سوءقصد علیه ترامپ - نمایه

دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات آمریکا، روز شنبه هدف سوءقصد ناکام قرار گرفت؛ حادثه‌ای که برای جمهوری‌خواهان بیش‌تر «فرصت» بود تا «تهدید».

سرویس جهان مشرق - دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد احتمالی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری امسال این کشور، روز شنبه هنگام سخنرانی تبلیغاتی در شهر «باتلر» در ایالت پنسیلوانیا، هدف یک سوءقصد ناکام[۱] قرار گرفت[۲]. پس از شنیده شدن صدای تیراندازی، ترامپ، در حالی که گوش راستش خون‌ریزی می‌کرد، روی زمین نشست. مأموران سرویس مخفی (مسئول حفاظت از اشخاص شناخته‌شده در آمریکا) دورتادور ترامپ را گرفتند تا از او در مقابل گلوله‌های احتمالی بعدی محافظت کنند. ترامپ سپس از جای خود بلند شد و در حالی که مشتش را در هوا تکان می‌داد، ظاهراً چندین بار گفت: «مبارزه!» سرویس مخفی بلافاصله او را سوار خودرو کرد و کاروان خودرویی ترامپ، صحنه را ترک کرد. ترامپ در واکنش به این حادثه در شبکه‌ی اجتماعی خودش «تروث سوشال» نوشت: «بلافاصله فهمیدم اتفاقی افتاده؛ چون یک صدای ویزمانند تیراندازی شنیدم و بلافاصله احساس کردم گلوله پوستم را شکافت. خون زیادی از من رفت.»

آن‌چه باید درباره سوءقصد علیه دونالد ترامپ بدانید +عکس و فیلم

«دونالد ترامپ» در حالی که خون از گوشش به روی صورتش جاری است، مشت گره‌کرده‌اش را در هوا تکان می‌دهد و می‌گوید: «مبارزه.» تصاویری مانند این، اکنون به طور گسترده در آمریکا، و به‌ویژه در میان حامیان ترامپ، دست‌به‌دست می‌شود و از او چهره‌ای «انقلابی» می‌سازد. کارشناسان معتقدند سوءقصد علیه ترامپ، احتمال پیروزی او در انتخابات پیش روی آمریکا را افزایش می‌دهد. (+)

لحظات سوءقصد علیه «دونالد ترامپ» تا زمان سوار شدنش به خودرو برای ترک محل [دانلود]

بایدن: ترامپ را در مرکز سیبل قرار دهید

اداره‌ی فدرال تحقیقات آمریکا، اف‌بی‌آی، ضارب را «توماس متیو بروکس[۳]»، ۲۰ ساله، و اهل شهر «بتل پارک» در ایالت پنسیلوانیا، معرفی کرده است. مأموران سرویس مخفی چند ثانیه پس از شروع تیراندازی، کروکس را، که روی پشت‌بامی در فاصله‌ی ۱۵۰ متری از محل سخنرانی ترامپ درازکش اقدام به تیراندازی کرده بود، به ضرب گلوله به قتل رساندند. در این حادثه، یکی از شرکت‌کنندگان در مراسم کشته شد و دو تماشاگر هم به‌شدت زخمی شدند. این حمله، جدی‌ترین سوءقصد علیه یک رئیس‌جمهور یا نامزد ریاست‌جمهوری از حادثه‌ی تیراندازی به رونالد ریگان در سال ۱۹۸۱ محسوب می‌شود. دونالد ترامپ روز دوشنبه برای سومین بار رسماً در مراسم گردهمایی جمهوری‌خواهان به عنوان نامزد این حزب در انتخابات معرفی خواهد شد. سوءقصد علیه ترامپ بار دیگر نگرانی‌ها درباره‌ی اختلافات در جامعه‌ی دوقطبی‌شده‌ی آمریکا را در فاصله‌ی چهار ماه مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری، پررنگ کرد.

آن‌چه باید درباره سوءقصد علیه دونالد ترامپ بدانید +عکس و فیلم

«جو بایدن» (راست) رئیس‌جمهور آمریکا، پس از شکست مفتضحانه در مناظره‌ی اول با «دونالد ترامپ» (چپ) رقیب انتخاباتی‌اش، در جمع حامیان مالی‌اش گفته بود: «صحبت درباره‌ی مناظره دیگر بس است؛ زمان آن است که ترامپ در مرکز سیبل قرار داده شود.» جمهوری‌خواهان اکنون این جمله‌ی بایدن را دست گرفته‌اند و آن را انگیزه‌ی سوءقصد علیه ترامپ معرفی می‌کنند. (+)

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، و رقیب انتخاباتی ترامپ، چندین ساعت پس از حادثه‌ی تیراندازی، گزارش این سوءقصد را دریافت کرد و تلفنی با ترامپ صحبت کرد. بایدن سپس در اظهاراتی عمومی اعلام کرد: «این نوع خشونت در آمریکا جایی ندارد. نفرت‌انگیز است. نفرت‌انگیز است.» در عین حال، بسیاری از جمهوری‌خواهان تقصیرِ وقوع این حادثه را به گردن بایدن و متحدانش انداخته‌اند. این افراد می‌گویند حملات تبلیغاتی مداوم علیه ترامپ و معرفی او به عنوان «تهدیدی برای دموکراسی» موجب مسموم شدن فضای آمریکا شده است. یکی از جملات بایدن به طور خاص مورد اشاره‌ی جمهوری‌خواهان است. رئیس‌جمهور آمریکا کم‌تر از یک هفته پیش از سوءقصد به ترامپ گفته بود: «زمان آن است که ترامپ در مرکز سیبل قرار داده شود.» سؤالات زیادی درباره‌ی این حادثه وجود دارد، از جمله: ضارب چگونه توانسته تا این اندازه به محل سخنرانی ترامپ نزدیک شود؟ و چگونه پلیس و تیم امنیت تا پیش از تیراندازی نتوانسته‌اند ضارب را شناسایی کنند؟

آن‌چه باید درباره سوءقصد علیه دونالد ترامپ بدانید +عکس و فیلم

جای تعجب و سؤال دارد که چگونه یک جوان ۲۰ ساله توانسته مسلح خودش را به حدود ۱۵۰ متری محل سخنرانی ترامپ برساند، بدون این‌که توسط پلیس یا نیروهای امنیتی شناسایی شود. (+)

پیامدهای سوءقصد بر رقابت‌های انتخاباتی

سوءقصد روز شنبه علاوه بر پیامدهای فوری، از جمله تمرکز بر کوتاهی سرویس مخفی[۴] در تأمین امنیت محل سخنرانی ترامپ[۵]، احتمالاً پیامدهای عمیق‌تری نیز بر رقابت‌های انتخاباتی امسال خواهد گذاشت[۶]. پیش‌بینی می‌شود حمله به ترامپ و واکنش او به این سوءقصد، تأثیر مثبتی بر احتمال پیروزی او در انتخابات داشته باشد[۷]. تصاویر ترامپ در حالی که پشت تریبون ایستاده و با صورت خون‌آلود، مشت‌هایش را در هوا تکان می‌دهد، و همچنین تکان دادن مشت‌هایش و دادن شعار «مبارزه» تا آخرین لحظه قبل از این‌که مأموران امنیتی او را سوار خودرو کنند، اکنون همه‌جا در حال انتشار است و سیمای یک شخصیت «انقلابی» را از ترامپ ترسیم خواهد کرد. مشاوران بایدن متفق‌القول به او می‌گفتند باید در تبلیغاتش مستقیماً به خود ترامپ حمله کند. با این حال، اجرای چنین نقشه‌ای علیه کسی که اکنون تا چند میلی‌متری مرگ رفته و برگشته، کار دشواری است[۸]. بایدن از این به بعد باید راهی پیدا کند تا همزمان، ترامپ را «تهدیدی برای دموکراسی» معرفی کند و در عین حال، از سوءقصد علیه او اعلام برائت کند.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، در حالی که ترامپ را «دونالد» خطاب می‌کند، از وقوع «خشونت سیاسی» در آمریکا و سوءقصد علیه ترامپ ابراز انزجار می‌کند. [دانلود]

آن‌چه باید درباره سوءقصد علیه دونالد ترامپ بدانید +عکس و فیلم

جمهوری‌خواهان سوءقصد علیه «دونالد ترامپ» (مرکز تصویر) را بیش‌تر «فرصت» می‌بینند تا «تهدید». مقامات و حامیان این حزب اکنون ترامپ را یک «قهرمان» و «مبارز» نشان می‌دهند که از ترور به دست «تشکیلات آمریکا» جان سالم به در برده است. (+)

در سوی دیگر، مقامات جمهوری‌خواه تصاویر قهرمانانه‌ی ترامپ را در صفحه‌های خود در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند[۹] و معتقدند این سوءقصد ناکام در نهایت به نفع ترامپ و حزب جمهوری‌خواه تمام خواهد شد. و برای بهره‌برداری از این حادثه دست‌به‌کار شده‌اند. «جِی. دی. وانس» سناتور جمهوری‌خواه ایالت اوهایو و یکی از گزینه‌های ترامپ برای معاون اولی، در شبکه‌ی اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: «[حادثه‌ی] امروز صرفاً یک حادثه‌ی منحصربه‌فرد نیست. فرضیه‌ی محوری تبلیغات بایدن این است که پرزیدنت دونالد ترامپ یک فاشیست مستبد است که باید به هر قیمتی متوقف شود. این ادبیات مستقیماً به سوءقصد علیه پرزیدنت ترامپ منتهی شد[۱۰] «کریس لاسیویتا» از مدیران ستاد انتخاباتی ترامپ نیز در ایکس نوشت: «سال‌هاست، و حتی همین امروز، کنشگران جناح چپ، حامیان مالی دموکرات، و اکنون حتی جو بایدن، اظهارات و توصیفات منزجرکننده‌ای درباره‌ی تیراندازی به دونالد ترامپ می‌کنند ... وقت آن است که به این خاطر مجازات شوند ... بهترین راه از طریق صندوق رأی است.»

آن‌چه باید درباره سوءقصد علیه دونالد ترامپ بدانید +عکس و فیلم

در حالی که مأموران امنیتی تلاش می‌کنند تهدید را برطرف کنند، اعضای «سرویس مخفی» خودشان را روی ترامپ انداخته‌اند تا از اصابت گلوله‌های بیش‌تر به او جلوگیری کنند. هنوز سؤالات زیادی درباره‌ی سوءقصد علیه ترامپ وجود دارد که از جمله‌ی آن‌ها دلیل بی‌مبالاتی دستگاه‌ها و نیروهای امنیتی نسبت به تأمین امنیت محل سخنرانی ترامپ به گونه‌ای است که یک جوان ۲۰ ساله توانسته در ارتفاع مناسب در فاصله‌ی حدود ۱۵۰ متری از رئیس‌جمهور سابق آمریکا مستقر شود و اقدام به تیراندازی به سوی او کند. (+)

ستاد ترامپ ظرف چند ساعت از سوءقصد پیامی منتشر کرد و از رأی‌دهندگان خواست به این ستاد کمک کنند. در متن این پیام آمده بود: «این‌ها دنبال من نیستند؛ دنبال شما هستند.» در عین حال، یک فرضیه نیز این است که سوءقصد علیه ترامپ اتفاقاً با مدیریت تیم تبلیغات او و برای بالا بردن شانس موفقیتش طراحی و اجرا شده است. «برَد بَنِن» یکی از طراحان راهبرد حزب دموکرات، می‌گوید حادثه‌ی تیراندازی روز شنبه می‌تواند از نظر سیاسی به نفع ترامپ باشد: «این سوءقصد احساسات همدردی با ترامپ را برمی‌انگیزد. به علاوه، این نظریه را در ذهن رأی‌دهندگان تأیید می‌کند که کشور دچار یک مشکل بنیادین است؛ نظریه‌ای که انگیزه‌ی حمایت از ترامپ می‌شود.» به هر حال، باید منتظر ماند و دید طی روزهای آینده چه جزئیات جدیدی از این حادثه منتشر می‌شود و چه ابعاد دیگری از آن افشا خواهد شد.


[۱] Trump survives assassination attempt Link

[۲] Trump injured but ‘fine’ after attempted assassination at rally, shooter and one attendee are dead Link

[۳] Who is Thomas Matthew Crooks, the suspected Trump rally shooter Link

[۴] Trump shot in ear at US election campaign rally after major security lapse Link

[۵] Trump rally shooting: Focus on Secret Service Link

[۶] A shocking act that will reshape the presidential race Link

[۷] Trump-victory trades to swell after shooting, investors say Link

[۸] Biden campaign faces delicate moment after shocking attack on Trump Link

[۹] GOP lawmakers rally around image of bloodied Trump Link

[۱۰] How Trump shooting will affect the US election campaign Link

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 78
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 28
  • IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
    42 8
    مظلوم نمایی هالیوودی برای راحت پیروز شدن بر دموکرات ها و جو خوابالو
    • IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
      24 5
      ترامپ یه قمارباز حرفه ای است. کارشو خوب بلده. ترامپ اخه تو چرا نمیمبری و هنوز زنده ای؟؟؟چرا نمیگذاری مردم یه نفس راحت بکشن از دستت؟؟؟ خدایا زودتر بفرستش جهنم
    • IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
      10 5
      در این عکس محل وقوع حادثه تیرانداز چطور از ان نقطه شلیک کرده تیر به جای عمودی رفتن در کله این حرامزاده 90 درجه برگشته موازی گوش رفته و ان را سوراخ کرده ؟؟؟؟؟!!!!!
    • US ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
      2 4
      ترامپ به جلیلی شما چیزی گفت که شما در امور داخلی آنها دخالت می کنید ،ماشالله آنقدر وقیح هستید که از هرکسی که باب میل شما نیست انتقاد میکنید.
    • کارگر IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
      4 1
      پس از فتح جزیره ایوجیما پرچم آمریکا به اهتزاز درآمد. عکسی که جو روزنتال گرفت آن لحظه را ماندگار کرد. مشت گره کرده ترامپ و محافظانش زیر پرچم آمریکا مشابه آن لحظه است. زن و مرد جلوی کادر . زاویه از پایین به بالا مشابه پرتره معروف چه گوارا ! سریع تیشرت اش بر تن حامیان ترامپ ! تصور کنید مثلا حسن سرخه یا حسن خمینی مورد اصابت تیرکمان واقع میشدند ! جشن ملی و راه بندان خیابانها ! یک روز مسرت بخش تاریخی !
    • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
      9 4
      خوب موند به درک واصل نشد بمونه و آمریکا رو بریزه بهم و جنگ داخلی بشه و فروپاشی آمریکا رو ببینیم
    • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
      0 0
      اون عکاسه از مامورین جلوتر بود
    • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
      0 0
      ترامپ به جلیلی چیزی نگفت ولی به تو چیزی نگفت که چرا در امور داخلی ایران و کشورهای منطقه دخالت میکنه، نگفت چرا سردار سلیمانی رو که میهمان دولت عراق بود بر خلاف کلیه پروتکل های جهانی ترور کرد؟! اتفاقا ما با آمریکا خصوصا ترامپ خیلی کار داریم چرا نداشته باشیم؟!
  • IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
    32 5
    نمایشه باور نکنید
    • ملانصرالدین IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
      7 8
      کدام نمایش ؟! آخه جومونگ هم نمیتونه از اون فاصله گوش ترامپ را بزنه! به قصد سر ترامپ شلیک کرد که عمرش به دنیا بود و به گوشش خورد!!
    • IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
      2 2
      حتما میدونید که آمریکاییها بجای پستانک با اسلحه بزرگ میشن،بارها نمایش آدم کشی کودکان در مهد کودک رو دیدیم پس فرضیه مهارت نداشتن ضارب فرضیه پر رنگی نیست،از طرفی فاصله این دو با هم برخلاف معمول بسیار کم بوده ، اگر پسر درست به هدف میزد شاید کمتر از الان برای مخاطب سوال میشد، این سوال که چطور این پسر تونسته چنین هدف آسونی رو اشتباه بزنه؟!
    • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
      1 2
      ترامپ با اراجیفش و همش هی میگفت به ایران حمله می کنم بعد اگر نظامیان ایرانی نزدیک ناوهای ما شدند بزنیدشون بعد ما قدرتمندترین سربازای دنیا رو داریم مردایی هستند قدرتمند مردایی هستند.... بعد حالا یه تیم خیلی حرفه ای فرستاده بودند ون....برای ترور بعد اینها دستگیر شده بودند این مردها با هیکل قد گوریل روی زمین فقط دستشون رو برده بودن بالا بعد یکیشون ببخشید با عرض معذرت شلوارش از خیسی انگار یه 20 لیتری روش ریختن حالا اینها به نظرتون چه مردایی هستند؟؟؟؟! یا چه مردایی باید بهشون بگن؟؟؟؟؟؟؟
    • IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
      5 1
      عمر ترامپ به دنیا بوده یا اینکه عمر پسر بیست ساله فریب خورده به دنیا نبوده ؟! کدوم درسته؟بر اهل فن پیداست که قطعا هرکس مسئولیت چنین تروری رو بپذیره بطور قطع با جون خودش قمار کرده چون در صورت زنده بودن افسران پلیس آف بی آی کاری باهاش می‌کنن که به همه نبایدهای درخواست کنندگان ترور اعتراف کنه، کدوم آدم عاقلی بخاطر پول چنین مسئولیت تروری رو با تمام خطراتش میپذیره، بجز یک پسر ساده بیست ساله!؟
    • IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
      4 4
      ملانصرالدین جان بنظرت نمیشه دو یا حتی سه تک تیرانداز داشت و یکی از اون ها رو، دقیقا همون که احتمال ساختگی بودن رو کاهش میده، کشت و به عنوان تنها تک تیرانداز معرفی کرد؟ برو اسناد ترور کندی رو بخون
    • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
      0 1
      گلوله ها به نفرات اطراف ترامپ نخورده تو اون جمعیت
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
    11 2
    کسانیکه آنجا نشسته بودند در کمال نا باوری بعد از تیراندازی آرامش خودشان را به خوبی حفظ کرده بودند و نظم را به هم نزدند
    • بچه مثبت @ IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
      5 1
      ترامپ آدم خیرخواه و به فکر فقیران است و خداوند بخاطر کارهای خوبی که انجام میده جانش را نجات داد!!
  • IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
    11 6
    رئیس جمهور رئیسی کشورمان را شهید کردند،اینقدر فیلم سقوطشورسانه ای نکردیم بعداین سگ زردو دم و دقیقه نشون میدهند!
    • IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
      3 5
      عزیز، مقایسه شهادت شهید محبوب سید رییسی عزیز رحمت الله علیه با ترور ناموفق این سگ قاتل پلشت این مردک برانگیخته منحرف اخلاقی، اهانت به مقام رییس جمهور شهید هست
    • IR ۰۳:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
      0 0
      ۱۸:۰۵ کف بین هستی یا منافق اسقاطیلی که اینطور از غیب خبر میدی؟!!
  • US ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
    1 8
    بایدن و دموکرات ها به هر حیله ای دست میزنند تاترامپ ریس جمهور نشه که زهی خیال
  • IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
    2 1
    پشیمان شدم موسیقی نمی خواهم ،
    • IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
      1 1
      چی میل داری عزیزم؟
  • ترامپ IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
    7 3
    بازهم توهم توطئه یک مشت مشرق نیوز خوان. کمتر کراک بزنید
    • IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
      4 4
      کاملا معلومه که تو غیر از مشرق هیچی نمیخونی، برو سایتهای معتبر آمریکا و اروپا رو نگاه کن ببین عقلای خودتون چی میگن
    • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
      0 0
      تو که کراک نزدی بگو از 11 سپتامبر چه خبر؟!!!! در مورد برجام همه میگفتید توهم توطئه داریم و امضاء جان کری معتبره!!!!!
  • IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
    10 3
    نمایش که ترامپ برای رای آوردن راه انداخته
  • محمد نبی آتش پرور IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
    2 1
    من خوشحال شدم که همچنین کثافت های یک کمی شاید مزه تلخ تیر و ترکش که هر روز روی سر کودکان فلسطینی می ریزد رابچشند شانس آورد وگرنه به منکر نسب الان پس می داد نشد طمع هجیم را باید میکشید
    • IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
      3 3
      ...و همچنین بچشه مزه اون تیری که این نامرد به شهید سلیمانی عزیز انداخت😢😔شهید سلیمانی رو‌ترور کرد فقط به این خاطر که سلیمانی با داعش حرامی پست فطرت جنگید، بای ذنب قتلت؟💔😔😢
  • محمد نبی آتش پرور IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
    0 3
    من خوشحال شدم که همچنین کثافت های یک کمی شاید مزه تلخ تیر و ترکش که هر روز روی سر کودکان فلسطینی می ریزد رابچشند شانس آورد وگرنه به منکر نسب الان پس می داد نشد طمع هجیم را باید میکشید
  • محمد نبی آتش پرور IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
    0 2
    من خوشحال شدم که همچنین کثافت های یک کمی شاید مزه تلخ تیر و ترکش که هر روز روی سر کودکان فلسطینی می ریزد رابچشند شانس آورد وگرنه به منکر نسب الان پس می داد نشد طمع هجیم را باید میکشید
  • محمد نبی آتش پرور IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
    1 2
    من خوشحال شدم که همچنین کثافت های یک کمی شاید مزه تلخ تیر و ترکش که هر روز روی سر کودکان فلسطینی می ریزد رابچشند شانس آورد وگرنه به منکر نسب الان پس می داد نشد طمع هجیم را باید میکشید
  • IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
    3 5
    کار خودشونه، خخخ
  • IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
    0 0
    ناصر فخرآرایی
  • حافظه تاریخی IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
    4 4
    عین ترور محمدرضا پهلوی سال 1327 توسط ناصر فخرآرایی ، وقت کردید یه مرور بکنید‌‌‌‌‌‌...
  • IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
    5 4
    همه چیز واقعی بود. وقتی خدا نخواد نمیشه حتی اگه ترامپ باشه.
  • IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
    3 3
    به بهانه ترور ساختگی ترامپ به جایی حمله نکنن؟
    • پیشگوی اعظم! IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
      3 3
      ترامپ رئیس جمهور میشه و وبه ایران حمله میکنه و کار ایران را تمام میکنه ، شک نکن 🙏
  • IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
    2 0
    واقعا آدمِ خر شانسی است
  • DE ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
    3 0
    ویدئوی تبلیغاتی کلاسهای آموزشی شرکت بلک راک نشان دهنده رابطه این شرکت با تاماس متیوه میباشد. وی یکی از شاگردان آنها بوده است. همانطور که قبلاً هم در مورد کندی ها از افراد افراتی و متعصب و بی اختیار برای انجام ترور استفاده کرده‌اند اینبار هم همینکار را تکرار کرده‌اند .
  • حمید IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
    1 3
    کار خود شونه! 😄😄
  • IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
    6 3
    مشرق عکس این نجاست رو از صفحه اصلی بردار
    • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
      3 1
      حالا باید چهار سال قیافه نحسشو هر روز ببینیم
  • IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
    0 3
    چه قدر شبیه غرب زده های وابسته به کدخدا
  • IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
    3 0
    باید این نمایش ترامپ با نمایش بوش در یازده سپتامبر مقایسه بشه وقتی توو مهدکودک نشسته بود و بهش خبر رو میدن... اون رو مایکل مور نشون داد... در فارنهایت ۱۱/۹
    • حسن GB ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
      1 1
      هم نمایش بوش و هم نمایش ترمپ هالیوودی بودند.
  • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
    3 4
    یه سوال مگه میشه یه تبرانداز حرفه ایی به جای قلب. گوش رو نشانه بره. خخخخخخخ. عجیب نیست
    • DE ۰۲:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
      3 2
      هدفش متلاشی کردن مغز و جمجمه بود نه گوش ! از بس که حکومت درایران دروغ توی گوش شماها خوانده ، نمی خواهید باور کنید که این تیراندازی با هدف ترور بود نه مجروح کردن گوش !
    • US ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۷
      0 0
      تيرانداز درست هدف گرفته بود منتهى در لحظه اى که ماشه چکانده شده ترامپ که صورتش رو به جلو بوده حدود ۴۵ درجه به راست مى چرخه و گلوله به جاى اينکه در گوش بره از بغل گوش رد مى شه و کمى خراش مى ده
  • IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
    0 1
    اصلاحطلبها ایبرالند ما راستیم ...ماراستیم ...اونها چپند مصاف هم بخشی از راسته راستها هم محافطه کار ترند هم دین گرایی و اسلام هم دارند هم طبقه کارگر و کشاورز و دیندار طرفدارشون هستند بخش صنعتی و هم ملی گرا هستند اونطرفی ها لیبرالند ..
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
    2 0
    ترامپ سر سالم به گور نخواهد برد.
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
    2 0
    ترامپ سر سالم به گور نخواهد برد.
  • IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
    8 0
    حالا باید ملانیا براش یه گوشواره بخر
  • IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
    2 3
    ترامپ کثافت تو فعلا نباید بمیری
  • سید IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
    2 0
    نمیشه بگی از قبل هماهنگ شده هست واقعا شانس آورد ترامپ ولی با این دو دستگی وحشت ناک باید منتظر عملیات‌های دیگر باشیم
  • IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
    2 1
    ماچقدرساده هستیم که به راحتی گول این قماربازرومی خوریم .این هالوبرای رای جمع کردن و انحراف نظرهاازمردم مظلوم غزه دست به این شارلاتن بازی زده .والاخودش درک این همه صدای تیرمیادواونهمه آدم پشت سرش همه نشستن فقط اون فرارمیکنه
  • IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
    1 2
    هنرپیشه خوبیه و عالی بازی نکرد. اشکالات زیادی به این سیرک وارد هست.
  • IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
    0 0
    کنکپر مافیا است اینها فقط خانواده های خودشان را وارد سیاست می کنند بقیه کارگر می شوند
  • IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
    0 0
    جای تعجب نداره که بعد از عملکرد چپها در دانشگاه های امریکا و اروپا در حمایت از فلسطین و ضدیت با نسل کشی اسرائیل موساد یه سناریوی مزحک ترور بچینه و یه نفر از چپی ها رو هم قربانی کنه تا قلع و قمع کنن همه چپ ها در اروپا و امریکاو اینو برای مردم جا بندازن که چپ ها تروریستن
  • IR ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
    1 3
    نتانیاهو هم جاسوس انگلیس است خودش اصلا انگلیسی است
  • CA ۰۲:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
    11 2
    شب عاشورا گذاشتن عکس این شمر ملعون وسط صفحه وبسایتتون اصلا مناسب نیست.
  • CA ۰۲:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
    11 1
    شب عاشورا گذاشتن عکس این شمر ملعون وسط صفحه وبسایتتون اصلا مناسب نیست.
    • ملانصرالدین IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
      3 6
      ترامپ طرفدار مظلومان و کارگران و کشاورزان است و دشمن کومونیستهای بی شرف و بی دین چین و روسیه است 🙏
  • IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
    0 1
    ای کاش گلوله وسط مغزش می خورد واین جانور را به جهنم واصل می کرد
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
    0 0
    کلا علاقه ای به مصاحبه ندارم ، میراث هم نظری ندارم وکیل دارم که خیلی با شما خوب است
  • IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
    0 0
    فضولی مگه وکیل کیه تو رو چه اصلا
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
    1 0
    شما خودتان را به عنوان حکومت معرفی کرده اید از نظر من فقط دموکراسی داریم حکومت نداریم ، شما خودتان کارمند مردم هستید فضولی ممنوع
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
    1 1
    خوشبختانه در آمریکا شروع جنگ داخلی کلید خورد
  • مجید IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
    1 1
    پوپولیستها برای رسیدن به قدرت و خود قهرمان سازی چه ها که نمی کنند ، از بگم بگم ها و سو استفاده از گسلهای قومی مذهبی و صحنه سازی عملیات تروریستی و خیلی اعمال دیگر فقط برای جمع آوری آرا
  • KR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
    2 1
    صحنه سازی قشنگی بود. پشت گوش های ماهم مخملیه. برا اونا که میگن ازون فاصله 150 متری نمیشه گوش رو زد باید گفت مگه فقط همین یه راه برا صحنه سازی وجود داره؟ هزار و یک راه دیگه هست. مث اینکه اون عکس رد گلوله ساختگی باشه و اصلا تیری بسمت ترامپ شلیک نشده باشه و خود محافظ ها حین نشستن گوشش رو بریده باشن یا تیر از پشت شلیک شده باشه. هزار تا سناریو میشه براش ساخت. فقط در اینکه نمایش بود شکی نیست
    • ملانصرالدین IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
      2 0
      دادش حتما ساقی تو عوض کن ، توهم زا زدی !
  • حسین IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
    0 0
    در آنجایی که شما فکر نمیکنید ما نزدیک به شما هستیم.
  • فارس IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
    1 0
    حالا اگه داخل ایران این اتفاق افتاده بود همه زبانها دارز بود و اراجیف گویی ها فراوان بود
  • IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
    0 1
    دم اون جوان آمریکایی گرم این فاسد لجن رو یه سیلی خوندار به گوشش زد.
  • سامان IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
    1 0
    به اندازه کافی در مورد صحنه صحبت شده و نظرات متفاوتند؛ اما چیزی که نظر من رو جلب کرد اون کادیلاک اسکالید خوشگل بود و این که کی میتونم یکی از اونا رو داشته باشم
    • US ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۷
      0 1
      باید بری غنیمتی بیاری دل به صلح با امریکا نبند
  • مهردادقادری IR ۰۲:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    0 0
    این پوست خربزه دامادیهودیش روحواستون باشه برای نعل کردنش جهت جفتک به ایرانه
  • ناشناس IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    0 0
    ای کاش این بیشرف ادمکش مرده بود .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس