عکس/ موج جدید آوارگان فلسطینی در شرق غزه پس از دستور تخلیه صهیونیست‌ها

دبیرکل سازمان ملل متحد بامداد سه‌شنبه در بیانیه‌ای درباره وضعیت جنگ غزه و ناامنی تمام مناطق آن برای غیرنظامیان ابراز نگرانی کرد.

به گزارش مشرق، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) گفت: «سطح بیش از حد درگیری و ویرانی در غزه باورنکردی و غیر قابل توجیه است... همه جا کشتارگاهی بالقوه است.»

وی در ادامه بیان کرد که اکنون زمان آن رسیده است که طرفین درگیری اراده سیاسی خود را برای رسیدن به توافق نشان دهند.

سازمان ملل: همه جای غزه کشتارگاهی بالقوه است

علاوه بر این، استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در پیامی جداگانه اعلام کرد که سازمان ملل از طرفین درگیری خواسته که به تعهدات خود تحت قوانین بشردوستانه بین‌المللی عمل کنند و به حفظ جان و مال غیرنظامیان دائماً توجه داشته باشند.

دوجاریک در ادامه گفت: «من می‌توانم به شما بگویم که ما و شرکایمان (در امور بشردوستانه) به یاری‌رسانی به خانواده‌هایی که در حال آواره شدن از شمال غزه به مناطق جنوبی هستند، ادامه می‌دهیم... هیج جای امنی در غزه نیست، نه پناهگاهی، نه بیمارستانی و نه هیچ منطقه به اصطلاح امنی نیست».


وی با اشاره به بیانیه دفتر سازمان ملل برای هماهنگی امور بشردوستانه تشریح کرد که با هر دستور تخلیه‌ای که رژیم صهیونیستی صادر می‌کند، مردم غزه در یک دو راهی قرار می‌گیرند: در منطقه درگیری بمانند و یا به منطقه‌ای پر ازدحام و کوچک بروند که امکاناتی در آن وجود ندارد. از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه قریب به ۳۸ هزار و ۷۰۰ تن به شهادت رسیده‌اند که بیشترشان زنان و کودکان هستند. علاوه بر این بیش از ۸۹ هزار فلسطینی دیگر زخمی شده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس