سوگواره شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر رضوی برگزار شد

همایش سوگواره شیرخوارگان حسینی روضه باب الحوائج حضرت علی اصغر (ع) روز جمعه همزمان با هشت هزار و ۵۰۰ نقطه از کشور و ۴۵ کشور جهان با حضور مادران مشهدی و فرزندان خردسال شان در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش مشرق، در این آیین که سابقه ۲۲ ساله دارد، مادران مشهدی شیرخوارگان خود را همچون حضرت سیدالشهدا به عنوان سند مظلومیت واقعه عاشورا با شعار «صبر جمیل» بر سر دست گرفتند.

این مراسم با جمع‌خوانی آیاتی از قرآن کریم توسط «سید علی حافظی، سید محمدجواد حافظی و دانیال شیخی» آغاز شد و در ادامه گروه سرود گل دسته‌های حرم به اجرای برنامه پرداختند.

مداحی «سید محمود علوی»، دکلمه خوانی بانوی مداح نوجوان، «فاطمه خورشید سادات عطار طوسی» و اجرای نمایش آئینی وداع حضرت رباب با فرزندش علی‌اصغر (ع) از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

زائران و مجاوران حرم رضوی، شیرخوارگان حسینی خود را نذر امام حسین علیه السلام می‌کنند و عهده‌دار تربیت فرزند خود برای سربازی حضرت صاحب الزمان و منجی آخرالزمان می‌شوند.

همچنین در این مراسم مدیر اجرایی تولیت آستان امام زاده صالح تهران در حرم مطهر رضوی با اشاره به اینکه دامن مادران موجب تربیت صالح فرزندان است، گفت: فرزند شیرخوار جزو اصلی یک مادر است و مادران برای این سرمایه خود تمام تلاش خود را خرج می‌کنند.

حجت‌الاسلام احسان بی آزار تهرانی با اشاره به واقعه روز عاشورا افزود: حضرت رباب (س)، حضرت علی اصغر را به امام حسین علیه السلام سپرد و آن امام معصوم او را در مقابل سپاه دشمن می گیرد و برای طفل ۶ ماه خود تقاضای آب می‌کنند ولی جواب این درخواست با تیر داده می شود و امام سوم شیعیان دیگر توان بازگرداندن طفل را به مادر ندارد.

وی ادامه داد: این روزها نیز کودکان مظلوم فلسطینی در مقابل چشمان جهانیان، جان می سپارند اما جبهه استکبار نسبت به کشته شدن این کودکان، بی تفاوت است، این اطفال سند مظلومیت مردم فلسطین هستند.

این سخنران مذهبی اضافه کرد: مصیبت شهادت حضرت علی اصغر برای امام حسین (ع) بسیار سنگین بود و بنا بر نقل های، خداوند به سیدالشهدا در این مصیبت تسلیت گفت.

سوگواره شیرخوارگان حسینی آئینی معنوی است که یادآور مظلومیت حضرت علی‌اصغر (ع) است و همه ساله در روز جمعه اول ماه محرم برگزار می شود.

در این آیین، مادران نوزادان خود را در حالی که لباس سبزرنگ مخصوص این مراسم را به تن و پیشانی بند لبیک یا حسین (ع) بر پیشانی دارند را به حرم مطهر رضوی می‌آورند و با نوحه‌ها و مرثیه‌های جان سوز یاد شهدای مظلوم دشت کربلا به‌ویژه حضرت علی‌اصغر (ع) را گرامی می‌دارند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس