اردوغان: امیدوارم روابط ایران و ترکیه در آینده بهتر شود

رئیس جمهور ترکیه به انتخاب مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری ایران واکنش نشان داد و گفت: امیدوارم روابط ایران و ترکیه در آینده بهتر شود.

به گزارش مشرق به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه حین بازگشت از برلین پس از رقابت ترکیه و هلند در هواپیما به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

وی در پاسخ به سوالی درباره انتخابات اخیر ریاست جمهوری ایران و پیروزی مسعود پزشکیان گفت: مسعود پزشکیان در واقع یک ترک است وی در تبریز ترکی صحبت می‌کند؛ وقتی به مناطق کردنشین می‌رود می‌تواند به کردی صحبت کند او به زبان فارسی هم تسلط کامل دارد.

اردوغان افزود: وقتی به ترکیه برگشتیم با پزشکیان تماس گرفته و تبریک خواهم گفت. امیدوارم روابط ایران و ترکیه در آینده بهتر شود.

وی در ادامه تاکید کرد: ترکیه در منطقه بهترین روابط را با ایران دارد؛ ایران همسایه مهمی برای ترکیه است و با آن پیوندهای تاریخی و فرهنگی دیرینه‌ای داریم.

اردوغان گفت: امیدوارم در دوره جدید روابط ترکیه و ایران با سرعت فزاینده‌ای در جهت مثبت توسعه یابد.

رئیس جمهور ترکیه درباره سفر هیئت مذاکره‌کننده رژیم صهیونیستی به قطر برای توافق تبادل اسرا با گروه‌های فلسطینی گفت: دیدارهایی میان رئیس موساد و مقامات حماس در دوحه مطرح است. برخی گام‌های مثبت در طول مذاکرات که آتش‌بس دائمی را پیش‌بینی می‌کرد، برداشته شد. اکنون مسئله آتش‌بس در غزه هر لحظه امکان دارد؛ هر لحظه ممکن است خبری در این خصوص داده شود اما اصل موضوع، نگرش‌های نتانیاهو است. اسرائیل باید از تلاش برای گسترش درگیری در منطقه دست بردارد، در این مرحله کشورهای غربی به ویژه آمریکا باید از حمایت خود از اسرائیل دست بردارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس