجه بهره‌مند شوید.

سوالات متداول

۱. آیا برای سفر به عمان ویزا لازم است؟

برای سفر حداکثر ۱۴ روزه، مهر ویزا در بدو ورود در پاسپورت زده می‌شود، اما در صورت اقامت بیشتر باید قبل از سفر از سفارت عمان ویزا بگیرید.

۲. مکانهای توریستی معروف عمان کدام هستند؟

باغ‎‌های پلکانی سرسبز، قلعه‌های باستانی و شهر سرسبز صلاله

۳. مردم عمان به چه زبانی صحبت می‌کنند؟

زبان اصلی در کشور عمان عربی است. اما بعضی از مردم این کشور به زبان انگلیسی نیز صحبت می‌کنند.


این محتوا تبلیغاتی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس