کد خبر 1621925
تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۰
پنج روایت از یک مرد - کراپ‌شده

وقتی به خود می‌آمدم که پاهایم تا زانو بی‌حس شده و از کار افتاده‌اند و بی‌توجه به فرمان من هستند. دست از نوشتن برداشته و به مالش پاها مشغول می‌شدم و بعد لباس کامل به زیر ۴تخته پتوی پلنگی پناه می‌بردم.

به گزارش مشرق، علی رستمی، رزمنده و نویسنده دفاع مقدس در مطلبی نوشت:

این کتاب را در زمستان ۱۴۰۲ در حلب سوریه نوشتم. حدود سه ماه، روزها را در شهر و روستاهای ویران مشغول به کار پژوهشی بودم و شب‌های بی‌برق و بی‌نفت و تاریک را با نوشتن این کتاب گذراندم.

گاه چنان غرق در نوشتن و همزاد پنداری با شخصیت‌های کتاب به خصوص شهید عزیز علی‌رضا خزائی می‌شدم که گذر چندین ساعت زمان و اتاق سرد را حس نمی‌کردم وقتی به خود می‌آمدم که پاهایم تا زانو بی‌حس شده و از کار افتاده‌اند و بی‌توجه به فرمان من هستند. دست از نوشتن برداشته و به مالش پاها مشغول می‌شدم و بعد با شلوار و اورکت و چفیه‌ای به گردن و کلاهی ضخیم، تا صبح به زیر ۴تخته پتوی پلنگی پناه می‌بردم....

مصائب یک نویسنده برای نگارش کتاب جدید

کتاب "پنج روایت از یک مرد" حاصل عشق‌بازی من با ساعت‌ها مصاحبه و پژوهش چندین ساله پیرامون معلم و فرمانده شهیدپروری است که خود را دانش‌آموز مکتبش می‌دانم. خود را و تمام دوستانم را. چه آنانی که رفتند و کاری حسینی کردند و چه آنانی که ماندند تا کاری زینبی کنند و یزیدی نباشند.

جای سپاس دارد که فرازهایی از این کتاب با نگاه نقادانه سرکار خانم موسوی خلخالی بازنویسی شد و اغلاط تایپی و نگارشی آن از نظر سرکار خانم مردانی دور نماند.

روز دوشنبه ۱۸تیرماه، این کتاب در ساختمان اداری فدراسیون کشتی رونمایی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس