کد خبر 1624189
تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۳ - ۰۵:۳۲

به گزارش مشرق، کانال ابوقاسم در ایتا نوشت:

شرایط تحولات منطقه به گونه ای پیش می رود که آمریکا با در نظر گرفتن هماهنگی روسیه_چین_ایران در منازعه اوکراین و فلسطین و تایوان تحلیل جنگ بلندمدت را دنبال می کند و بر اساس آن کمک های نظامی گسترده ناتو و آمریکا به صورت مجزا را تنظیم کرده است .

مساله آمریکا حفظ موازنه امنیتی و سیاسی و اقتصادی دنیا با کاهش نقش قدرت های جدید هست تا بتواند مساله تحول در نظام سیاسی جهان را بر اساس مدل ایده آل خود پیش ببرد.

چالش های عینی در شاخص های امنیتی و سیاسی و اقتصادی و ناکارآمدی ساختارهای بین المللی و رشد قدرت کشورها در ابعاد منطقه ای مهم ترین چالش های نظام لیبرال سرمایه داری بعد از فروپاشی شوروی است که آمریکا را بر این وا داشت که یکجانبه گرایی را به عنوان یک استراتژی ثابت شده و عینی در مناسبات جهانی تعیین کند و اکنون با چالش های مضاعف روبه رو شده است.

از این منظر ،خاورمیانه نیز به آوردگاه برخورد اراده های قدرت های منطقه ای و جهانی تبدیل شده است و آمریکا برای جایگاه جهانی خود به وجود اسرائیل و تضعیف محور مقاومت و ایران و غلبه روانی بر روسیه و چین که از قرار معلوم حمایت های سیاسی از فلسطین دارند نیاز مبرم دارد .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ساس IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۷
    0 0
    انسداد خبری در مشرق نیوز و دور زدن های مکرر. شاید دست های میدان خالی شده و سیاست هم آچمز شده و رویکرد تهاجمی به گوشه ای خزیده. بهترست هر چه سریعتر اتاق های فکر را جهت زایش زنجیره ای رخداد ها و پدیده ها در گستره زمین دنبال کنید که خیلی زود عملیات آفندی سیاسی و امنیتی و اقتصادی و فرهنگی ناتو و شرکای خاموش همه را آبکش خواهد کرد
  • IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۷
    2 0
    آمریکا نمی تواند ونباید مانند دوجنگ جهانی گذشته از جنگ دور بماند و فقط ندارکات چی متحدان جنایتکارش باشدو پول پارو کند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس