به گزارش مشرق،کانال تلگرامی امریکانا در مطلبی با عنوان تاثیر اظهارات ترامپ درباره تایوان بر اولویت‌های استراتژیک آمریکا در آسیا، نوشت:

دونالد ترامپ پیشنهاد داده که تایوان باید برای دفاع آمریکا در برابر چین، غرامت مالی بپردازد. این امر نگرانی‌هایی را درباره آینده روابط آمریکا و تایوان در صورت انتخاب مجدد او برانگیخته است.

ترامپ در مصاحبه‌ای که روز سه‌شنبه در بلومبرگ بیزینس‌ویک منتشر شد، تأکید کرد: «فکر می‌کنم تایوان باید برای دفاع به ما پول بدهد ... آنها تقریباً ۱۰۰ درصد تجارت تراشه کامپیوتری ما را گرفتند.»

آمریکا همچنان تأمین‌کننده اصلی تسلیحات تایوان است و اخیراً یک بسته کمک نظامی چند میلیارد دلاری را برای مقابله با نفوذ پکن تصویب کرده است. شرکت تایوان سمیکانداکتور منوفکچرینگ (TSMC) که رهبر جهانی در صنعت تراشه‌های نیمه‌هادی است، ۶۵ میلیارد دلار در ساخت سه کارخانه در آمریکا سرمایه‌گذاری کرده و از قانون تراشه‌ها و علوم سال ۲۰۲۲ بهره‌مند شده است.

تاثیر اظهارات ترامپ درباره تایوان بر اولویت‌های استراتژیک آمریکا در آسیا

چو جونگ-تای، نخست وزیر تایوان، در پاسخ به اظهارات ترامپ، بر افزایش بودجه دفاعی تایوان و روابط قوی تایوان-آمریکا تأکید کرد. چین که ادعای مالکیت بر تایوان دارد، حضور نظامی خود را افزایش داده و اتحاد مجدد چین با تایوان (با موازنه به شدت به نفع چین) را اجتناب‌ناپذیر می‌خواند.

اظهارات ترامپ احتمالاً با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، بحث‌هایی را درباره اولویت‌های استراتژیک آمریکا در منطقه هند-اقیانوسیه و تعهدات دفاعی آن در قبال تایوان برخواهد انگیخت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۵:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    0 0
    ایندفعه سیا باید ترامپ را با ریز پرنده های انتحاری ترور کند تا درصد خطا به صفر برسد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس