کد خبر 1624092
تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۶
چین پاسخ مسعود پزشکیان را داد | واکنش وزیر امور خارجه به اظهارات اخیر رئیس جمهور منتخب ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در جریان نشست مطبوعاتی امروز دوشنبه خود از مقاله اخیر «مسعود پزشکیان» رئیس جمهوری منتخب ایران تقدیر و بر آمادگی پکن برای همکاری با دولت جدید ایران تاکید کرد.

به گزارش مشرق و به نقل از تارنمای وزارت امور خارجه چین، در این نشست مطبوعاتی خبرنگار روزنامه جوانان پکن پرسید: مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهوری منتخب ایران، در مقاله ‌ای در مورد سیاست خارجی که چند روز پیش در روزنامه تهران تایمز منتشر شد، گفت که ایران عمیقاً برای دوستی دیرینه با چین ارزش قائل است و مشتاق است که در مسیر دستیابی به نظم نوین جهانی، با چین همکاری گسترده تری کند. نظر چین چیست؟

لین جیان گفت: چین از پیام رئیس جمهور منتخب مسعود پزشکیان در مورد روابط ایران با چین تقدیر می کند. مراودات دوستانه بین دو کشور ما به قرن ها قبل بازمی گردد. طی ۵۰ سال گذشته و به خصوص از زمانی که دو کشور روابط دیپلماتیک برقرار کردند، روابط دوجانبه از رشد سالم و پایدار برخوردار بوده است.

وی افزود: چین و ایران در مواجهه با چشم‌انداز پیچیده منطقه‌ای و بین‌المللی، از یکدیگر حمایت کرده و در کنار هم بوده، اعتماد متقابل راهبردی را افزایش داده، مراودات و همکاری‌ها در زمینه‌های گوناگون را ترقی داده و ارتباطات و هماهنگی سالمی را در امور منطقه‌ای و بین‌المللی حفظ کرده‌اند که به نفع هر دو ملت بوده و به صلح و ثبات منطقه ای و جهانی کمک کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: چین برای روابط خود با ایران ارزش زیادی قائل است و آماده همکاری با دولت جدید ایران برای پیشبرد مستمر مشارکت راهبردی جامع ایران و چین است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 28
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
    15 15
    ✅✌🇮🇷 سلام علیکم جمیعا و رحمه الله و برکاته و کلهم اجمعین. # پروردگارا مرگ بفرست بر نظام و مسولان نظام و حکومت آمریکا و اسراییل و اذناب و عاشقان د.ا.خ.ل.ی و خ.ا.ر.ج.ی ا.ش.ا.ن . لبیک یا خامنه ایی لبیک یا حسین است . همانا حکومت حضرت امام سید علی خامنه ایی = حکومت جهانی حضرت بقیه الله عج . شمر امروز را بشناس👌 شهید مطهری (ره) : اگر حسین بن‏ علی بود می‏ گفت اگر می‏ خواهی برای من عزاداری کنی، برای من سینه و زنجیر بزنی، شعار امروز تو باید فلسطین باشد. ✅ شمر هزار و سیصد سال پیش مُرد امروز باید در و دیوار این شهر با شعار فلسطین تکان بخورد. #محرم امسال برای نابودی رژیم صهیونیستی دعا کنیم #فلسطین #غزه #مکتب_شهدا شمر امروز را بشناس👌 شهید مطهری (ره) : اگر حسین بن‏ علی بود می‏ گفت اگر می‏ خواهی برای من عزاداری کنی، برای من سینه و زنجیر بزنی، شعار امروز تو باید فلسطین باشد. ✅ شمر هزار و سیصد سال پیش مُرد امروز باید در و دیوار این شهر با شعار فلسطین تکان بخورد. #محرم امسال برای نابودی رژیم صهیونیستی دعا کنیم #فلسطین #غزه #مکتب_شهدا شمر امروز را بشناس👌 شهید مطهری (ره) : اگر حسین بن‏ علی بود می‏ گفت اگر می‏ خواهی برای من عزاداری کنی، برای من سینه و زنجیر بزنی، شعار امروز تو باید فلسطین باشد. ✅ شمر هزار و سیصد سال پیش مُرد امروز باید در و دیوار این شهر با شعار فلسطین تکان بخورد. #محرم امسال برای نابودی رژیم صهیونیستی دعا کنیم #فلسطین #غزه #مکتب_شهدا شمر امروز را بشناس👌 شهید مطهری (ره) : اگر حسین بن‏ علی بود می‏ گفت اگر می‏ خواهی برای من عزاداری کنی، برای من سینه و زنجیر بزنی، شعار امروز تو باید فلسطین باشد. ✅ شمر هزار و سیصد سال پیش مُرد امروز باید در و دیوار این شهر با شعار فلسطین تکان بخورد. #محرم امسال برای نابودی رژیم صهیونیستی دعا کنیم #فلسطین #غزه #مکتب_شهدا شمر امروز را بشناس👌 شهید مطهری (ره) : اگر حسین بن‏ علی بود می‏ گفت اگر می‏ خواهی برای من عزاداری کنی، برای من سینه و زنجیر بزنی، شعار امروز تو باید فلسطین باشد. ✅ شمر هزار و سیصد سال پیش مُرد امروز باید در و دیوار این شهر با شعار فلسطین تکان بخورد. #محرم امسال برای نابودی رژیم صهیونیستی دعا کنیم #فلسطین #غزه #مکتب_شهدا # پروردگارا مرگ بفرست بر نظام و مسولان نظام و ح
    • جعفری IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
      10 6
      داداش خسته نباشی عالی بود.
    • IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
      14 12
      بعد از این همه شعار خونه و زندگیتو بفروش در راه فلسطین خرج کن شعار دارد خرجی ندارد بیا من ده صفحه برات بنویسم و تابلو فقط اهل حرفی
    • DE ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
      4 5
      خوبی داداش؟ به خاطر وقتی که گذاشتی هم میگیم چشم. خ خ خ
    • IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
      10 16
      اگر امروز پزشکیان برای دنیا نامه مینویسد و جلوی آمریکا موضع گیری میکند .این نتیجه زحمات شهید رییسی و امیر عبدالهیان است که ایران را از یک کشور منفعل و برجام زده به کشوری تاثیر گذار ، قدرتمند و شجاع تبدیل کردند به شکلی که امروز تمام دنیا منتظر نتیجه انتخابات ایران بودند.
    • فر CZ ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
      0 5
      من باشم دعا می کنم، عقل سلیم نسبت کنه....از نوع گفتمانت مشخصه چی شده
    • IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
      1 3
      اگر دنیا ایران را ادم حساب میکند نتیجه انقلاب اسلامی بود قبل از ان حکم گاو شیرده و همه چیزش را بده برا استکبار داشت در قبال کمی علوفه تر و تازه اگررررررررر ظریف و روحانی توانستند برجام بی فرجام درست کنند و تا امروز پزش را دهند نتیجه 19 هزار سانتریفیوژ نسل 4 بود که احمدینژاد با جان نثاری شهریاری ها رضایی ها احمدی روشن ها ان را نصب کرد تا اورانیوم را بیش از 20 درصد غنی کند زیرا قبلش در پیمان سعدابادسال 83 ان دونفر به تعداد انگشت شمار سانتریفیوژ قدیمی نسل ایران یک را فروختند اگررررررر امروز پزشکیان با سری افراخته دم از رابطه با دنیا میزند نتیجه عادی سازی عزت مندانه ریسی و امیر عبدالهی شهید بود که ایران را از محاصره کدخدا و کدخداگرایان وطنی خارج کرد
    • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
      0 4
      بعد از خوندن خط اول فهمیدم ارزش خواندن نداره
    • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
      0 0
      21:04- این فردی که خطبه طولانی تایپ میکند فراتر از گنجایش جدول نظرات است . چکونه برای دیگران تایپ اضافه مقدور نیست ولی برای این فرد مقدور است ؟ متن ربطی به تیتر ندارد. شب و روز ما را کردید فلسطین . خود فلسطینی ها به فکر خودشان نیستند. کاتب متن چه کسیست ؟ شغلش ؟ حقوقش ؟ تبعه ؟ مشرق همینطوری نظرات مشکوک مطول را منتشر نکن. این متن را بارها کپی پیست کرده. دیگر حالمان بهم میخورد. احتمالا عمدا اینکار را میکند تا طرفداران فلسطین را منزجر کند.
    • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
      0 0
      میشه اینقدر زر نزنی 21:04
  • IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
    6 20
    داش مسعود توی مناظرات میگفتی کع چینیا جنس بنجول به ما میدن پس چرا خودت الان کد دادی بهشون....
    • IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
      16 3
      ول کنید چرا اینقدر دنبال حواشی هستید .بذارید کارشو بکنه هی هاچین واچین پاچین نکنید .هی دنبال رواعصاب رفتن نباشید .بذارید برمصالح کشور قدم برداره .درود برهرکسی که بخواد خوب عمل کنه
    • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
      1 7
      دست خودشون نیست اصلاحات فقط دروغ میگه الان هم معلوم نیست ، شاید همچنان با چینی ها به هم بزند و همین راه تنفس کشور را هم ببندد
  • مهران IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
    25 20
    الچین و ماالچین و تو چه میدانی که چین چیست ؟ مملکتی است به غایت پدر سوخته و مفت خور کشوری است که به ما در ازاء پول، ماشین و اتوبوس میدهد اما در ازاء پول به ترکیه کارخانه ساخت اتوبوس و تاکسی میدهد !
    • IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
      9 20
      از نظر مغزهای کوچک غربگدا همه پدرسوخته فقط آمریکا شیطان بزرگی که به ایران میگه محور شرارت و یک طرفه از برجام خسارت محض خارج میشه خوبه
    • حاجی DE ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
      5 7
      واقعا همه پدر سوخته اند به جز امریکا.
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
    7 18
    چین کشوری واقعا انسان که هیچ وقت استعمار نکرده
    • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
      6 2
      یه نگاه به سر و وضعت بنداز ببین استثمار شدی یا نه
    • من IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
      0 0
      اویغور سین کیانگ تبت بنگلادش میانمار بازم بگم
  • ES ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
    17 13
    جلیلی کجاست؟! برو خرابش کن شاید 8 سال دیگه ایرانی باقی بود بعد شاید رای بیاری
  • ارش IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
    5 13
    کشور‌ما‌چندین‌سال‌است‌که‌توسط‌امریکای‌جنایتکار‌واروپای‌بیشرف‌درتحریم‌است‌‌اگرازچین‌کلال‌نخرد‌وصع‌که‌خیلی‌بدترشده‌بود‌
  • IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
    5 2
    نوع تیتر تحقیر آمیزه! فارغ از اینکه چه کسی رئیس جمهور باشد چون در مورد کشورمون داریم صحبت میکنیم
    • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
      0 0
      مشرق کلا شرق تحقیره. یعنی شرق و که می بینه یه دفه تحقیرش میگیره
  • سید IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
    6 2
    چه پزشکیان چه جلیلی سیاست نظام باید در راستای منافع ملت حرکت کند
    • IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
      3 1
      احسنت
  • ناشناس IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
    4 1
    باید رابطه با شرق و غرب باید متوازن باشد تادوطرف احساس دست بالا راداشته باشند ومنافع ملی بایددراولویت باشد
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
    2 2
    اگه می خواهی در و دیوار شهر تکان بخوره و امسال اسرائیل نابود بشه، بجای اینکه نشسته ای شعار میدهی، پاشو برو غزه با اسرائیلی ها بجنگ. شعار دادن که هنر نیست. اگر بنا به شعار دادن است که ننه خانِ شُله پَز هم بلده شعار بدهد.
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
    0 0
    چین روابط خوبی با ایران دارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس