کد خبر 1624547
تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۰

به گزارش مشرق،کانال حرف حساب در ایتا مطلبی با عنوان ترس از مرگ، عامل خشکاندن شور حیات را که برگرفته از کربلا مبارزه با پوچی‌ها نوشته استاد اصغر طاهرزاده است منتشر کرد:

امویان دائم ترس را منتشر می‌کردند و نگران آن بودند که مردم از دام ترسِ از مرگ رها شوند و از آن بیرون روند. رها شدن مردم از دام ترس، پایان سلطهٔ قدرتمندان است، چراکه همهٔ نظام ارزشی آنها در ترس از مرگ رونق و بقا دارد. و حسین(ع) به همه فهماند ترس از مرگ، کشتن یک حکمت و یک فرهنگ متعالی است؛ و لذا یکی از شعارهای کربلا این است که: «اِنّی لا اَرَی الْمَوتَ اِلاَّ سَعادَةً وَ لا اْلحَیاةَ مَعَ الظَّالِمینَ اِلاّ بَرَما» یعنی من مرگ را در چنین شرایطی جز سعادت نمی‌بینم و زندگی با ستمکاران را جز ملالت و هلاکت نمی‌نگرم.

ترس از مرگ، عامل خشکاندن شور حیات

اصلاً مگر مرگ چیزی است که در فرهنگ حسین(ع) جایی داشته باشد تا بتواند تصمیمات او را تغییر دهد؟ ترس از مرگ، بزرگ‌ترین ضعف بشر است و اژدهای قدرت، حاکمیّت خویش را بر ضعف‌های بشر بنا نهاده و از همه بیشتر بر «ترس از مرگ»؛ و قدرتمندان همیشه بر اساس «ترس بشر از مرگ» در امنیت هستند. این است که حکمت حسینی حکمت فرو ریختن همۀ قدرت‌های غیرالهی است در همهٔ عصرها، و برای همهٔ نسل‌ها.

و تا به حسین(ع) نزدیک نشده‌ای، ترس از قدرت‌های غیرالهی شور حیات را در وجود تو می‌خشکاند و در تصمیمات تو بدون آنکه بخواهی نفوذ می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    0 0
    درست است اما نه فقط ترس از مرگ. مجموعا «ترس» از مهمترین و احتمال فراوان از مهم تربن حیله های شیطان هست.
  • IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    0 0
    هیهات مناالذلة هیهات مناالذلة هیهات مناالذلة
  • IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
    0 0
    مرگ‌ و زندگی به هم‌ معنا می دهند فقط زندگی رو در نظر گرفتن دچار روزمرگی و پوچ گرایی شده فقط به مرگ فکر کردن دچار غم و اندوه فراوان اما اگر زندگی ساختن دنیای پس از مرگ‌ باشد و مرگ پلی برای زندگی متعالی تر دیگر افسردگی و روزمرگی معنایی ندارد.
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۹
    0 0
    زیبا بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس