ابراز تمایل وزارت خارجه چین برای تعامل با دولت جدید ایران

وزارت خارجه چین تاکید کرد که این کشور برای روابط با ایران، اهمیت زیادی قائل است

به گزارش مشرق به نقل از بخش خاورمیانه رادیو و تلویزیون چین CMG، «لین جیان» سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری خود در پاسخ به سوالی درباره همکاری با دولت آینده ایران با توجه به مقاله رئیس جمهور منتخب در روزنامه تهران تایمز که در آن نگاه و رویکرد خود را به سیاست‌های دیپلماتیک تشریح کرده بود، اظهار داشت: چین قدردانی خود را از اظهارات دکتر پزشکیان در مورد روابط چین و ایران ابراز می کند.

وی با اشاره به روابط طولانی چین و ایران در تبادلات دوستانه گفت: از زمان برقراری روابط دیپلماتیک که بیش از نیم قرن از آن می‌گذرد، روابط دوجانبه توسعه سالم و پایدار خود را حفظ کرده است.

لین جیان افزود: چین و ایران در مواجهه با شرایط پیچیده منطقه‌ای و بین‌المللی، همواره از یکدیگر حمایت کرده و با یکدیگر همکاری کرده‌اند، اعتماد متقابل راهبردی را به طور مستمر تحکیم بخشیده، مبادلات و همکاری‌ها را در زمینه‌های مختلف ارتقا داده و ارتباطات و هماهنگی خوبی در امور منطقه‌ای و بین‌المللی برقرار کرده‌اند.

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: این مناسبات نه تنها به نفع مردم چین و ایران بوده بلکه کمک‌های مثبتی به ارتقای صلح و ثبات منطقه‌ای و جهانی کرده است.

وی خاطرنشان کرد: چین برای توسعه روابط چین و ایران اهمیت زیادی قائل است و مایل است با دولت جدید ایران همکاری کند تا مشارکت راهبردی جامع چین و ایران را برای پیشرفت عمیق رهبری کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
    3 0
    ابراز تمایلش برای ایران هست ولی روابط اقتصادی واقعیش با امارات و عربستان
    • IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
      0 1
      همینکه چینی ها به ایران تمایل دارند خوبه. باید خونه را جارو بزنیم واسه خواستگاری میان؟
    • IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۷
      0 0
      خوب عزیزم شماها غربگدایی رو بزارین کنار با ایران هم روابط اقتصادی وسیع تری برقرار میکنن!! من هم اگر از مسئولین چین بودم در مورد ایران مواظب بودم چون همین الان باند ظریف و روحانی بیان سر کار دوباره غش میکنن طرف یانکی‌ها بعد چین و روسیه و.... رو تحویل نمیگیرن مثل زمان روحانی!!
    • IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۷
      0 0
      عزیزم تو نمیخواد جایی رو جارو بزنی، چون که قبلا به عقد یانکی‌های گاوچرون تروریست همجنس باز آدمکش در اومدی دیگه نمیتونی شوهر کنی!!!
  • IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
    2 1
    بله از رابطه 30 میلیارد دلاری با عربستان و زیر یک میلیارد دلاری با ایران مشخصه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس