واکنش کرملین به چراغ سبز نخست‌وزیر جدید انگلیس به اوکراین

سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه گفت: اینکه انگلیس به طرف اوکراینی اجازه دهد از موشک‌های سایه طوفان برای حملات به عمق خاک روسیه استفاده کند، گامی کاملاً غیرمسئولانه است.

به گزارش مشرق، دیمیتری پسکوف این سخنان را روز چهارشنبه ۲۰ تیرماه ۱۴۰۳ در نشستی خبری در واکنش به اظهارات کی‌یر استارمر نخست‌وزیر جدید انگلیس بیان کرد.

سخنگوی کرملین با بیان اینکه هنوز اظهارات نخست‌وزیر انگلیس در این باره را ندیده است، افزود: اگر اینطور باشد، یک اقدام غیرمسئولانه دیگر از سوی لندن در راستای افزایش تنش و تشدید جدی اوضاع تلقی می‌شود.

وی ادامه داد:‌اینگونه اظهارات و اقدامات را با دقت ثبت خواهیم کرد و اقدامات مناسب را در واکنش به آنها انجام خواهیم داد.

پیش از این، روزنامه فایننشیال تایمز در این باره نوشت: کی‌یر استارمر نخست‌وزیر جدید انگلیس صراحتا اعلام کرد که لندن خط کابینه محافظه‌کار قبلی را ادامه خواهد داد و به نیروهای مسلح اوکراین اجازه می‌دهد از سلاح‌های انگلیسی برای حمله به اهدافی در روسیه استفاده کنند.

بنا بر این گزارش، استارمر افزود: سلاح‌های انگلیسی باید بر اساس قوانین بین‌المللی بشردوستانه استفاده شود و اوکراین باید تصمیم بگیرد که چگونه از این سلاح‌ها برای اهداف دفاعی استفاده کند.

تدارک روسیه برای تقویت امنیت منطقه بلگورود
سخنگوی کرملین در پاسخ به پرسشی درباره اقدامات برای مقابله با کاهش حملات نیروهای مسلح اوکراین به منطقه بلگورود نیز گفت:‌ همه اقدامات برای تقویت امنیت این منطقه در حال انجام است اما تکمیل این فرایندها، نیازمند زمان است.
پسکوف ضمن تأکید بر اینکه اقدامات لازم در این باره در حال انجام است، در عین حال از بیان جزئیات خودداری کرد و به خبرنگاران توصیه کرد که در این باره با وزارت دفاع روسیه تماس بگیرند.

پوتین رئیس‌جمهوری روسیه شامگاه یکشنبه ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۲ از برنامه این کشور برای ایجاد منطقه حائل در مرز بلگورود با اوکراین سخن گفت.

یک روز بعد، سخنگوی کرملین در این باره گفت:‌ روسیه، با در نظر گرفتن حملات نیروهای مسلح اوکراین به منطقه بلگورود، ممکن است در مقطعی یک منطقه حائل در مناطق مجاور اوکراین ایجاد کند.

پسکوف گفت: منظور رئیس جمهوری روسیه این است که به دنبال حملات هواپیماهای بدون سرنشین و گلوله باران مکرر توپخانه ای قلمرو ما که به شهرک‌ها، تأسیسات عمومی و ساختمان‌های مسکونی در منطقه بلگورود آسیب‌هایی وارد کرده است،‌ اقداماتی برای تأمین امنیت این مناطق انجام می شود.

پسکوف اظهار داشت: یک منطقه به نوعی حائل در مناطقی که ممکن است اوکراین در حمله به بلگورود از آنها استفاده کند، ایجاد خواهد شد تا این منطقه دور از دسترس دشمن باشد.

بنا بر گزارش منابع خبری روس، پوتین در ماه می (اردیبهشت- خرداد ۱۴۰۳) نیز در این باره گفت: با توجه به گلوله‌باران مناطق مسکونی مناطق مرزی از جمله بلگورود از سوی نیروهای مسلح اوکراین، یک منطقه امنیتی حائل در مرز در حال ایجاد است.

 جنگ اوکراین در پی بی‌توجهی غرب نسبت به نگرانی‌های امنیتی مسکو و گسترش نیروهای ناتو تا نزدیکی مرزهای روسیه کلید خورد. رئیس‌جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه سال ۲۰۲۲ میلادی (دوم اسفندماه ۱۴۰۰) استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت و سه روز بعد، عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند علیه اوکراین آغاز کرد. به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

مذاکرات پوتین و مودی؛ هیچ اختلاف نظری وجود نداشت
خبرنگاری در این نشست خبری از سخنگوی کرملین پرسید که چرا ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه و نارندرا مودی نخست‌وزیر هند در مسکو، مذاکراتی در قالب گسترده (با حضور شمار بیشتر اعضای هیأت‌ها) انجام ندادند.
پسکوف در پاسخ گفت: سران روسیه و هند در نشست خود در کرملین ، بدون برگزاری قالب گسترده مذاکرات، درباره همه مسائل گفت‌وگو کردند و هیچ اختلاف نظری وجود نداشت.
وی توضیح داد: با توجه به اینکه بازدید مشترک رئیس‌جمهوری روسیه و نخست‌وزیر هند از غرفه روس‌اتم در مجموعه نمایشگاهی ودنخا کمی با تأخیر انجام شد، مذاکرات در قالب محدود نیز با تأخیر انجام شد و با توجه به برنامه سفر مودی به اتریش، سران روسیه و هند تصمیم گرفتند که مذاکرات در قالب گسترده را انجام ندهند.
سخنگوی کرملین در عین حال گفت: با این وجود، قالب محدود مذاکرات پوتین و مودی، بسیار گسترده بود و تقریباً مدیران ارشد همه حوزه‌های اصلی تعاملات روسیه – هند در آن نشست به مدت بیش از سه ساعت حضور داشتند.
نخست‌وزیر هند روز دوشنبه ۱۸ تیرماه ۱۴۰۳ در روز آغازین سفر خود در اقامتگاه پوتین با وی به مدت بیش از سه ساعت گفت و گوی غیررسمی داشت. مذاکرات رسمی مودی و پوتین نیز روز سه‌شنبه انجام شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    5 8
    بزنید متجاوز رو نابود کنید. یا علی
    • CA ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
      6 2
      دهنتو آبکش، نگو یا علی، بگو یا صهیون! آمریکا برای الیگارشهای صهیونیست که میخوان سر به تن روسی و اکراینی نباشه و هدفشون تجزیه اکراین و روسیه است مزدور اجاره‌ای بی‌مخ نیاز دارن. برو براشون بجنگ و بگو یا صهیون و کشته شو.
  • عمیر IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    5 6
    بعد از حمله حقیرانتون به کودکای بیگناه اوکراینی دهنتونو اسفالت میکنیم
    • IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
      5 2
      عمیر = مناخیم
  • عمیر IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    5 7
    اوکراین باید جواب تروریستای توله کمونیست بچه کش روسی رو با موشک های کروز تو خاک روسیه بده
    • IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
      6 2
      عمیر = مناخیم
    • عمیر IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
      2 0
      بازم مناخیم از توسری خور بودن ارباب پوتین بهتره ک
  • عمیر IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
    7 7
    زنده باد اوکراین و انگلیس مرگ بر پوتین و روسیه
    • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
      4 2
      عمیر = مناخیم
    • IR ۰۳:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
      4 0
      انقدر مناخیم مناخیم نکن ولادیمیر
  • IR ۰۳:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
    3 0
    چیزی تا ازادی مسکو نمونده.ناتو کم کم داره وارد نبرد میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس