کد خبر 1625009
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۱

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی مطالعات اروپا و بریتانیا در مطلبی با عنوان پیروزی ترامپ با این عکس گوش پانسمان شده مسجل شد، نوشت:

روسیه، عربستان و اسرائیل، با توجه به تجربه چهار سال ریاست ترامپ، از آمدنش خرسندند.

روسیه گیر کرده در باتلاق اوکراین با جنگ فرسایشی مواجه است. آمریکا و به خصوص بریتانیا، ادامه جنگ را مورد هدف قرار داده‌اند. روسیه به کاهش حمایت آمریکا از اوکراین چشم دوخته تا بتواند زلنسکی را سر میز مذاکره بکشاند و راضی به قبول دست کشیدن از سرزمین‌های اشغالی کند.

عربستان به دنبال حمایت نظامی امنیتی بیشتر برای تغییر معادلات منطقه است. البته این موضوع را باید در نظر گرفت که بن سلمان خام، با تجربه شده است و به دنبال تصمیمات ناگهانی نیست و سیاست کاهش تنش و همکاری با روسیه در کنترل قیمت نفت را ادامه می‌دهد. سوریه ویران بدون پول عربستان و امارات، بازسازی نمی‌شود. دو دهه طول می‌کشد تا سوریه قسمتی از ویرانه‌ها را جبران کند.

اسرائیل بعد از ۷ اکتبر، در فشار افکار عمومی دنیا قرار دارد. شمار کشورهایی که برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین اعلام آمادگی کردند رو به افزایش است. طرح ابراهیم از به رسمیت شناختن اسرائیل از سوی اعراب با دو کشوری در سطح جهانی همراه شده است. اسرائیل با حمایت ترامپ می‌تواند خواسته‌های خود را برای کنترل غزه و کرانه باختری، دیکته کند. بایدن همواره به دنبال ساقط کردن دولت نتانیاهو بود و حتی مدت کوتاهی با نخست وزیری بنت موفق شد.

ترکیه به تازگی از لیست خاکستری FATF زمان ترامپ خارج شده است و به دنبال درگیری جدیدی با آمریکا نیست. اقتصاد ترکیه با کسری بودجه و تورم افسار گسیخته مواجه است.

حزب اردوغان AKP در انتخابات شهرداری‌های اخیر، نتایج نا امید کننده‌ای را به دست آورده است. نزدیکی اردوغان به حزب مخالف جمهوری خلق CHP، سبب رنجش متحد یک دهه اخیرش یعنی حزب حرکت ملی MHP شده است. برقراری رابطه با سوریه، بدون پذیرش شرایط اسد در خروج از سرزمین‌های اشغال شده، آسان نیست. ارزش و وزن سیاسی ترکیه برای اروپا به عنوان سد نفوذ و هجوم بحران تروریست و پناهندگان به مراتب بیشتر از ترامپ ناتو ستیز است.

روسیه در برابر آمریکا، چین در برابری هند، ترکیه در برابر عربستان، قطر در برابر امارات، و بالعکس.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۹
    3 0
    درود بر ترامپ کبیر
    • AA IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
      0 0
      عقل داری؟؟ این خوک کثیف پرونده اب بس نجس داره حداقلش تجاوز به حداقل ۶ زن، این نجس از حیوان هم پست هست.
  • IR ۰۴:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    3 1
    چرا درباره وضعیت ایران با توجه به آمدن ترامپ مطلبی نمی گویید؟
    • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
      4 4
      برای ما فرقی نمیکنه که چه خری رئیس جمهورامریکاشود.سگ زرد برادرشغاله!
    • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
      0 2
      خوبه فرق سگ زرد و شغال رو تو این چهار سال و اون چهار سالی که ترامپ بود به وضوح دیدید. البته برای شما کاسبان تحریم و دلالان دلار ترامپ بسیار بهتر از بایدن خواهد بود.
  • IR ۰۵:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    1 2
    کاش میمرد
  • IR ۰۵:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    3 1
    حداقل متن کامل میزاشتی قسمت مربوط به ایران نیستش
    • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
      4 3
      چون هرکی بیاد دشمن ایران است وفرقی نداره ونیازبه توضیح هم ندارد.
  • عباس IR ۰۷:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    1 2
    کانال تلگرامی مطالعات اروپا و آمریکا به غلط آمریکا را همه کاره دنیا می داند .
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    1 1
    تنها تأثیر آمدن ترامپ به جای دیگری در ایران این است که ظریف و امثالهم برای کار نکردن دولت آقای پزشکیان یک بهانه اضافه بر بهانه های دیگر خواهند داشت.
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    1 0
    حالا بذارید ترامپ بیاد خواهید دید عربستان دوباره برای ایران جفتک میندازه اتفاقا از همین حالا که زمزمه روی کار آمدن ترامپ هست خباثت هاش رو شروع کرده. عربستان فقط به این دلیل با ایران روابط حسنه برقرار کرد چون بایدن اهمیتی بهش نمیداد ولی با آمدن ترامپ دوباره میشه دشمن شماره یک ایران و یمن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس