به گزارش مشرق،کانال مطالعات جنگ هیبریدی در تلگرام مطلبی با عنوان استثناگرایی آمریکایی: مشاوران سیاست خارجی ایالات متحده خواستار از سرگیری آزمایش های هسته ای هستند منتشر کرد:

کریستین ویتون، مشاور سابق وزارت امور خارجه جورج دبلیو بوش و ترامپ، به نیویورک تایمز گفته است که ، استفاده از سلاح‌های هسته‌ای با طرح‌های جدید که هرگز در دنیای واقعی آزمایش نکرده‌ایم،بی تردید یک سهل انگاری بزرگ خواهد بود.

با ادامه حرکت این کشور به سمت تضعیف چارچوب های بین المللی کنترل تسلیحات، شخصیت های برجسته در تشکیلات امنیت ملی ایالات متحده برای ازسرگیری آزمایش تسلیحات هسته ای تلاش می کنند.

رابرت اوبراین مشاور سابق امنیت ملی ایالات متحده تاکید کرده است که واشنگتن باید سلاح های هسته ای جدید را برای قابلیت اطمینان و ایمنی برای اولین بار از سال 1999 در دنیای واقعی آزمایش کند.

اندیشکده بنیاد هریتیج، همچنین خواستار آزمایش فوری هسته ای در صورت پیروزی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در پاییز امسال در کاخ سفید است.این سازمان در طرحی سیاستی اخیر خواستار اصلاح «پروژه منهتن سابق و سایت‌های مواد هسته‌ای جنگ سرد» شد که نشان‌دهنده تأثیر مستمر حمایت از سیاست خارجی نومحافظه‌کاران در سیاست حزب جمهوری‌خواه است.

افسر سابق جنگ روانی ارتش آمریکا و وزارت خارجه آمریکا معتقد است که واقعیت این است که ایالات متحده ناتو را در اتحادیه اروپا به عنوان یک ارتش نیابتی و یک نیروی اقتصادی برده، فرماندهی کرده است و اروپا را به دست نشانده و مهره سیاست خارجی آمریکا تبدیل کرده است.

اسکات بنت، تحلیلگر مبارزه با تروریسم، دستور کار دولت آمریکا و به طور خاص بانک‌ها، جهانی‌گرایان و مجتمع‌های صنعتی-نظامی و سیا را همگی برنامه‌ای دنبال کرده‌اند تا از سال 1990 منجر به تجزیه روسیه و سرقت منابع آن شود.

برخی کارشناسان ادعا کرده اند که از سرگیری آزمایش های جدید هسته ای در واقع می تواند امنیت ملی ایالات متحده را بدتر کند، زیرا به دشمنان اجازه می دهد تا به طور مستقیم توانایی های هسته ای کشور را در طول آزمایش های واقعی مشاهده کنند.

به گفته داریل کیمبال، مدیر اجرایی انجمن کنترل تسلیحات، از سرگیری آزمایش های هسته ای ایالات متحده از نظر فنی و نظامی کاملاً غیر ضروری است.علاوه بر این، به واکنش زنجیره‌ای جهانی آزمایش‌های هسته‌ای منجر می‌شود، تنش‌های جهانی را افزایش می‌دهد و تلاش‌های جهانی منع اشاعه را در زمان تشدید خطر هسته‌ای از بین می‌برد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس