آیا پاندمی تب دنگی در پیش است/ اهمیت کنترل ناقل ویروس

استاد ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در واکنش به این سئوال که آیا تب دنگی می تواند به پاندمی تبدیل شود، توضیحاتی داد.

به گزارش مشرق، سیدعلیرضا ناجی، با عنوان این مطلب که تب دنگی دو جز دارد، گفت: این دو جز، شامل ویروس و ناقل بیماری است که باید مواظب گزش پشه و انتقال بیماری باشیم.

وی افزود: در بحث تب دنگی، مقوله بیماریابی و ایزوله بیماران از اهمیت زیادی در جلوگیری از سیکل انتقال بیماری دارد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: برای جلوگیری از سیکل انتقال بیماری، باید جمعیت پشه‌ها را کنترل کنیم.

وی افزود: اگر بیماریابی و کنترل جمعیت پشه‌ها اتفاق نیافتد، می‌تواند شیوع بالایی ایجاد کند.

ناجی با عنوان این مطلب که فعلاً نمی‌توان به پاندمی تب دنگی فکر کرد، گفت: مگر اینکه شرایط ویروس و راه انتقال بیماری تغییر کند.

رئیس مرکز تحقیقات و آزمایشگاه ویروس شناسی بیمارستان مسیح دانشوری افزود: قدم اول در جلوگیری از تبدیل بیماری به پاندمی، این است که از گسترش ناقل بیماری که پشه آئدس است، جلوگیری کنیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۷
    1 0
    پاندمی نمیشه. پیش بینی های این اساتید را هم زمان کرونا یادمان است که به جوک تبدیل شده بود. پیش بینی نکنی خیلی سنگین تری. این پشه و این بیماری قدیمی است اگر می خواست در کشور ما پاندمی شود تا حالا شده بود. بعد می گویند تغییرات اقلیمی!!! کدام تغییرات اقلیمی؟! چهل ساله دارم تهران زندگی می کنم هوا همین بوده که الان هست، تغییری نکرده. البته ما احتیاط های لازم را انجام می دهیم چون از قدیم گفته اند "احتیاط شرط عقل است" ولی پیشاپیش استرس چیزی که معلوم نیست را به خودمان نمی دهیم
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۷
    0 0
    بر پدر مادر اون کسی که ویروس داره و میره هیات لعنت . زن و دختر ۶ ماهم به خاطر مریضی من آواره شدن . فقط به خاطر اینکه یک حرومزاده نمی فهمه وقتی مریضه باید نره جای شلوغ . همینها هستند که با خریت هاشون حسین ابن علی ع ها را به مسلخ می برند
  • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۷
    0 0
    زمان های قدیم که پنکه وکولر و وسایل سرمایشی نبوده مردم چکار می کردند
    • تهویه طبیعی IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
      1 0
      سعی میکردن نازنازی نباشند و از تهویه طبیعی استفاده کنند !! ... الان هم خیلیها در دنیا و حتی اروپا و در شهرهایی با گرمای مشابه ایران از کولر استفاده نمیکنند !!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس