کد خبر 1622963
تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۶
فیلم/ لحظه ریزش هولناک ساختمان مسکونی در یافت‌آباد

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از حادثه ریزش ساختمان مسکونی در محله یافت‌آباد خبر داد.

به گزارش مشرق، سید جلال ملکی؛ سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اظهار کرد: ساعت ۱۱ ظهر امروز حادثه آوار ساختمان در مجاورت ملک گودبرداری شده در خیابان محمودی محله یافت‌آباد به این سازمان گزارش داده شد که بلافاصله ۲ ایستگاه در مدت زمان ۵ دقیقه به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: محل حادثه یک ساختمان 2 طبقه مسکونی در ضلع جنوبی یک ملک به وسعت حدود 250 متر بود که به عمق تقریبی 6 متر گودبرداری شده بود. ساعتی قبل از تخریب ساختمان، ساکنان از صدای شکستن شیشه‌ها و دیوارها متوجه خطر شده و بلافاصله ساختمان را ترک کرده بودند؛ دقایقی بعد نیمی از ساختمان دو طبقه کاملاً تخریب و داخل محل گودبرداری شده ریخت اما خوشبختانه چون کسی در ساختمان حضور نداشت فردی مصدوم نشد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی با بیان اینکه به کارگران محل گودبرداری نیز آسیبی نرسید، گفت: آتش‌نشانان پس از بررسی و اطمینان از حضور فردی در زیر آوار و ارائه توصیه‌های ایمنی لازم، محل را تحویل مالکان و عوامل شهرداری دادند.

ملکی خاطرنشان کرد: بارها شاهد ریزش ساختمان در مجاورت محل گودبرداری و یا تخریب دیواره‌های گودبرداری بوده‌ایم که باعث مصدومیت افراد و یا حتی تلفات جانی شده است. این مسئله اهمیت نظارت بر مرحله حساس گودبرداری و به ویژه مقاوم‌سازی و ایمن‌سازی دیواره‌های گود را بیشتر می‌کند. هرچه عمق گودبرداری بیشتر باشد و یا ساختمان‌های اطراف، بلند مرتبه یا قدیمی و فرسوده باشند ایمنی دیواره‌های گودبرداری مهم‌تر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
    2 0
    مقوایی بود ؟!
  • DE ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
    4 5
    تنها راه حل این ، که ساختمانها حتی در زلزله ۳۰ ریش تری هم خراب نشوند اینستکه طبق اختراع جهانی آخوندی وزیر راه راه و مسکن سابق رفتار کرد. یعنی هیچ ساختمانی نساز تا در هیچ زلزله ای نگران خرابی نباشی. عین ابن که تنها علت طلاق که دانشمندان بالاخره پیدا کردند فقط ازدواج است . علت اصلی طلاق ازدواج است و تا حالا در تاریخ اتفاق نیافتاده که افرادیکه ازدواج نکرده اند طلاق گرفته باشند.
  • IR ۰۱:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
    2 6
    شک ندارم مسکن مهر بوده
  • IR ۰۲:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
    1 5
    امان از مسکن انحرافی مهر
  • DE ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
    0 1
    اون که فیلم گرفته خیلی سعی کرده از سمت چپ فیلم نگیره. سمت چپ را قبلا خراب کردند برای ساخت جدید و زیر پی و دیوار این خانه خالی شده بدون اینکه اول تمام دیوارها و پی آنرا محکم کنند . وشاید هم کلا خودشون میخوان خرابش کنند چون کلا کسی در اون ساکن نیست و شما در آوراها حتی یک پرده تخت میز صندلی ...چیزی نمیبینید . اگر مهندسی و برای ساخت جدید خراب کرده باشند بسیار جالب خراب کردند.راحت و بدون صرف انرژی
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
    6 0
    اون خاکی که پخش میشه، ذرات ریز آهن و شیشه و مواد شیمیایی داره. از طریق ریه جذب خون میشه و ده سال بعد سرطان ایجاد میکنه. حداقل از یازده سپتامبر درس بگیرید. طرف رفته چند قدمی فیلم میگیره.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس