کد خبر 1624457
تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۰
‌‌

اواخر اردیبهشت سال جاری اجلاس ژنو، جایزه شجاعت سال ۲۰۲۴ را به پوریا زراعتی اهدا کرده بود.  

سرویس سیاست مشرق- روزنامه گاردین اعلام کرد پوریا زراعتی، خبرنگار شبکه تروریستی اینترنشنال از لندن گریخته و به مکانی امن منتقل شده است. اینترنشنال پیشتر اعلام کرده بود زراعتی در لندن مورد حمله افرادی ناشناس با چاقو قرار گرفته و از یک ترور ناموفق جان سالم بدر برده است. گاردین به نقل از زراعتی، علت فرار وی از لندن را عدم امنیت مناسب این خبرنگار عنوان کرده است.

مجری شبکه تروریستی اینترنشنال فرار کرد!

زراعتی در مصاحبه با روزنامه گاردین، محل استقرار خود را محرمانه باقی گذاشته و فقط درباره آن گفته «اینجا کمی امن‌تر است». این خبرنگار پس از ماجرای مجروحیت و بهبودی نیز ‌برنامه‌ جدیدی در شبکه اینترنشنال تاسیس کرد و مجری‌گری آن را برعهده گرفت که مهمترین محور آن «هراس‌افکنی از اسلامگرایی در اروپا» بود. این خبرنگار در برنامه خود افزایش اقبال مردم اروپا به ویژه لندن، به مردم مظلوم فلسطین و تجمعات ضدصهیونیستی را «ترویج خشونت و تهدیدی برای جهان» تحلیل می‌کرد.

اکنون که این تبلیغات رسانه‌ای بی‌اثر شده، پروژه‌ تازه‌ای در دستور کار رسانه‌های فارسی‌زبان صهیونیستی با مجری‌گری زراعتی قرار گرفته و تلاش می‌کنند به دلیل موج حمایت‌ها از فلسطین در قلب اروپا، این مناطق را ناامن و تهدید امنیتی تحلیل کنند.

مجری شبکه تروریستی اینترنشنال فرار کرد!

توئیت وایرال شده و پر واکنش یک کاربر ضدانقلاب در روزهای اخیر، درباره وحشت معاندین از حضور میدانی مسلمانان در قلب اروپا!

با وجود اینکه روزنامه گاردین محل اختفای زراعتی را افشا نکرده، برخی تحلیل‌گران معتقدند با توجه به استقرار یکی از دفاتر شبکه اینترنشنال در سرزمین‌های اشغالی، احتمال می‌رود وی را به تل‌آویو منتقل کرده و در این منطقه به فعالیت خود ادامه خواهد داد. برخی رسانه‌های عبری صهیونیستی نیز مدعی شدند وی اکنون در تل‌آویو مستقر شده است.

جایزه شجاعت به مجری فراری

اواخر اردیبهشت سال جاری هم اجلاس ژنو، جایزه شجاعت سال ۲۰۲۴ را به پوریا زراعتی اهدا کرده بود.

دیگر خبرنگاران معاند نیز وضعیتی شبیه به زراعتی پیدا کرده‌اند. پیش از این هم مجریان شبکه منوتو، پس از تعطیلی این شبکه، شرح‌حال خود را در صفحات مجازی خود مطرح کرده بودند. طبق شواهد، عده‌ای از این مجریان گاهی با برپایی لایو اینستاگرامی با یکدیگر، خاطرات گذشته و اخبار و حواشی روز را مرور می‌کنند؛ عده‌ای هم از فضای رسانه‌ای فاصله گرفته و به فعالیت‌های متفرقه همچون مربیگری ورزشی و گشت‌وگذار در کنسرت‌ها و استادیوم‌ها روی آوردند. برخی هم همچون بهاره گلزاری از شرایط وخیم مهاجرت و سرگردانی در کشورهای اروپایی می‌گفتند.

پست اینستاگرامی بهاره گلزاری، مجری سابق شبکه منوتو

پشت پرده ماجرای حمله به پوریا زراعتی چه بود؟

اوایل فروردین ۱۴۰۳ بود که شبکه تروریستی اینترنشنال اعلام کرد پوریا زراعتی، خبرنگار و مجری این شبکه هنگام خروج از منزل خود در لندن مورد حمله چند مرد ناشناس قرار گرفت که با ضربات چاقو مجروح شد و برای ساعاتی در مراکز درمانی بستری شد. زراعتی هم ساعاتی بعد تصویر خود پس از مجروحیت را منتشر کرد که در آن هیچ آثاری از ضرب و جرح به او در تصویر مشهود نبود و مشخص شد وی بدون دردسر از این حمله سازماندهی شده جان سالم بدر برده است. اینترنشنال با تبلیغات گسترده، این موضوع را حمله تروریستی عنوان کرده و ایران را مقصر و پشت پرده این حادثه اعلام کرده بود.

مجری شبکه تروریستی اینترنشنال فرار کرد!

با این وجود مدتی قبل از این حادثه، یکی از اعضای جدا شده سازمان تروریستی منافقین اعلام کرده بود که این گروهک برنامه تسویه حساب‌های سیاسی با مخالفانش را در اروپا آغاز کرده است. بر همین اساس تحلیل کارشناسان درباره این موضوع این بود که چاقو کشی فروردین‌ماه در لندن توسط عوامل این گروهک با هدف پاکسازی عناصر هوادار رضا پهلوی صورت گرفته شده باشد!

برخی دیگر از آگاهان سیاسی نیز معتقد بودند که این حادثه بخشی از نمایش شبکه تروریستی اینترنشنال با هدف پیدا کردن بهانه برای تعطیلی این شبکه باشد. این تحلیل مربوط به حوادث سلسله‌وار شبکه تروریستی اینترنشنال و دیگر رسانه‌های تحت لیسانس رژیم صهیونیستی پس از اغتشاشات ۱۴۰۱ بود.

روزنامه تایمز هم در واکنش به حمله به پوریا زراعتی، ادعا کرده بود که مهاجمین، افرادی بودند که قصد داشتند با زورگیری از او پول نقد بگیرند! پس از این ادعا برخی رسانه‌ها به کنایه اعلام کردند که اجلاس ژنو به یک قربانی خفت‌گیری اما با روایت وارونه حادثه تروریستی، جایزه اهدا کرده است.

ویدیوی ادعایی از لحظه فرار سه مهاجم پس از حمله به پوریا زراعتی

حوادث زنجیره‌ای برای شبکه‌های معاند، ابتدا از بهمن ۱۴۰۱، با تعطیلی دفتر اینترنشنال در لندن و مهاجرت به واشینگتن آغاز شد. در آن مدت شبکه تروریستی اینترنشنال پرونده‌های کذب دیگری مبنی بر تهدید جانی دو تن از خبرنگاران با نام‌های «سیما ثابت و فرداد فرحزاد» نیز در رسانه‌های بین‌المللی باز کرد. این شبکه که به بهانه دروغین خطر حمله به خبرنگاران برجسته خود، از لندن گریخته بود و پس از توافقات امنیتی با انگلیس، دوباره به لندن بازگشت. بعد از این بازگشت‌ نیز عناصر معاند در شبکه اینترنشنال یکی پس از دیگری استعفا داده و خارج شدند.

پس از آن، توقف پخش تلویزیونی منوتو در اواخر سال ۱۴۰۲ اتفاق افتاد و در همان ایام زمزمه‌های کمبود بودجه شدید این رسانه‌ها و تعطیلی کلی و دائمی اینترنشنال به گوش رسید.

سیر تحولات این رسانه‌ها را می‌توانید در گزارش «تعطیلی زنجیره‌ای رسانه‌های فارسی‌زبان صهیونیست‌ها/ ناکامی در براندازی یا کمبود بودجه نظامی در غزه؟ » مطالعه کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 47
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • صبا IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    7 1
    زمان همیشه حقایق را ثابت میکنه. یک عمری گفتیم که این بابا مجری موساده و از صبح نا شب راجع به ایران دروغ پردازی میکنه ولی یک عده نادان حرفمون را باور نداشتن
  • DE ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    3 0
    اين مهاجرين اروپا اصلا هيچ ربطي به اسلام تشيع ندارند! بيشتر سلفي هستن
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    3 2
    جاش مشخصه بزودی نفله خواهد شد.
  • یزدان US ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    7 12
    تنها رسانه فارسی زبان راستگو همین ایران اینترنشنال هست
    • عباس NL ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۹
      3 2
      يعنى حتى رسانه خودتون (رجوى) هم دروغگوه 🤣🤣
    • IR ۰۳:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۹
      2 2
      عجب! اینجا هم اومدی به دروغ پردازی .اینترنشنال که دیگه گندشو درآورده ازدروغای خودشون پابه فرار گذاشتند
    • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۹
      2 1
      حرفای الکی نزن از خودش دروغگوتر خودشه
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    10 21
    چقد جان انسان برایشان مهم هست به به مکانی امن منتقل شده است نه مثل قولنین شما
    • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
      3 4
      این موجود چیش به انسان شبیه هست؟ آهان، خودت رو هم انسان فرض کردی. نه جانم، شماها از جرگه آدمیت خیلی وقته که بیرونید.از قدیم هم گفتند: پول خون سگ هفت صناره! با عرض پوزش از سگ.
    • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
      1 3
      هر انسانی یانه خاص باشن مثلا اربقیه ایرانیهای اواره غرب هم اینقدر حمایت میشه برو لندن دستشویی شویی
    • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
      4 1
      چقدر جان انسان براشون مهمه که 40 هزار نفر در غزه که تعداد زیادی زن و کودک بودن کشته شدن توجیه اخلاقی هم میکنن تحت عنوان دفاع مشروع و شماها هم حسرت می خورید چرا مثل اونها نیستید
    • نیما IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
      1 3
      جناب غربی ها برای خودشان قوانین را حیای خوب اجرا می کنند اما برای کودکان و زنان فلسطینی هیچ. زراعتی رو به خاطر مزدوری بهش میاز دارند
    • حمید US ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
      1 3
      خطاب به 12:30، چقدر حقیری که با فرار مجری وطن فروش اینترنشنال هم خودتحقیری می کنی. ابله جان ، طرف به خاطر سوء قصدی که بهش شده ترسیده و خودشو گم و گور کرده، ، بعد تو با این مساله حقارت خودتو جار می زنی؟!!!!!
    • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
      1 3
      قولنین ! فقط در یک خط نوشته دو غلط دیکته ای ! سالها دوری از وطن فارسی رو از یادت برده مشخصه که مبدأ آلبانی هست و تو هم یک آلبانی نشین هستی
    • IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
      1 3
      نه مثل پلیس لعنتی.... آلبانی که جون آدمها و خصوصا مهاجران کهنسال تایپیست(؟!) متاسفانه براش ذره ای مهم نیست! درسته !؟
    • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
      0 3
      وقتی میای هجو بنویسی قبلش رو فارسی نوشتنت کار کن
    • IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
      0 3
      جان مردمشون اگه براشون مهم بود که نمیفرستادنشون توی جنگ‌های واقع در خاورمیانه‌. این زراعتی دوزاری هم سگی هست که خوب دم تکون میده (با عرض معذرت از سگ‌ها)
    • DE ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
      1 3
      من زورت عظ قولنین چیحه !! ۱۴۰۳/۰۴/۲۸ خخخخ سافت ور عبری فارسی هنوز کلی عِشگگگگگگگال دارحه. یَ بار دیه اَ نُ بینیویس
    • علی IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
      0 3
      خیلی اهمیت میدن ، واقعا !!!!! اروپای وحوش توجه ای به حملات صهیونیزم به غزه ندارد اما بداند این اول ماجرا است ، این قصه سر دراز دارد ، دیگه دوران بزن و در رو تمام شده ، دیگر نه اروپا آرام خواهد گرفت و نه امریکا
    • ایرانی IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
      2 1
      من مدتی در لندن زندگی کردم. در نقطه نقطه این شهر دوربین کاشته شده و زیرش هم آشکارا این جمله نوشته شده "تی تی سی کمرا (مخفف دوربین حرارتی رد یابی) 24 ساعته فعال است" . این کفتار های ضد ایرانی ابتراشغال فیلم بازی کردند با هماهنگی خود پلیس انگلستان.
    • IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
      0 1
      ۱۶:۱۹و۲۲و۴۲ عقده هاتوخالی کردی دو بهم زن های عقده ایی اگر انسان بودی اینجوری خودت رو با تحقیر کردن و نفهمی خالی نمیکردی دعا کنیم بدست امثال شماها مملکت نیفتد وگرنه سرتون تو زندگی مردم است مثل سال‌های نه چندان دور ..
    • IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
      0 1
      ۱۴۲۳ دقیقا امثال شماها جان و روح و روان انسان را در ایران بخطر می‌اندازد فعلا شما دستشویی مشرق را بشور
    • IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
      1 0
      ۱۷:۱۲سوزشت زیاد بود به 🔥 نشانی زنگ بزن
    • IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
      0 0
      ۱۴۰۷ شماها که با این لحن حق بجانب حرف می‌زنید و فقط خودتون رو میبینید جزء شیاطین هستین سگ و حیوان هم نیستین
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    3 4
    سردار دلها: هر که به جمهوری اسلامی سنگ انداخت عاقبت آواره شد
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    2 1
    باید تمام ایرانیان خارج از کشور حساب دستشان بیاید و علیه جمهوری مقدس اسلامی حرف مفت نزنن
  • رضا IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    1 1
    پوریا زراعتی و امثالهم چه بخواهند چه نخواهند سگ حقیر و مزدور رژیم صهیونیستی هستند تاریخ مصرفی دارند و بعد این دستمال های توالت رو دور می ریزند اینها شرفشون رو فروختند روز قیامت شریک جانیانی مثل نتانیاهو و بایدن هستند ویل لک فویل لک وای به حالشون از عذاب خدا و دوزخی که برای اونها آماده کرده
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    1 3
    سردار سلیمانی: والله هرکس تیر به سمت این نظام انداخت آواره شد…
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    0 1
    کجا میخواهید فرار کنید هر جا بخواهید فرار بیقرار کنید همتون تویی مشت آهنین فولادین ما هستید
  • عباسعلی IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    0 1
    تروریست ها
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    2 1
    چرا شر و بر میگید! مگه یه شبکه تلویزیونی تروریستی میشه؟. نکنه توپ و خمپاره دارن ما خبر نداریم.
    • IR ۰۴:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۹
      0 2
      شبکه ی تروریستی با ادوات کشتار رسانه ای وتلقین نوعی پارانوئید فکری برمخاطب
  • DE ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    1 1
    مجری شبکه تروریستی اینترنشنال فرار کرد!//خخخ پوریا شلغم کار زراعتش فقط شلغم بود . شلغم تولید میکرد اندازه توپ بسکتبال چون پای هربوته ای مینشست و براش تهلول سیاسی میداد که از هر کودانسانی مقوی تره و تهلول هاش باعث رشد شلغم میشد . خخخخ پوری خانم کجا دررفتی عمه پوری
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    0 1
    این بچه آخر جان بی ارزشش فدای یک پرونده سازی علیه ایران میشود. حالا یا سلطنت طلب یا اوباش مزدور یا موساد یا ..... بالاخره جان بی ارزشش بدرد یک پرونده سازی علیه ایران که می خورد!
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    0 0
    دنبال بازی با احساسات شهروندان غربی و لابی های ضد ایرانی هستند تا آن ها را تیغ بزنند و پول جمع کنند حتی این حادثه هم کار خودشون بود
  • IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    0 0
    نه تنها در شبکه های ابتر نشنال و امثالهم تخته شده و جنجالها هم خیلی وقته که خوابیده ، بلکه مردم باهوش ایران هم آگاه شدن که پس پرده شبکه های دشمن چه خبره!نه مصی عفریته دیگه محبوبیتی داره نه چاهزاده، پر واضحه که قوم متوهم ابتر نسناس در حرکتی تکراری مجری نامحبوب ابله و خودفروخته خودش پوریا زراعتی رو مجروح می‌کنه تا شاید اینطوری بازی جدیدی در بیاره ولی خبر نداره که اگه کل ابتر نشنال هم بترکه برای تحریک مخاطب باهوش ایرانی ، دیگه جواب نیست!
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    0 0
    آخه کی این درپیت ناشناخته رو هدف قرار میده مصی با اون ادعای توخالی رو کسی کاری نداره بعد این پوریا حقارتی رو کی مثلن به جونش سو قصد ممکنه بکنه ؟این کلکا دیگه خیلی وقته که قدیمی شده
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    0 0
    واقعا چه مدرکی هم رو کرده لامصب نه خبری ازین مجریه هست نه این فمثلن مظنونین اصلن چیزی دستشونه ! فقط نشون میده سه تا آدم از اینطرف به اون طرف دویدن، خب الان این داره چیو نشون میده ؟که چی ؟واقعا مسخره ست
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    0 0
    همش پرت و پلا بود حتی ارزش انتشار هم نداشت
  • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    0 0
    کی هست ؟
  • IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    0 0
    فرار نکرده . از لندن رفته امریکا . راحت به دنیا میگن ایران میخواد ما رو بکشه . دنیا هم بهشون پول و حفاظت و امکانات میده
  • IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    3 3
    اروپایی ها برای جان انسان خیلی اهمیت و ارزش قایل میشن
    • IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
      2 0
      اونوقت مدعیان و منتظران حرفی بزنی از هیچ کار غیر انسانی نمی‌گذرند به عمه و عموت هم رحم نمیکنن کاری میکنن قالب تهی کنن بی شرف های دو بهم زن لعنت الله
  • بنده ی خدا IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    0 2
    مشرق بوی پول اصلاحات چی هایی به دماغتون رسیده .خیلی پست هستید نظرات قبلی من علیه مطالب مشکوک و منتشر شده مشرق به نفع شرایط جناح حاکم دوره جدید و پوست انداختن سیاسی برخی میانه رو ها به نفع جناح غربگرا رو منتشر نگردید یا کلااا فقططط یک جمله بهم ریخته از اول آخرش نوشتید.منافق کوفه جلو شما لنگ میندازه
  • IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    1 1
    جالب است این مردک از شهادت رئیسی آن چنان شادی کرد که گویا حکومت‌ ایران را به او داده اند اما امروز با ذلت برای حفظ جانش فرار کرده است!
  • IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    0 1
    چرا می خواهند او را بکشند شاید در مرگ‌ انسان هایی دخیل و مشوق بوده چرا بقیه را نمی خواهند بکشند؟ * از قدیم گفته اند: ظلم نکن و نترس!
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۹
    0 0
    از تروریست های جمهوری اسلامی فرار کرد نه از شبکه تروریستی اینتر نشنال درست جمله بندی بگو مشرق جان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس